Kaip pasirinkti: dyzelinas ar benzinas?

Taip, kai kuriems vairuotojams šis klausimas paliečia beveik religinius įsitikinimus. Vieniems dyzeliniai varikliai tarška, smirdi, „netraukia“. Kitiems kliūva benzininiai, nes jie neekonomiški, neturi stipraus sukimo momento charakteristikos.
„Nissan Pulsar“
„Nissan Pulsar“ / „Nissan“ nuotr.

Todėl bet kurios šių stovyklų atstovams galima tik pasiūlyti rinktis savo favoritus. Ir nepamiršti, kad technologijos nestovi vietoje. Modernūs turbodyzeliniai varikliai stebina tyliu veikimu ir stipria trauka, o turbokompresoriumi aprūpinti benzininiai motorai, kaip naujajame „Nissan Pulsar“ naudojamas DIG-T agregatas, pasižymi labai gera sukimo momento charakteristika. Todėl, esant galimybei, pravartu pasidomėti naujienomis.

Visiems kitiems siūlome įvertinti kiekvieno pasirinkimo privalumus ir minusus. Ir, paėmus kalkuliatorių, atlikti keletą nesudėtingų veiksmų.

„Nissan“ nuotr./„Nissan Pulsar“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Pulsar“

Taigi, jūsų dėmesiui – benzininis variklis. Jo pagrindiniai privalumai – mažesnė kaina, dažnai ir mažesni aptarnavimo kaštai. Važinėjant pastebėsime mažesnį variklio triukšmingumą ir vibracijas, dažnai žvalesnę dinamiką. Be to, benzinu varomas variklis greičiau įšyla, todėl jis yra parankesnis šaltuoju metų laiku ar važinėjant nedidelius atstumus. Benzininius variklius paprastai mėgsta aktyvaus važiavimo mėgėjai.

Bene vienintelis minusas – dėl mažesnio variklio efektyvumo benzino sąnaudos yra didesnės, nei dyzelino. 

„Nissan“ nuotr./„Nissan Pulsar“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Pulsar“

Pagrindinis dyzelinio variklio privalumas – ekonomija. Modernūs agregatai visų pirma pasižymi stipriu sukimo momentu. Tai reiškia, kad šie varikliai geriausiai atsiskleidžia kasdienėje rutinoje, važiuojant pakrautu automobiliu ar kalvotose vietovėse. Laikui bėgant, naujų konstrukcijų turbodyzeliniai varikliai veikia vis tyliau, vis geriau slopinama jų vibracija.

Ir paskutinis argumentas – kaštai. Dyzelinis variklis yra brangesnis, bet jis leidžia taupyti tiems, kas važiuoja didelius atstumus. Tai reiškia, kad finansinę dyzelinio variklio naudą pajausime, tik nuvažiavę ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų.

„Nissan Pulsar“ siūlomas su panašios galios turbokompresoriniais varikliais, vienas kurių varomas benzinu, kitas – dyzelinu. Benzininis 1,2 litro tūrio DIG-T agregatas pasiekia 115 AG ir 190 Nm. Dyzelinis, 1,5 litro tūrio dCi pasiekia 110 AG ir 260 Nm. 

„Nissan“ nuotr./„Nissan Pulsar“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Pulsar“

Bazinis, tačiau gerai įrengtas „Nissan Pulsar Visia“ su DIG-T varikliu kainuoja 14 990 eurų. Analogiška versija su dCi agregatu –  17 590 eurų. Pirmasis kainų skirtumas sudaro 2600 eurų benzininio variklio naudai.

Toliau skaičiuojame eksploatacijos kaštus. Benzininio variklio priežiūra yra pigesnė, nei dyzelinio, bet pirmosios versijos aptarnavimo intervalai siekia 20 tūkst. kilometrų, o antrosios – jau 30 tūkst. Todėl galų gale „Pulsar dCi“ techninė priežiūra yra pigesnė, nei „Pulsar DIG-T“. 

„Nissan“ nuotr./„Nissan Pulsar“
„Nissan“ nuotr./„Nissan Pulsar“

Norėdami gauti apčiuopiamus eksploatacijos kaštų skirtumus, skaičiuojame išlaidas iki 120 tūkstančių kilometrų. Čia pranašumą rodo dyzelinė versija, kurios priežiūra iki pasirinktos ribos kainuoja 1178,28 eurų. Benzininės versijos priežiūra reikalauja 1473,96 eurų. Skirtumas sudaro 295,68 euro ir, atimant jį iš kainų skirtumo, benzininės versijos pranašumą mažina iki 2304,32 euro. Vis tiek lieka nemaža sumelė pinigų, tiesa?

Dabar galime paskaičiuoti degalų sąnaudas. Remiantis galiojančia degalų sąnaudų matavimo metodika, „Nissan Pulsar“ su 1,2 litro turbobenzininiu varikliu vidutiniškai naudoja 5 l/100 km kelio. Dyzelinės versijos sąnaudos siekia vos 3,6 l/100 km. Benzino kainai siekiant 1,150 euro, o dyzelino – 1,065 euro, degalai 120-čiai tūkstančių kilometrų su benzininiu varikliu kainuos 6900 eurų, o dyzeliniu – 4320 eurų. Štai čia dyzelinis variklis leis sutaupyti 2580 eurų, galutinėje kalkuliacijoje įrodydamas savo pranašumą.

Todėl, nuvažiavus 120 tūkstančių kilometrų, dyzelinis „Nissan Pulsar“ leis sutaupyti 275,68 euro. Šis skirtumas taip pat nėra įspūdingas, bet verta prisiminti, kad naudoti, dyzelinu varomi automobiliai dažnai yra brangesni už benzinines versijas. Tikėtina, kad, po kelerių metų parduodami naudotą „Pulsar“, labiau džiaugtumėtės kažkada pasirinkę dyzelinę versiją.

Tačiau jeigu jūsų kasdienis maršrutas sudaro kokius 5 kilometrus ir jūs šiuo automobiliu planuojate nuvažiuoti mažiau nei 100 tūkstančių kilometrų, tikrai verta rinktis benzinu varomą variklį.

Dyzelinė versija yra tinkamesnė tikrai daug važinėjantiems. Na, arba tiems, kurie mėgsta stiprų sukimo momentą ir nepastebimai lėtai krintančią degalų bako rodyklę.

Daugiau apie naująjį „Nissan Pulsar“ galite sužinoti, apsilankę adresu nissan.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų