Painūs ženklai klaidina vairuotojus
Anot jos, Kauno miestas, garsėjantis išskirtiniu dėmesiu pagrindiniam žiemos švenčių simboliui – kalėdinei eglutei, kasmet pritraukia daugybę miestiečių ir miesto svečių. Didžiųjų švenčių metu Kaunas svetingai priimdavo lankytojus ir net darbo dienomis, sutapdavusiomis su svarbiomis datomis, dosniai leisdavo atvykėliams palikti automobilius šalia eglutės nemokamai. Ką jau kalbėti apie savaitgalius. Tačiau šiemet viskas pasikeitė.
„Išsiruošę aplankyti Kauno kalėdinės eglutės, nepatingėkite peržiūrėti visų miesto valdžios sprendimų, susijusių su vietomis, kuriose renkama vietinė rinkliava automobiliams statyti, nes nustebsite grįžę prie automobilio. Jūsų maloni išvyka į senamiestį, fotografijos prie kalėdinės eglutės gali kainuoti 12 eurų.
Sakysite, kažkoks žioplys pasiklydo kalėdinėje ženklų jūroje? Panašu, kad tokių žioplų kauniečių ar atvykėlių – ne vienas.
Sakysite, kad nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia? Taip, tačiau automobilių stovėjimo apmokestinimą žymintys kelio ženklai gali būti tyčia ar netyčia paslėpti vienas už kito, vienas ženklas tuoj pat paneigia kitą. Sakysite, kažkoks žioplys pasiklydo kalėdinėje ženklų jūroje? Panašu, kad tokių žioplų kauniečių ar atvykėlių – ne vienas“, – teigė Laura.
Paklausta, apie kokius vienas kitą neigiančius ženklus ji kalba, Laura pateikė nuotrauką, kurioje viename ženkle nurodyta, kad stovėjimas yra mokamas tik darbo dienomis iki 18 val. O už šio ženklo iš karto pastatytas kitas, kuriame nurodyta, kad stovėjimas mokamas visomis dienomis, bet kuriuo laiku. Nenurodyta, kur baigiasi mėlynoji ir kur prasideda geltonoji stovėjimo zonos. Iš nuotraukos matyti, kad darbo dienomis iki 18 val. yra apmokestinti kokie 30 metrų statymo vietų.
„Įvažiuojant į Rotušės aikštę vos ne ant paties namo viršaus įrengtas ženklas nurodo, kad prasideda geltonoji statymo zona, kur mokamas stovėjimas visomis dienomis nuo 8 iki 24 val. Tai ką reiškia ženklas prie įvažiavimo, jog visomis dienomis visu laiku mokama? Kur? Nuo kada? Ties kelintu metru? Tokį ženklą dažnam vairuotojui sunku pastebėti – pagrindinė klaidinanti informacija pateikiama jau įvažiuojant į Rotušės aikštę“, – paaiškino Laura.
Rotušės aikštėje – stulpų jūra
Pasak jos, ne vieno automobilio savininko, palikusio automobilį sekmadienį Rotušės aikštėje, laukė 12 eurų baudos „dovana“. Nenuostabu, juk ilgą laiką stovėjimas toje vietoje nedarbo dienomis buvo nemokamas.
„Darosi pikta dėl tokių Kauno miesto tarybos sprendimų. Suprantu, kad ekonomiškai naudinga darbo dienomis apmokestinti stovėjimą, bet savaitgaliais, – tai jau truputį per daug. Nuo perdėtai didelės ženklų gausos Rotušės aikštėje šiuo metu daugiau stulpų kelio ženklams nei medžių ar suoliukų. Panašu, kad bandoma lygiuotis į Vilnių.
Nuo perdėtai didelės ženklų gausos Rotušės aikštėje šiuo metu daugiau stulpų kelio ženklams nei medžių ar suoliukų.
