Ypatingai gražūs ir ypatingai baisūs automobiliai gimsta vienodai – progresyvaus, ypatingo dizaino paieškose. Jei jos būna sėkmingos, gauname „Alfa Romeo 159“ ar „Jaguar F-Type“. Jei nepasiseka, išvystame BMW X6, „Fiat Multipla“, BMW G42, „Pontiac Aztek“, BMW E46/5 Compact – negražius automobilius galima vardinti be galo. Kai kurie jų netgi buvo labai komerciškai sėkmingi. Tik ne „Aztek“.
Negražūs automobiliai nėra nevykėlių darbas. „Multipla“ dizaino kūrėjas Roberto Giolito džiaugiasi labai sėkminga karjera, nes sukūrė ir šiuolaikinio „Fiat 500“ koncepciją. Tuo tarpu „Pontiac Aztek“ kūrimui vadovavęs Tomas Petersas sukūrė ir gražaus „Chevrolet Corvette C7“ dizainą.
Ir „Aztek“ dizainas pirmiausia buvo sutiktas komplimentais, bet dabar jis vadinamas vienu negražiausių amžiaus automobilių.
Drąsus „Pontiac Aztek“ dizainas
„Pontiac Aztek“ – tai vidutinio dydžio visureigis, kurio dizainas pradėtas vystyti dar praeito amžiaus pabaigoje. Viešai „Aztek“ koncepcija pristatyta 1999 metais ir tada sulaukė labai daug pagyrų. „General Motors“ pabrėžė, kad tai – automobilis jauniems nuotykių ieškotojams, naujajai automobilių pirkėjų kartai. Žurnalistai užuominomis leido suprasti, kad jei jums nepatinka „Aztek“, tikriausiai esate jam per senas.
„Aztek“ yra visureigis, bet pasižymi kiek keistu siluetu – stogo linija virš galiniu ratų po truputį leidžiasi žemyn, o tada baigiasi kone universalą ar miniveną primenančiu plokščiu galu. Tokia keista dvigubo bagažinės dangčio forma reiškia, kad „Aztek“ turi du galinius stiklus, kuriuos skiria kažkas panašaus į spoilerį. Bagažinė atveriama stiklus keliant į viršų, o metalinę dalį nuleidžiant žemyn – tuomet ant jos galima atsisėsti.