Galvosūkis vairuotojams: kaip išvengti spūsčių grįžtant iš pajūrio?

Dėl vėliau nei įprastai prasidėjusio pavasario dauguma pagrindinio Lietuvos greitkelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda remonto darbų vyksta vasaros įkarštyje – liepos ir rugpjūčio mėnesiais. Tuo metu, kai į pajūrį traukia daugiausia poilsiautojų. Saulėtą savaitgalį praleidę pajūryje, kiekvieno sekmadienio pavakarę vairuotojai keikiasi – dėl autostrados susiaurėjimų remontuojamuose ruožuose susidaro milžiniškos spūstys. Tokie išbandymai vairuotojų laukia ir šį savaitgalį.
Spūstis artėjant prie Kryžkalnio
Spūstis artėjant prie Kryžkalnio / Eglės.P/Ikrauk.lt nuotr.

Liepos pradžioje, po Mindaugo karūnavimo dienos savaitgalio, grįžimas sekmadienio vakarą į Vilnių ne vienam poilsiautojui truko 5–6 valandas, nors paprastai toks atstumas gali būti įveikiamas per tris valandas. Priežastis – remontuojami keliai.

Padėtis be išeities

Valstybės įmonės „Automagistralė“, prižiūrinčios A1 kelią Vilnius–Kaunas–Klaipėda, atstovai teigė, kad keliai kartais  pradedami remontuoti jau kovo mėnesį. Bet šiemet pavasaris prasidėjo tik balandžio antroje pusėje, tad autostradas remontuoti pradėta taip pat vėliau nei įprastai.

Autostradų remontas yra būtinas, o efektyviausias žinomas būdas – tvarkyti vieną pusę, o eismą nukreipti kita puse. Eismo juostų skaičius nuo dviejų sumažėja iki vienos. Būtent ties susiaurėjimais iš dviejų eismo juostų į vieną ir susidaro didžiulės spūstys.

Spūsčių būtų galima išvengti nukreipiant automobilius į aplinkinius maršrutus, tačiau kelininkai to nedaro specialiai. Argumentas gana paprastas – nukreipus visą transporto srautą į siaurą keliuką ir ten įvykus avarijai, žmonės spūstyse praleistų gerokai daugiau nei tris valandas.

Šiuo metu remontuojami penki kelių kilometrų ilgio ruožai autostradoje Kaunas–Klaipėda, vienas buvo atidarytas trečiadienį – jis eina nuo 187 iki 190 kilometro. Dar vienas remontuojamas ruožas ką tik buvo dvigubai sutrumpintas: atkarpoje nuo 219 iki 228 km eismo apribojimai nuo trečiadienio tęsiasi tik 4 km.

Paprastai kelionė pro Jurbarką užtruktų gerokai ilgiau nei autostrada, tačiau sekmadienio vakarą tai – puiki išeitis.

Kaip apvažiuoti remontuojamas vietas?

Paprasčiausias būdas išvengti bereikalingo stovėjimo spūstyse – pasirinkti kitą kelią. Pavyzdžiui, per Jurbarką. Važiuojant nuo Klaipėdos autostrada, maždaug penkiasdešimtame kilometre galima nusukti į Šilalę, 164 kelią. Pravažiavus Šilalę, kelionę reikėtų tęsti tuo pačiu 164 keliu iki Tauragės, o mieste pasirinkti kelią į Jurbarką. Nuo Jurbarko iki pat Kauno veda įstabaus grožio kelias su nuostabiomis apylinkėmis, pažymėtas kaip 141-as. Pasirinkus šį maršrutą, galima išvengti penkių eismą ribojančių kelio remontų.

Paprastai kelionė pro Jurbarką užtruktų gerokai ilgiau nei autostrada, tačiau sekmadienio vakarą tai – puiki išeitis. Ne vienas GAZAS.LT skaitytojas, pasidalinęs liūdna patirtimi važiuojant autostrada, pažymėjo kelio pro Tauragę ir Jurbarką pralaidumą – dauguma žmonių vis dar renkasi stovėjimą spūstyje autostradoje vietoje važiavimo ilgesniu, tačiau gražesniu keliu.

Kitas variantas yra net nepradėti važiuoti autostrada, o iš Klaipėdos sukti link Šilutės, o nuo ten – link Tauragės. Tačiau tai – dar ilgesnis maršrutas ir kelionė juo, nors ir gražiomis apylinkėmis, užtruktų ne daug trumpiau nei stovėjimas spūstyje. Tik jokiu būdu iš Tauragės nevažiuokite link autostrados ties Kryžkalniu, nes didelė dalis šio kelio taip pat remontuojama, todėl galite įstrigti dar vienoje spūstyje.

Pasižiūrėti, kurie ruožai šiuo metu yra remontuojami, galite interaktyviame žemėlapyje, kurį rasite paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos