Kaip keičiasi šiuolaikiniai automobiliai ir ką privalo užtikrinti jų gamintojai?

Augant mobilumui, kintant gyvenimo sąlygoms, automobiliuose tenka praleisti vis daugiau laiko. Tokie pokyčiai reiškia ypatingą užduotį jų gamintojams – užtikrinti, kad vairuotojas, sėdęs prie vairo, ne tik nesiblaškys, bet ir nurims, atsipalaiduos ar netgi pailsės po dienos darbų, rašoma pranešime.
„Citroën Xanae“ (1994 m. koncepcinis modelis)
„Citroën Xanae“ (1994 m. koncepcinis modelis) / Gamintojo nuotr.

Vis dėlto posakis „komfortiškas automobilis“ šiandien nebeapibrėžia tik fizinių transporto priemonės savybių. Daugėjant automobilių, kartu ir agresijos keliuose atvejų, gausėjant technologijų įvairovei ir horizonte jau pasirodžius pusiau ar visiškai savavaldžiams automobiliams, vairuotojams nebeužtenka vien patogiai įsitaisyti prie vairo.

Turėdami tokią užduotį, automobilių gamintojai jai įveikti renkasi skirtingas priemones. Pavyzdžiui, daugiau nei šimtmetį automobilių pramonėje patirties turinti „Citroën“ su sėdinčiųjų automobiliuose stresu ir nuovargiu kovoja užtikrindama vadinamąjį psichologinį komfortą. Prancūzijos automobilių gamintoja, išmaniai derindama erdvų saloną ir išmanius pagalbininkus, sumažina vairuotojui tenkantį psichologinį krūvį.

Siekis saugoti vairuotojo ramybę ir užtikrinti jo psichologinį komfortą – ne šiomis dienomis bendrovės užsibrėžtas tikslas. Pavyzdžiui, „Citroën“, vos ėmėsi masinės automobilio gamybos, viena pirmųjų kompanijų pasiūlė vairuotojo vadovus, kad kuo daugiau vairuotojų žinotų, kaip teisingai elgtis ir prižiūrėti įsigytas transporto priemones.

Pirmiausia – šviesos

Vienas svarbiausių elementų, nuo kurio prasideda psichologinį komfortą užtikrinančios automobilio aplinkos kūrimas, yra salono apšvietimas ir atmosfera. Tinkamas apšvietimas gali pakeisti vairuotojo nuotaiką, užtikrinti ramybę, ji ypač svarbi tuose keliuose, kuriuose eismas intensyvus.

Beje, vairuojančio ramybei užtikrinti ir gerai nuotaikai palaikyti „Citroën“ apšvietimo galimybes naudoja kur kas anksčiau nei daugelis įsivaizduoja. Pavyzdžiui, 1955 m. DS modelio priekiniai statramsčiai buvo ypač ploni, kad per milžinišką priekinį stiklą į saloną patektų kuo daugiau šviesos. Kiek vėliau XM modeliui buvo sukurta net 13 įstiklintų langų sekcijų, kad sėdintiems viduje netrūktų šviesos. 1994 m. pasirodžiusio koncepcinio „Citroën Xanae“ priekinis stiklas buvo ištemptas į viršų ir įrengtas stiklinis stoglangis, kad į automobilio vidų patektų užtektinai šviesos.

Šia linkme gamintojas dirbo nuosekliai, tad šiuolaikiniai bendrovės automobiliai kaip C3, „C4 Space Tourer“ ir „C4 Cactus“ turi stiklinius stoglangius, besitęsiančius per visą stogą iki pat galinių sėdynių. Natūralią šviesą papildo subtilūs ir išmaniai parinkti apšvietimo sprendimai bei lengvos apdailos medžiagos, o paskutiniu unikalios atmosferos akcentu tampa kvapnūs oro gaivikliai. Taip šviesa ir spalvomis mažinamas vairuotojo nuovargis ir užtikrinamas komfortas.

Bene geriausias pavyzdys, ko siekia gamintojas, yra „C4 Cactus“ modelis, kuriuo rinkai buvo pristatyta nauja interjero stilistika. Naujas medžiagas, erdvų saloną, skaitmenines funkcijas su intuityviu valdymu 2015-aisiais pastebėjo ir automobilių pramonės ekspertai, įvertinę šio modelio interjerą kaip patį gražiausią tarptautiniame 30-ą kartą vykusiame Paryžiaus automobilių festivalyje.

Ne blaškyti, o padėti

Psichologinis komfortas neatsiejamas nuo elektroninių vairuotojo pagalbos sistemų. Automobilis, gebantis stebėti aplinką, tikrinti, ar nėra pavojų bei padedantis vairuotojui jų išvengti, užtikrina ramybės jausmą.

Dar prieš 20-metį Prancūzijos automobilių gamintojas C4, C5 ir C6 modeliuose pasiūlė pirmąją Europoje pagalbinę važiavimo eismo juostoje sistemą: infraraudonųjų spindulių davikliai stebėjo automobilio poziciją eismo juostoje, vairuotojui iš jos išvažiavus, perspėdavo vibruojanti sėdynė.

Tarp vairuotojų vertinamų sistemų yra ir ant priekinio automobilio stiklo pateikiama svarbiausių duomenų projekcija (angl. „Head-Up Display“, HUD). Ji sukurta taip, kad nenustelbtų aplinkos ir neblaškytų vairuotojo.

Ir šios sistemos – ne vienintelės, leidžiančios vairuotojui jaustis užtikrintai bei saugiai. Avarinio stabdymo, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo, aklųjų zonų ir padangų slėgio stebėjimo, važiavimo įkalnėje pagalbos, pusiau autonominė automobilio statymo, automatinių šviesų sistemos mažina vairuotojui tenkančią įtampą.

Vis dėlto pabrėžiama, kad technologijos turi ne tik nepriekaištingai derėti, bet ir būti lengvai bei saugiai naudojamos. Šiuolaikinių automobilių gamintojams tekusi užduotis yra nelengva: inovacijos turi užtikrinti fizinį keliaujančių automobiliu iš taško A į tašką B komfortą, kartu išlaikyti malonumą ir džiaugsmą, norintiems patiems vairuoti pamėgtais keliais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos