Į vieną valandą trukusią akciją sostinės Ukmergės pr. „Statoil“ degalinėje atvyko apie 80 automobilių. Dar akcijai neprasidėjus prie degalinės nusidriekė netrumpa automobilių eilė. Taip, nemokami degalai masina kaip bananai Sovietų Sąjungos laikais.
Akcijos organizatoriai „Goodyear Dunlop“ pastebėjo, kad susirinko ir labai senomis, ir labai nudėvėtomis padangomis apautų automobilių. Šiek tiek įdomios statistikos:
- Seniausios akcijos metu pastebėtos padangos – 1996 metų gamybos;
- Mažiausias užfiksuotas protektoriaus gylis – 1,5 mm vasarinėse padangose, 2,7 mm žieminėse;
- 60 proc. vairuotojų paklausti atsakė, kad nežino, koks turi būti protektoriaus gylis;
- 80 proc. vairuotojų teigia, kad slėgį padangose prižiūri reguliariai;
- Per tris akcijos dienas patikrintos 148 automobilių padangos, 65 vairuotojams padovanoti degalai.
Mindaugas Jasiūnas iš „Goodyear Dunlop“ pasakojo, kad akcijos metu pastebėtos kelios padangos su vadinamaisiais guzais. „Važinėti padangomis, kurių nors viena yra su guzu – tas pats, kas važiuoti prisikabinus tiksinčią bombą. Net važiuojant lygiu, nepavojingu keliu, atsiranda pavojus – padanga gali sprogti. Žinoma, guzas guzui nelygu, tačiau tai yra silpnoji tokios padangos vieta.“
Akcijos metu pasitaikė ir automobilių su vasarinėmis padangomis ant vienos ašies, žieminėmis – ant kitos. Pagal galiojančius reikalavimus, ant abiejų automobilio ašių turi būti naudojamos vieno tipo padangos. Vairuotojai klaidingai mąsto, kad geresnis vienos ašies sukibimas juos išgelbės sudėtingose situacijose. Atvirkščiai – tokie automobiliai yra sunkiau kontroliuojami, o avarinės situacijos „iššaukiamos“ gerokai lengviau.
„Atrodo, kad vairuotojai nenusimano apie padangas. Pagrindinė sąlyga jiems – kad padanga važiuotų. Kiek ji atitinka reikalavimus, ir, svarbiausia, kiek ji yra saugi – nesirūpinama“, – nelinksma gaida savo įspūdžiais dalijosi M.Jasiūnas.
Ketvirtadienį ši akcija persikelia į Kauną.