Dabar reikėtų prisiminti aukštas pareigas užimančio „Nissan“ valdybos nario Andy Palmerio pasakymą, kad „Toyota GT86/Subaru BRZ“ yra skirti vidurio amžiaus krizės ištiktiems vairuotojams. Jis su pasididžiavimu teigė, kad Tokijo parodoje pristatys tai, apie ką svajoja perpus jaunesni vairuotojai.
Taigi, jaunieji vairuotojai, „Nissan“ parodė pirmąsias „BladeGlider“ nuotraukas. Ką savo forma primena šis automobilis, atspėti nesunku. Panašu, kad gamintojas įsikibo į „Deltawing“ lenktyninio bolido šabloną. Žvelgiant iš viršaus ši mašina primins ne šiaip automobilį, bet kažką iš mokslinės fantastikos žanrui priskiriamo filmo. Galbūt kokį erdvėlaivį iš „Žvaigždžių karų“ arba kažkokio panašaus filmo.
Tačiau grįžkime prie koncepcijos. Priekinė ašis, pasak „Nissan“ yra vos vieno metro pločio. „Tai suteikia neįtikėtinai mažą oro pasipriešinimo koeficientą bei padidina mašinos vikrumą. Toks dizainas leido pasiekti 30/70 svorio paskirstymą“, – teigia gamintojas. Jeigu GT86 dėl puikaus balanso ir natūralaus elgesio posūkiuose galima vadinti smagiu automobiliu, tai šio „BladeGlider“ galinė ašis bus lyg priklijuota. Įdomu, ar Andy Palmeris suvokia, kad didžioji dalis entuziastiškų vairuotojų automobilius renkasi ne tik dėl smagių valdymo savybių, bet ir dėl mechaninės transmisijos, posūkiuose slystančios galinės ašies, užburiančios variklio skleidžiamos melodijos? Nesvarbu, pamirškime tai.
Gamintojas neatskleidžia tikslių dinaminių prototipo savybių, tačiau oficialiai pareiškė, kad serijinėje versijoje elektros varikliai bus montuojami ratuose. „Tai bus pirmasis serijinis „Nissan“ su ratuose įmontuotais varikliais. Toks sprendimas suteikia galimybę juos valdyti visiškai nepriklausomai bei efektyviau išnaudoti automobilio platformą“, – tvirtina „Nissan“.
Šio prototipo vidus primena ne tik kosminį laivą, bet ir vieną kultinę ikoną – „McLaren F1“. Tačiau tik dėl sėdynių suplanavimo. Mat, tiek iš kairės vairuotojo pusės, tiek iš dešinės galės atsisėsti po vieną keleivį.
Su šiuo automobiliu „Nissan“ ketina sukurti visiškai naują sportinių automobilių segmentą. Panašu, kad šis gamintojas jau visai greitai galės būti vadinamas raketinio dizaino pionieriumi. Pirmiausiai pamatėme „Deltawing“, visai neseniai „Nissan“ pristatė „ZEOD RC“ uždarą kėbulą turinį bolidą, o „BladeGlider“ prototipo debiutas šiai Japonijos kompanijai priskirs unikalų braižą automobilių pramonėje.
Bet kuriuo atveju, smerkti gamintojo dėl inovacinių projektų negalima. Galbūt šis „Nissan“ žingsnis radikaliai pakeis sportinių automobilių apibrėžimą? Tik išlieka retorinis klausimas – ar tikri vairavimo entuziastai nori naujovių, ar tikisi, kad gamintojai sugrįš prie klasikinio sportinio automobilio recepto?