Susidaro įspūdis, kad siekiama bet kokia kaina pasipinigauti. Greičiausiai ši senamiesčio oazė kalėdiniu laikotarpiu miesto valdžiai suneš didesnį kapšelį eurų, tačiau norisi dar tikėti miesto svetingumu ir palinkėti, kad Rotušės aikštė nesulauktų ištuštėjusios Laisvės alėjos likimo,“ – patikino moteris.
Pasak jos, jeigu miesto valdžiai taip svarbu pasipinigauti, galima apmokestinti automobilių stovėjimą nedarbo dienomis prie visų Kauno klinikų prieigų. Dabar prie klinikų automobilį nemokamai galima statyti nedarbo dienomis ir vakarais nuo 18 val. Tad jeigu parkavimas būtų mokamas visas dienas, visą parą, daugiau ir pinigų būtų surinkta ir baudų kvitų išrašyta.
„Ne vienas ir ten yra nukentėjęs, kai dėl nemažų eilių pavėluoja grįžti iki automobilio ir moka baudą“, – drėbė Laura.
Tikslas – išvaikyti atsitiktinius automobilius
Rotušės aikštė apmokestinta savaitgaliais šių metų gegužės 19 dienos Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu. Šio sprendimo tikslas – sumažinti joje stovinčių atsitiktinių automobilių skaičių. Taip pat sudaryti sąlygas į Rotušės aikštėje ir Vilniaus gatvėje esančias kavines atvykstantiems gyventojams pasistatyti automobilius.
Pasak Pauliaus Kero, Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo, iki tol Rotušės aikštę užpildydavo užvestais varikliais stovintys jaunimo grupių automobiliai su garsiai grojančia muzika. To norėta išvengti. Be to, ankstesniais metais vairuotojai nuo rinkliavos būdavo atleidžiama tik kalėdiniu laikotarpiu, t. y. nuo Kalėdų iki Naujųjų metų. Niekad nebuvo taip, kad statytis automobilius nemokamai buvo galima visą gruodį.
„Prieš porą metų buvo pastebėta, kad eglutės lankymo laikotarpiu Rotušės aikštė tapdavo automobilių statymosi aikštele, o aplink aikštę ratus sukančios mašinos sudarydavo vientisą spūstį ir atskirdavo pėsčiuosius, ateinančius iš Vilniaus gatvės. Dėl šios priežasties pernai kalėdiniu laikotarpiu buvo bandoma visiškai drausti transporto priemonių patekimą į Rotušės aikštę.
Šiais metais nuspręsta riboti transporto eismą Rotušės aikštės vidinėje dalyje, paliekant erdvę pėstiesiems, tačiau palikti ir galimybę privažiuoti iki aikštės, norint išlaipinti keleivius išoriniame jos krašte, tačiau stovinčių automobilių skaičių ir stovėjimo trukmę nutarta reguliuoti rinkliavos pagalba“ – paaiškino P.Keras.
Jo teigimu, vairuotojams rekomenduojama palikti automobilius nemokamoje aikštelėje prie Kauno pilies ar atokiau senamiestyje esančiose stovėjimo vietose. Tam buvo sukurti specialūs kalėdiniai maršrutai, kuriais einant iki Rotušės aikštės aplankomi ir kiti kalėdiniai objektai.
Pateikė šešių ženklų nuotraukas
Justas Limanauskas, VšĮ „Automobilių stovėjimo aikštelės“ direktorius, neigė skundo autorės Lauros neteisingą informaciją, jog rinkliavos zonos ženklai prieštarauja vienas kitam ar užstoja vienas kitą.
Kad tai įrodytų, 15min redakcijai jis atsiuntė Rotušės aikštės žemėlapį su nurodytomis rinkliavos zonos ženklų bei parkomatų su skelbiama informacija („Jūs esate Kauno miesto Rotušės aikštėje, Rotušės aikštėje rinkliava už transporto priemonių stovėjimą renkama visomis dienomis nuo 8 iki 24 valandos, išskyrus valstybinių švenčių ir šventės „Kauno miesto diena“ metu“) vietomis ir gruodžio 21 dieną darytas visų ženklų nuotraukas.