Kiekvienas, norintis įsigyti polizinginį automobilį, gali tai padaryti tarptautinius automobilių aukcionus organizuojančioje Exleasingcar.com platformoje, kurios pardavimų vadovas Aivaras Jakulevičius papasakojo apie įvairias situacijas ir patarė, kaip jose elgtis.
Primename, kad ši platforma yra tarsi vartai tarp didžiulių Europos polizinginių automobilių aukcionų ir kiekvieno mūsų. Jei norime įsigyti naudota automobilį su realia rida, nepaslėptais trūkumais ir aiškia serviso istorija – tai puiki galimybė, bet ne loterija.
Sėkmė slypi smulkmenose
Tenka pripažinti, kad tokie aukcionai kainomis sunkiai konkuruoja su tais JAV aukcionais, kuriuose dažniausiai parduodamos daužtos transporto priemonės.
„Mes padedame žmonėms įsigyti naudotus automobilius nuo vienerių iki penkerių metų, kurie po pirmojo savininko tiesiog atiteko lizingo bendrovei. Europoje per metus tokių automobilių aukciono būdu parduodama keletas milijonų. Lietuvoje per savaitę – apie 250“, – pasakojo atstovas.
Nors Exleasingcar.com aukcionuose yra viskas aišku, tačiau ir čia reikėtų atkreipti dėmesį į kai kurias subtilybes. Pavyzdžiui, jei neturite daug laiko, būtų patartina nesirinkti automobilio iš Italijos.
Ten gerokai ilgiau – apie porą mėnesių – užtrunka įvairios dokumentų procedūros. Visais kitais atvejais automobilis Lietuvoje paprastai atsidurs per dvi, tris savaites.
Vienas svarbiausių patarimų – atidžiai išnagrinėti visą pateiktą perkamo automobilio informaciją ir nuotraukas. Tai reikia padaryti dėl to, kad vėliau nebūtų staigmenų. Juk norime mokėti už tokį daiktą, kokio tikimės.
A.Jakulevičius tikina – informacijos apie trūkumus pateikiama tikrai per akis. Taip daroma tam, kad žmogus galėtų lengvai išsirinkti sau tinkamą transporto priemonę per atstumą.
Tiesa, smulkmenose gali slypėti ir sėkmė. Reikia turėti omenyje, kad lizingo bendrovės pardavinėja automobilius ištisais parkais. Jie pateikia tokią informaciją, kokią tą sekundę užfiksavo.
Pavyzdžiui, gali būti parašyta, kad automobilis neužsiveda. Žinoma, tam gali būti ir rimta priežastis, tačiau apie ją jau turėtume žinoti iš automobilio istorijos. Tikėtina, kad po sugrįžimo į lizingo bendrovę mašina kurį laiką stovėjo. Gal tiesiog nusėdo akumuliatorius?
Mažiau loterijos, daugiau tiesos
Žinoma šiuose aukcionuose loterijos elementų nėra gausu. Jei pirkėjas pastebi defektų už daugiau kaip 250 eurų, kurių negalėjo pamatyti iš aprašymo, jie tiesiog kompensuojami. Tokių nusiskundimų per mėnesį keletas pasitaiko.
„Kartais būna, kad šiuos defektus kompensuojame mes, nors esame tik tarpininkas. Galėtume to nedaryti, tačiau mūsų sėkmė priklauso nuo gerų santykių su pirkėjais ir pardavėjais. Taigi, pirkėjas apsaugomas nuo piktybiškų atvejų ir klaidų, bet jei jis pats nematė aiškiai pateiktos informacijos, čia jau nepadėsime“, – tvirtina atstovas.
Renkantis automobilį tokiame aukcione reikia gerai įsiskaityti aprašymus ir atidžiai vertinti nuotraukas. Gali būti, kad automobilis prekyboje atsidūrė iškart po cheminio valymo. Kitas – seniai nevalytas. Jų techninė būklė gali būti tokia pat, tačiau vienas gali tiesiog atrodyti mažiau patraukliai.
Tai reiškia, kad galima tikėtis jį įsigyti už mažesnę pastatytą pinigų sumą: „Turėkime omenyje, kad čia automobiliai stovi tokioje būklėje, kokioje grįžo iš klientų, o 80-90 proc. smulkių subraižymų pašalinama įprastu poliravimu. Čia tikrai ne visada verta praeiti pro nešvarų automobilį.“
Beje, kiekvienas automobilis, parduodamas per šiuos internetinius vartus, būna kruopščiai patikrinamas jau Lietuvoje. Exleasingcar.com klientų nupirktus automobiliams atlieka techninę patikrą, kompiuterinę diagnostiką. Klientui pateikiama patikros ataskaita ir rekomendacijos eksploatacinių dalių keitimui, jei nustatomas susidėvėjimas: „Galima sakyti, kad apsidraudžiame. Norime, kad kuo daugiau klientų liktų patenkinti. Žinodamas visas rekomendacijas, jis gali kaladėles, tepalus, filtrus pasikeisti tiesiog pas mus arba atlikti tai kur tik norės.“
Iliuzijas ir realybę skiria 10 procentų
Ko neverta daryti perkant automobilį šiame aukcione – už menką sumą tikėtis labai gero pirkinio. Jei siūloma suma yra per menka, pardavėjas tiesiog neparduoda. Jei suma yra gerokai per didelė rinkos vertei, tokį pirkimą gali stabdyti kiti proceso dalyviai.
Natūralu, kad šiuose aukcionuose automobilis bus parduotas už savo realią rinkos vertę. Beje, gana nesudėtinga sužinoti optimalią automobilio vertę, vartant vietinių skelbimų puslapius ar žinomiausius Vokietijos portalus. Tiesiog nuimkite PVM ir 10 procentų tarpininko antkainį. Patartina į tokią kainą orientuotis vykdant statymus.
Taigi, geriausia būtų aukcione iškart pasiūlyti adekvačią sumą. Prie populiariausių modelių rasite kainų grafikus, kuriuose fiksuojama per paskutinius 12 mėnesių nupirktų tokių automobilių statymų sumos ir pateikiama rekomenduojama to automobilio kaina.
A.Jakulevičius primena, kad Exleasingcar.com aukcionai veikia jau 11 metų. Vadybininkai yra įgiję didelę patirtį ir tikrai patars optimalų statymo dydį. Svarbiausia, kad klientas žinotų, ko pageidauja. „Telefonai per dieną nenutyla, norisi atsakyti visiems klientams, todėl geriausia, kai žmogus yra nusprendęs, kokio automobilio konkrečiai ieško, tuomet vadybininkas žymiai operatyviau suteiks pagalbą.“
Jis padės surasti tinkamiausius variantus ir rekomenduos statymo sumas. Žinoma, pirkėjas visada gali statyti žymiai mažesnę sumą ir tikėtis išlošti loterijoje. Beje tie, kurie nenori gaišti laiko, bet nori įsigyti tokį patį patikimą automobilį vietoje, gali kreiptis į tai pačiai įmonei priklausantį mažmeninės prekybos padalinį Polizinginiai.lt, kurie taip pat prekiauja tuose pačiuose aukcionuose pirktais automobiliai, tik jie jau bus išvalyti, paruošti naudojimui.
„Loterijos čia yra gerokai mažiau nei daužtų automobilių aukcionuose, nes visi prekės pliusai ir minusai – kaip ant delno. Sunku bus nusipirkti pusvelčiui puikios būklės automobilį su garantija. Juk tokius pirktų visi. Būtų geriausia, kad lūkesčiai su realybe neprasilenktų daugiau nei dešimčia procentų“, – patarė A.Jakulevičius.
Pašnekovas primena, kad nuo klaidų niekas nėra apsaugotas, tačiau automobilių kokybę taip pat nusako tai, kad visiems privačių pirkėjų nupirktiems automobiliams suteikiama 6 mėn./6000 km garantija varikliui ir greičių dėžei. Neteks baimintis, kad naujai įsigytam automobiliui po kelių kilometrų išlįs „yla iš maišo“.