Visgi negalima palikti nuošalyje ir aktyvų laisvalaikį mėgstančių žmonių, t. y. gamtininkų, iškylautojų, žvejų, medžiotojų ir grybautojų. Tokiems atvejams racionalus, nors ir nepopuliarius pasirinkimas galėtų būti mažas bet tvirtas B segmentui priskiriamas modelis, kaip kad pavyzdžiui „Fiat Panda 4x4“.
Švenčia 30 m. jubiliejų
Visų pirma, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad italai šioje srityje turi daugiau patirties nei dauguma populiariausius krosoverius gaminančių kompanijų. Pirmas padidinto pravažumo „Panda“ modelis pasirodė dar 1983 m. Šis automobilis yra laikomas pirmuoju skersai montuojamą variklį turinčiu kompaktišku modeliu su keturių ratų pavara.
Sutvirtintą kėbulą ir pažemintus perdavimų skaičius turintį mažąjį hečbeką itin mėgo kalnuotose vietovėse gyvenantys prancūzai ir italai. Nors keturių cilindrų benzininio variklio galia siekė vos 48 AG, automobilis buvo lengvas, o ši savybė kartu su kompaktiškais gabaritais darė jį puikiai tinkamą važinėti kalnų perėjomis. Net ir tose vietose, kur nebuvo kelių. To meto žurnalistai „Panda 4x4“ vadino kalnų ožiu.
„Fiat Panda 4x4“ |
Praėjusiais metais pasirodė naujausia žvitriojo hečbeko versija. Natūralu, kad praėję beveik 30 m. atnešė savo permainas, tačiau žvelgiant į kompaktiškąją padidinto pravažumo „Panda“, galima konstatuoti, kad automobilis buvo konstruojamas remiantis tais pačiais principais. Italų įpročiu, „4x4“ modelis turi būti kiek įmanoma paprastesnė konstrukcijos.
Žurnalistai pirmąją „Panda 4x4“ vadino kalnų ožiu.
Santūrus išorės dizainas
Išduodančių jo paskirtį išorės dizaino elementų taip pat nėra daug – šiek tiek skiriasi priekinio ir galinio buferių dizainas, visą apačią dengia apsauginės plastiko detalės, modeliais apautas specialiai jam skirtais 15 colių lengvojo lydinio ratlankiais. Ryškiausias akcentas – „4x4“ ženklai įspausti apsauginėse galinių durelių juostose. Automobilis taip pat atrodo aukštesnis už standartinį, nors gamintojo pateikiamose padidinto pravažumo ir standartinės versijų kėbulų aukščiai yra vienodi.
„Fiat Panda 4x4“ |
Konstrukcija taip pat nesudėtinga, o pats pavaros mechanizmas šiek tiek primena palaipsniui nykstančius visų pirma bekelei, o ne miestui skirtus modelius, kai per kampinę pavarą bei vajantįjį veleną sukimo momentas perduodamas galinei ašiai. Esminis skirtumas toks, kad priešais ją stovi elektronikos valdoma jungtis.
Dėl įrengto varomo galinio tilto „Panda 4x4“ masė lyginant su civiline versija yra 80 kg didesnė. Jei vidutinio dydžio padidinto pravažumo modeliui toks masės prieaugis (bendras svoris – 1115 kg) būtų juntamas tiek pat, kiek ir keleto pirkinių krepšio, tai mažojo hečbeko atveju jis juntamas. Bandyto modelio su 1,3 l darbo tūrio, 75 AG galios varikliu įsibėgėjimas vangokas, o posūkiuose svyravimai didesni nei norėtųsi.
Mažiausias visureigis rinkoje
„Fiat Panda 4x4“ |
Problema šiuo atveju yra ne tik didesnis automobilio svoris, bet ir dėl pakeistos pakabos konstrukcijos pakitęs svorio centras. Nepaisant nepakitusio kėbulo aukščio, galime užtikrinti, kad taškai, apie kurį juda hečbeko masė šiek tiek pakilo. Vairuoti „Panda 4x4“ mieste malonu, tačiau klasikinio hečbeko žvitrumo šiam modeliui trūksta.
„Panda 4x4“ yra mažiausias padidinto pravažumo modelis rinkoje, todėl kaip ir galima tikėtis, kaina ganėtinai patraukli – 54,889 Lt. Už šią, galima sakyti, simbolinę sumą gausite ne tik 3686 cm ilgio itališkos automobilių inžinerijos pasididžiavimą, tačiau ir 225 l tūrio bagažinę bei galimybę 100 km įveikti su mažiau nei su 5,0 l dyzelino.
„Fiat Panda 4x4“ |
Modelio populiarumui Lietuvoje neigiamos įtakos gali turėti tik nykstamai maža liekamoji „Fiat“ produkcijos vertė ir potencialiai didesnės eksploatacijos išlaidos. Visgi reikia pažymėti, kad tai naujos kartos „Panda“ ir kol bus išaiškintos visos didžiausios „ligos“ dar praeis pora metų.
Paprastas, bet stilingas interjeras
Vertas pažymėjimo yra ir elektronikos blokuojamas diferencialas, leidžiantis vieno mygtuko paspaudimo paverti šį mažylį visureigiu su nuolatine keturių ratų pavara, taip pat pagalbinė įkalnės įveikimo sistema ir elektroninio stabilumo sistema su praslydimo jutiklių komplektu. Bene didžiausia problema ta, kad mūsų rinkoje versija su 1,3 l dyzeliniu varikliu ir penkių laipsnių mechanine pavarų dėže yra vienintelė siūloma. Netgi įrangos rinktis nėra iš ko, o kitose rinkose „4x4“ siūlomas 0,9 l benzininis „TwinAir“ pas mus greičiausiai taip ir nepasirodys.
„Fiat Panda 4x4“ |
Interjero stilius archajiškas ir greičiausiai nepadarytų didelio įspūdžio prie naudotų „Audi“ ir BMW modelių pripratusiems tautiečiams. Antra vertus, nors apdailos medžiagų kokybė „ekonominės klasės“, o ypatingai tai juntamas liečiant guminį vairą, pats „Fiat“ stilius tradiciškai išlieka šviežias ir originalus. Tiems, kas automobilio viduje neieško aukštos kokybės odos ir medienos, patiks kontrastingos spalvos sėdynių apmušalai ir juos atkartojantys intarpai durų apdailoje.
Taip pat mums patiko specifinė juodo plastiko tekstūra, mat dauguma detalių išlietos su gausybe miniatiūrinių „Panda“ užrašų. Erdvė priekyje suplanuota taip, kad kuo daugiau erdvės būtų keleiviams, todėl pavarų nėra jokio centrinio tunelio, o pavarų perjungimo svirtis perkelta arčiau centrinės konsolės.
Gabumai atsiskleidžia bekelėje
Tiems, kuriuos išgąsdinome pavadindami interjerą „archajišku“ skubame nuraminti, kad tai taikytina vertinant medžiagų kokybę ir konstrukcijos paprastumą. „Panda 4x4“ turi oro kondicionierių, šildomus šoninio vaizdo veidrodėlius ir galinį stiklą, „start&stop“ sistemą, pagalbinių stabdymo sistemų komplektą ir netgi funkciją, kuri įspėja, kad jei tučtuojau nepradėsite stabdyti, pasekmės gali būti liūdnos.
„Fiat Panda 4x4“ |
Tikrosios „Panda 4x4“ galimybės atsiskleidžia bekelėje ir sunkiai įveikiamuose keliuose. Hečbekas kompaktiškas, todėl be problemų galima įveikti ir tas vietas, kuriose automobiliai paprastai nevažinėja. Net ir neturintiems važiavimo bekele patirties vairuotojams valdyti mažąjį visureigį nebus sudėtinga, kadangi sveria jis tiek kiek daugiau nei didelis keturratis motociklas.
Maži priekinės ir galinės iškyšos atstumai palengvina užduotį įveikiant įkalnes ir nuvažiuojant nuo jų. Tikimybė, kad kur nors pakibsite minimali. Tereikia, tik stebėti kelią, kuriuo važiuojate. Modelį bandėme su ne vieną tūkstantį kilometrų mačiusiomis vasarinėmis padangomis, tačiau įveikti stačią žvyringą įkalnę vis vien buvo juokų darbas. Kaip ir važiuoti drėgna žole padengtais lauko keliukais. Tik žiedadulkėmis aplipęs šoninio vaizdo veidrodėlis grįžus į miestą galėjo išduoti, kur mes buvo. Visiškai jokio streso.
„Fiat Panda 4x4“ |
Išvada:
Mažasis visureigis yra išskirtinis automobilis. Galbūt „Fiat“ galėtų labiau pabrėžti, kad standartinė „Panda“ ir „4x4“ versija skiriasi iš esmės. Galbūt manote, kad „Volkswagen CrossPolo“ ar „Dacia Sandero Stepway“ yra analogiškos padidinto pravažumo miesto modelių modifikacijos.
Taip, yra tokie modeliai kaip „Nissan Juke“, „Opel Mokka“ ar „Renault Captur“, tačiau tai yra krosoveriai, t. y. jie didesni, sunkesni ir bekelėje mažai ko verti. „Fiat“ sprendimas išlaikyti hečbeko konstrukciją neatsisakant pretenzijų į visureigio vardą leido italų kompanijai sukurti unikalų produktą. „Pandą“, kuri ir dabar bekelę gali įveikti taip pat vikriai kaip koks kalnų ožys.
Už:
Stilingas, bet santūrus išorės dizainas
Ekonomiškas dyzelinis variklis
Įspūdingas pravažumas
Prieš:
Dėl visureigio konstrukcijos pakitęs elgesys kelyje
Labai ribotos komplektavimo galimybės
Maža liekamoji vertė