Tiesa, miesto centre sutikti alytiškiai siūlė važiuoti į Alytų I (pirmąjį Alytų) anapus Nemuno, kur neva galėsime pasigrožėti egle iš arčiau. Tačiau šiais metais kitos upės pusės Kalėdos nepasiekė. Todėl, nieko ten nepešę, apsisukome, ir vėl tiltu grįžome prie savivaldybės.
Kabrioletų klubas – su humoro jausmu
Bet apie viską iš eilės. Į Dzūkijos sostinę 15min rubrikos „Gazas“ Kalėdų senelį pakvietė šiame mieste gyvenanti ponia Jūratė.
Turbūt jau skaitėte, kad prieš kiekvienas Kalėdas tikriname, ar lietuviai šilti žmonės ir ar turi gerą humoro jausmą. Todėl per FB grupę „Kabrioletų klubas“ kreipėmės į tautiečius skirtinguose Lietuvos miestuose: kas galėtų paskolinti automobilį be stogo – kad galėtume geriau apžiūrėti Kalėdų eglę. Ir kad patikrintume, ar tikrai kabrioletas yra tik vasarai skirtas automobilis. Netrukus sulaukėme Jūratės kvietimo apsilankyti Dzūkijos sostinėje.
„Chrysler Sebring“: kuo ypatingas šis kabrioletas?
Moteris papasakojo, kad labai norėjo gražaus, patogaus, išskirtinio automobilio. Ir nors vyras jai buvo parvairavęs iš Vokietijos net „Mercedes“, Jūratei į akį labai krito ryškus 2008 m. gamybos „Chrysler Sebring“. Kabrioletas, be abejo. Važiuoja per Alytų ir žino, kad kito tokio automobilio nėra. Buvo gaminamos trys šio cabrio kartos. Tad prieš jūsų akis – trečioji (2008-2010 m.).
Tiesa, potraukis amerikietiškiems automobiliams galimai atsirado po to, kai Jūratė pasivažinėjo hečbeku „Chrysler Cruiser PT“ (gamintas 2001-2010 m.).
Šis „Chrysler Sebring“, kaip ir dera „amerikonams“, turi elektros paketą (stogą taip pat sulanksto elektros variklis), jame sumontuotas „Volkswagen“ 2 l 103 kW dyzelinis „pumpe duse“ variklis. O tai reiškia, kad automobilis, nors ir ne sportiškas, yra pakankamai dinamiškas ir ekonomiškas. Ar galite rasti kokį nors kitą tokio dydžio „amerikoną“, greitkelyje sudeginantį tik 4-5 l dyzelino? Ir tuo pačiu didelį, erdvų, kuriuo galėtų važiuoti 4 žmonės?
Žinoma, po išbandytos „Fiat Barchetta“, vairuojant jautėsi „Chrysler“ masyvumas (gerąja prasme). Pati ponia Jūratė sakė, kad šis automobilis yra patikimas, tad vokiečių ir amerikiečių tandemas tikrai pasiteisino.
O kokie pojūčiai lydėjo nušokusį nuo proto Kalėdų senelį su šalmu?Žinoma, važiuojant su uždengtu stogu Lietuvos užmiesčio keliuose leistinu greičiu, nesigirdi nei triukšmo, nei vėjo – vinilinis stogas puikiai atlieka savo funkciją. Tačiau, kaip supratote, mes važiavome ne tik sulankstę stogą, bet ir langus ne visuomet užsidarę.
Pojūčiai – sunkiai nusakomi. Didelis malonumas matyti iš dangaus besileidžiančias snaiges. Tarsi važiuotum prabangiu sedanu su milžinišku panoraminiu stogu. Tačiau snaigės už kaklo nebyra. Net ir per apystiprę pūgą priekinės sėdynės (šildomos, be abejo) liko sausos. Galinėms, savaime suprantama, sniego išvengti nepavyko, nes per lėtai važiavome – nepakako aerodinaminio oro srauto, kuris būtų „nusviedęs“ kritulius dar toliau. Nes dėl sudėtingų meteorologinių sąlygų mieste važiavome tik 30-50 km/val.
O nuo 60 km/val., jei nevilkite palto ar kailinių, per nugarą jau ima košti vėjas. Vis dėlto jus užtikriname: šio pasivažinėjimo po Alytų metu niekas ne tik nesusirgo, bet ir slogos negavo. Užtat patenkinti vaikai mojavo po miestą važinėjančiam Kalėdų seniui, o suaugę (ypač damos) apdovanojo šypsenomis. Tikslas pasiektas – Kalėdos buvo linksmos.
O ratu aplink centrą sukęs kabrioletas, kaip pasakė viena skaitytoja iš Alytaus, įnešė į ramų miesto gyvenimą naujų spalvų. Tiesa, Kalėdų senelis ir vėl viską supainiojo, dzūkų tarmės besimokindamas. Pasižiūrėkite.
projekto partneriai
- „Kalėdų eglė“ (kaleduegle.lt) – šiam projektui skyrė dvi eglutes. Abi dovanojome skaitytojams.
- „Stuttgart Clinique“ (stuttgartclinique.com) garantavo greitą Kalėdų senelio ir nykštuko teleportaciją automobiliais „Porsche Boxster 718“ bei „Porsche Carrera S“.