„Ford Sierra“ ir GMC „Sierra“
Pirmasis pavyzdys – „Sierra“. Daugumai lietuvių „Sierra“ asocijuojasi su senu „Ford“ kūriniu, o automobilių ralio varžybomis besidomintys tautiečiai šį automobilį sieja su lenktynininku Roku Lipeikiu. „Ford Sierra“ buvo gaminama nuo 1982-ųjų iki 1993-iųjų. Vėliau ją rinkoje pakeitė „Ford Mondeo“.
Tačiau yra ir kitų „Sierra“ vardo savininkų. Štai GMC gamyklos sukurtas „Sierra“ yra masyvus pikapas, pastatytas ant „Chevrolet Silverado“ platformos, tačiau už pastarąjį kur kas prabangesnis. Įdomus faktas yra tai, kad Sierra yra Ispanijos kalnyno pavadinimas, tad GMC pikapas, rinkdamas vardą modeliui šovė šiek tiek taikliau, nei „Ford“.
„Ford F150“ ir „Ferrari F150“
Į bendravardžių gretas pateko dar vienas „Ford“ – pikapas „F150“. Tai itin populiarus automobilis vidurio rytuose ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. „F150“ yra bene geriausiai parduodamas pikapas. Beje, F serijos „Ford“ yra pardavinėjami dar nuo 1948-ųjų.
Didelio pikapo bendravardis yra ne kas kitas, o...F1 lenktynėse matytas „Ferrari F150“ bolidas, sukurtas 2011-aisiais metais ir skirtas lenktyniauti Fernando Alonso bei Felipe Massa. Tiesa, „Ford“ nerimavo, kad žmonės gali sumaišyti ryškiai raudoną italų lenktyninį bolidą su gigantišku jų pikapu. Tačiau čia pirmieji žingsnį dėjo „Ferrari“. Jie nusileido amerikiečiams ir savo bolidą pervadino į „150° Italia“.
„Chevrolet Monza“ ir „Opel Monza“
1975-aisiais amerikiečių gamintojas „Chevrolet“ rinkai pasiūlė modelį „Monza“. Tai buvo nedidelis kupė. Iš pradžių į jį buvo montuojami 2,3 litro darbo tūrio, keturių cilindrų varikliai, tačiau vėliau modeliui netgi implantuota 5,7 litro darbo tūrio, aštuonių cilindrų V formos širdis. Tais pačiais metais, kai „Monza“ buvo pradėtas gaminti, jis išrinktas ir metų automobiliu.
Lietuvoje kur kas labiau žinomas kitas „Monza“. Tai „Opel“ gamyklos darbo vaisius. Modelio pavadinimas analogiškais „Chevrolet“ pasirinktam vardui, o abu automobiliai stebtinai panašūs. „Opel Monza“ taip pat buvo sportiškas kupė, kurį vokiečiai gamino nuo 1978-ųjų iki 1986-ųjų. Beje, vokiečiai „Monza“ vardą atgaivino, šiemet pristatę šio pavadinimo konceptinį modelį. Kodėl abu gamintojai pasirinko tokį pavadinimą savo kūriniams – neaišku, mat „Monza“ yra gerai žinoma lenktynių trasa Italijoje, o su italais šie gamintojai nieko bendro tuomet neturėjo.
„Peugeot 208“ ir „Ferrari 208“
„Peugeot 208“ yra mažas, nekaltas ir kuklus šeimos hečbekas. Jis gaminamas nuo 2012-ųjų metų, o savo variklių gamoje turi agregatus, kurių variklio darbo tūrio amplitudė svyruoja nuo 1000 iki 1600 kubinių centimetrų.
Tuo metu kitas modelis, automobilių pasaulyje žinomas vardu „208“ yra „Ferrari“ kūrinys. Jo pavadinimas gimė atsižvelgiant į variklio darbo tūrį ir cilindrų skaičių. Beje, 1991cc darbo tūrio, V8 formos variklis yra vienas mažiausių kada nors pagamintų tokio tipo agregatų. Jis išvystydavo 155 arklio galių jėgą, o vėliau buvo patobulintas ir galėjo apsiekti 200 arklio galių.
„Chervolet Corvette C6“ ir „Citroen C6“
„C6“ – tai vardas, kurį labai gerai žino greitų automobilių gerbėjai. Tai šeštosios kartos „Chevrolet“ kūdikis. „Corvette C6“ gamyba prasidėjo 2005-aisias. Šis modelis buvo parduodamas ir kabrioleto kėbulu, o galingiausia modifikacija „ZR1“ išvystė beveik 650 arklio galių.
Kitas „C6“ vardo nešiotojas buvo pradėtas gaminti taip pat 2005-aisias. Savo naują gaminį tokiu pavadinimu pakrikštijo „Citroen“. Tai ekscentriška, prabangi ir neįprastu dizainu išsiskirianti prancūziška mašina. Taip pat modelis išsiskyrė ir savo pakaba, garantavusia malonų važiavimą. Nepaisant „C6“ žavumo ir išskirtinumo, jo pardavimai buvo gana niūrūs. „Citroen“ buvo užsibrėžę per metus parduoti 20 tūkstančių modelių, tačiau kai pardavimai neviršijo nė pusės planų, po kelerių metų nesėkmingų bandymų šio modelio buvo atsisakyta. Jo gamyba nutraukta 2012-aisiais.
Žinote daugiau automobilių – bendravardžių? Rašykite jų modelių pavadinimus komentaruose.