Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti
09 03

Kaip dažnai reikia sutepti vilkiko balną ir kodėl jie kartais važiuoja be puspriekabių?

Greitkelyje dažnai apvažiuojate vilkikus su puspriekabėmis. Tai – ekonomikos kraujo kūneliai, išvežiojantys viską, ką vėliau randate parduotuvėse. Tačiau kartais vilkikai kelyje pasirodo ir be puspriekabių – kaip važiuoja tiek svorio ir ilgio atsikratęs sunkvežimis?
Vilkiko Ford F-Max bandymai
Vilkiko Ford F-Max bandymai / E,Abukausko ir Ž.Pekarsko nuotr.

Sunkvežimiai mūsų civilizacijoje yra labai svarbūs įrankiai, tačiau retas su jais susipažįsta iš arčiau. Kviečiame paskaityti 7 dalykus, kurių daugelis nežino apie ilgų reisų sunkvežimius.

Mercedes Benz Actros galva (gamintojo nuotrauka)
Mercedes Benz Actros galva (gamintojo nuotrauka)

Sumažėję išmatavimai

Vilkikas yra didelis automobilis. Beveik visoje kontinentinėje Europoje, vilkiko ir puspriekabės derinys gali būti iki 18,75 metrų ilgio. Jis sveria iki 40 arba iki 44 tonų (konteinerius vežantys sunkvežimiai gali būti sunkesni). Žinoma, egzistuoja išimčių iš taisyklės – negabaritiniai kroviniai, vadinamieji kelių traukiniai, specialius leidimus turintys reisai ir t. t. Tačiau jei pamatysite tokį sunkvežimį, galite manyti, kad jis yra iki 18,75 metrų ilgio ir iki 40 tonų svorio.

Skirtingi vilkikų modeliai šiek tiek skiriasi savo dimensijomis, bet vis tiek turi prisitaikyti prie logistiką ir eismą reguliuojančių institucijų numatytų standartų. Dviejų ašių vilkiko ilgis yra maždaug 5,5-6 m. Trijų ašių vilkiko ilgis siekia 6,3-6,5 metrus. Vilkiko aukštis gali siekti nuo 3,6 iki 3,9 m, priklausomai nuo kabinos konfigūracijos ir aerodinaminio aptako ant stogo. Vilkiko plotis visada yra iki 2,5 m. Dviejų ašių vilkikas sveria iki 8 tonų, trijų ašių – apie 8,5 tonas.

Būna ir keturių ašių vilkikų, bet jie yra daug retesni. Tiesą sakant, ir trijų ašių vilkikai nėra tokie dažni. Didesnis ratų skaičius sumažina slėgį į gruntą ir gali pagerinti pravažumą, jei abi galinės ašys yra varomos. Tai praverčia, kai sunkvežimis dirba statybų aikštelėse ar karjeruose, kur ne viskas dengta kietu asfaltu.

Tiek apie išmatavimus. Net ir be puspriekabės vilkikas yra ilgesnis už beveik visus lengvuosius automobilius. Iš pirmo žvilgsnio taip gali ir neatrodyti, nes įprastai didelė vilkiko ilgio dalis yra po puspriekabe. Kabina užima mažiau nei pusę viso trijų ašių vilkiko ilgio.

Papildoma priežiūra balnui

Kai vilkikas yra be puspriekabės, patogu atlikti vieną priežiūros darbą, apie kurį su sunkvežimiais artimiau nesusipažinę žmonės turbūt net nežino – galima sutepti balną. Balnu vadinama detalė, prie kurios tvirtinama puspriekabė. Ji nuolat trinasi į balną, todėl trinties sumažinimui naudojami tirštos konsistencijos tepalai. Vairuotojų nuomonės čia išsiskiria, bet įprastai rekomenduojama balną sutepti kartą per savaitę. Jei balnas yra nepakankamai gerai suteptas, sparčiau dėvisi ne tik puspriekabės tvirtinimo mechanizmas, bet ir važiuoklė, vairuojančios padangos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas