Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Kaip rytinės kelionės automobiliu žiemą nepaversti galvos skausmu?

Sinoptikai artėjančiam savaitgaliui prognozuoja šalčius iki minus 20 laipsnių. Tai reiškia papildomas problemas automobilių savininkams – vieniems užšals spynelės, kitiems durelių gumos, o daug kas išvis neužkurs automobilių. Tačiau kiekvienos problemos galima išvengti, jeigu tik jai tinkamai pasiruošiama.
„Škoda Fabia“
„Škoda Fabia“ / Sxc.hu nuotr.

Užšalusios spynelės

Dažnas atvejis – užšalusi spynelė. Ką daryti? Parduotuvėse ar degalinėse galima įsigyti nedidelių buteliukų su skysčiu, kurį papurškus ant spynelės, ji greitai atitirpsta. Tik nepamirškite, kad šis atributas yra skirtas nešioti striukės ar portfelio kišenėje, o ne automobilyje.

Sušalę gumos

Automobilį atrakini, tačiau durų atplėšti neįmanoma? Ne vienam vairuotojui tai pažįstamas jausmas. Nuo to apsisaugoti galima sutepant gumas specialiu silikonu (teoriškai tinka ir lašiniai ar taukai), apsaugančiu jas nuo prišalimo – jo žiemą rasite bet kuriame didesniame prekybos centre. Tik gumos prieš jas sutepant turi būti gerai nuvalytos ir sausos.

Iš vidaus užšalę stiklai

Tai reiškia didelę drėgmės koncentraciją automobilyje. Dažniausiai ji salone kyla dėl į kilimėlius prisigėrusio vandens ar susidėvėjusio salono filtro. Kaip spręsti? Guminiai salono kilimėliai ir specialūs drėgmės surinkėjai sumažins drėgmės kiekį iki minimumo. Pastarąjį galite įsigyti daugumoje prekybos centrų – tai paprastai sprindžio aukščio maišelis pripildytas drėgmę sugeriančiomis granulėmis.

Langų grandymas

Sakoma, kad tai kenkia langams – ant jų būna susikaupęs purvas, kuris langus gramdant stumdomas ir braižo stiklą. Taip, tai tiesa, tačiau kito varianto ryte padaryti langus permatomus nelabai yra. Galima kasryt pilstyti neužšąlantį langų plovimo skystį, tačiau pigiau būtų kas kelis metus pasikeisti priekinį stiklą.

Degalai

Lietuvoje esančios degalinės jau gruodžio pradžioje pradeda prekybą dyzelinu, kuris neužšąla iki minus 32 laipsnių, tad senelių pasakojimus apie į dyzelį pilamą benziną ar žibalą galima iš esmės pamiršti. Baltarusiškų degalų fanai per didžiausius šalčius dyzelinio automobilio užkūrimą turėtų apskritai pamiršti, nebent ir ten greitai bus pradėta prekiauti šalčiams atspariu dyzelinu

Benzinas tuo tarpu Lietuvos sąlygomis išvis neužšąla. Jo sąnaudos žiemą išauga dujinę įrangą turintiems automobiliams – dujos persijungia tik aušinimo skysčiui įkaitus iki tam tikros temperatūros, o žiemą ta temperatūra pasiekiama lėčiau nei vasarą.

Prieš automobilio užkūrimą

Porai sekundžių įjunkite ilgąsias šviesas, kelias sekundes lukterkite ir tik tada sukite raktelį. Taip po naktinio miego „pažadinsite“ ir pašildysite akumuliatoriaus elektrolitą ir jis veiks efektyviau nei bandant kurti automobilį vos į jį įsėdus.

Taip pat patariama išminti sankabos pedalą, net jeigu ir įjungta neutrali pavara – akumuliatoriui prasukti starterį bus lengviau.

Užkurtas automobilis nejuda iš vietos

Galbūt naktį buvote paliktą įjungtą stovėjimo stabdį? Būgninės kaladėlės turi savybę prišalti prie pačių stabdymo būgnų, tad žiemą „rankinio“ naudojimas stovint nėra rekomenduojamas.

Jeigu neužsiveda...

Jeigu automobilis neužsiveda dėl nuo šalčio išsikrovusio akumuliatoriaus, jį greitai „pagydyti“ galima keliais būdais. Vieni populiariausių – karšto vandens prileistos pūslės uždėjimas ant jo arba paties akumuliatoriaus parsinešimas namo ir iki pusės panardinimas į karštą vonią (tik jokiu būdu nesušlapinant jo kontaktų).

Išankstinė pagalba varikliui

Pagrindinė priežastis, dėl kurio automobilis šaltą rytą neužsiveda – nusėdęs akumuliatorius. Jo tarnavimo laikas paprastai yra trys metai, tad ketvirtą žiemą bandant „tempti“ su ta pačia baterija, reikėtų būti dideliu optimistu.

Dar nesmogus šalčiams po minus dvidešimt, automobiliui galima padėti ištverti tokias sąlygas. Skystesnė alyva prie šaltos temperatūros leis variklio dalims suktis lengviau (skystumą esant šaltai konsistencijai nusako pirmas alyvos skaičius: kuo jis mažesnis, tuo šaltas tepalas skystesnis). Tačiau neverta persistengti ir labai nukrypti nuo gamintojo rekomenduojamo tepalo – taip galima varikliui tik pakenkti. Trumpai – pasitarkite su mechaniku prieš keisdami variklio alyvą į kitokių parametrų nei numatė automobilio gamintojas.

Dyzelino mėgėjams vertėtų pakeisti pakaitinimo žvakes – būtent prasta jų būklė dažnai tampa dyzelinių automobilių neužsikūrimo priežastimi.

Akumuliatoriaus paruošimas

Šią automobilio dalį taip pat galima paruošti rytiniam užkūrimui. Tik čia yra begalė gandų, iš kurių tikrai veikia paties akumuliatoriaus pargabenimas į šiltus namus.

Internete galima rasti patarimų, kad akumuliatorių nakčiai verta uždengti antklode, jo aukštos įtampos laidus apipurkšti WD-40 tepalu, naktį keltis ir užkurti automobilį kelioms minutėms ir t.t. Vieniems žmonėms tokie patarimai padeda ryte be problemų užkurti automobilį, kitiems – ne.

Universaliausi patarimai

Jeigu yra galimybė, palikite nakčiai automobilį nuokalnėje, kad ryte vos pasistūmę galėtumėte riedėti nuo kalno ir taip jį užkurti. Tai daug efektyvesnis ir patogesnis naudojimui patarimas už akumuliatoriaus tampymą į namus. Žinoma, jis negalioja automobiliams su automatine pavarų dėže, tačiau už komfortą kartais tenka ir sumokėti.

Taip pat, nepamirškite automobilyje visada turėti žieminį trio: ledo grandiklį su šluotele, tempimo lyną ir laidus automobilio užkūrimui (vadinamuosius „krokodilus“). Turint šį komplektą, žiemą ne tik išgelbėsite save užklupus bėdai (nebent gyvenate vienkiemyje miške), bet ir dar užsidirbsite butelį iš kaimyno už jo išgelbėjimą iš šalčio gniaužtų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas