Šios istorijos herojus – jaunas inžinierius Anthony Levandowskis. Jis atėjo į kompaniją „Google“ po to, kai sukūrė bepilotį motociklą (kuris, beje, veikė ne ypač gerai) agentūrai DARPA. Iki darbų prie automobilio pradžios jis ir jo kolega, išradėjas Sebastianas Thrunas, dirbo prie „Street View“ projekto. Ir būtent jie atėjo pas „Google“ įkūrėjus Larry Page'ą ir Sergejų Briną su pasiūlymu sukurti bepilotį automobilį.
Idėja gimė gana netikėtai. Anthony Levandowskis sulaukė skambučio iš kanalo „Discovery“, buvo pasiūlyta sukurti automobilį, kuris pristatytų picą. Išradėjai įkalbėjo San Francisko policiją, tokiu būdu, įvyko pirmas JAV istorijoje autonominio automobilio važiavimas.
Po šio įvykio „Google“ įkūrėjai leido pradėti ambicingą projektą. Beje, buvo iškelta sąlyga: automobilis turėjo nuvažiuoti S.Brino ir L. Page'o nurodytais dešimtimi maršrutų. Jei tuo metu žmogui būtų reikėję griebtis vairo, važiavimas nebūtų užskaitytas. Po pusantrų metų autonominis automobilis įveikė visus nurodytus maršrutus.
Kokius tikslus dabar sau kelia abu išradėjai? Visų pirma, susidoroti su juridiniais sunkumais, vėliau – įtikinti automobilių gamintojus, kad technologija turi ateitį. Galų gale, atlikti dar vieną technologinį šuolį, kad sistema būtų patobulinta.
Šiuo metu „Google“ autonominis automobilis gali „apakti“, kai lyja (dabar autopilotas pats išsijungia, kai iškrenta pirmi lašai), taip pat kai atstumą matuojantys lazeriai atsispindi nuo blizgių paviršių. Be to, automobilis dar negali sureaguoti į policininko švilpuką arba sekti signalus, atliekamus ranka.
Vis tik automobilis kartais būna žymiai „protingesnis“ už žmogų. Pavyzdžiui, autonominė transporto priemonė gali iš anksto pristabdyti, remdamasi duomenimis apie kamščius, arba sumažinti greitį, važiuojant nelygia vietove. Artimiausiu metu automobilis gaus galingesnius atstumą matuojančius lazerius, kurie leis tolumoje matyti labai smulkius objektus.
Ką sugeba „Google“ autonominis automobilis, galima pamatyti žemiau pateiktame vaizdo siužete: