Kam prireikė pagaminti apelsino formos automobilį?

Pamatę gatve riedantį milžinišką apelsiną tikriausiai imtumėte trinti akis – juk to negali būti! Tačiau tokie automobiliai iš tikrųjų egzistavo, nors ir buvo labai reti. Kodėl kas nors važinėtų apelsino formos automobiliu? Kodėl dabar šitie keistuoliai stovi muziejuose?
Šeši tokie Outspan Orange automobiliai buvo pagaminti 1972-1974 metais. (Les Chatfield, Wikimedia(CC BY 2.0)
Šeši tokie „Outspan Orange“ automobiliai buvo pagaminti 1972–1974 metais. / Wikipedia.org nuotr.

Kuo keistesnis automobilis, tuo jis mums įdomesnis. Akivaizdu, kad šis apelsinas ant ratų buvo labai retas, sukurtas pagal užsakymą. Štai estų „Nobe 100“ toks nebus – jį iš tikrųjų galėsite nusipirkti.

„Outspan“ – tai Pietų Afrikos Respublikos kompanija, į Europą eksportavusi apelsinus ir kitus citrusinius vaisius. Tai buvo galinga korporacija, kuri kitu pavadinimu gyvuoja iki šiol. Didžioji dalis apelsinų Europos prekybos centruose buvo žymimi „Outspan“ prekės ženklu. Tiesa, šios kompanijos vaisiai dažnam keldavo ne pačius maloniausius jausmus – „Outspan“ buvo kaltinama juodųjų išnaudojimu ir apartheido politikos palaikymu. 1975 metais Prancūzijoje prasidėjo „Outspan“ boikoto kampanija, sudavusi smūgį kompanijos pelnams, tačiau šis straipsnis ne apie tai.

Wikipedia.org nuotr./„Outspan Orange“ turėjo duobutėmis nusėtą stiklo pluošto kėbulą su mažu žaliu apelsino stiebeliu viršuje.
Wikipedia.org nuotr./„Outspan Orange“ turėjo duobutėmis nusėtą stiklo pluošto kėbulą su mažu žaliu apelsino stiebeliu viršuje.

Prieš boikotą „Outspan“ įvaizdis buvo pakankamai neblogas. Kompanijos reklamos buvo sutinkamos su šypsena, ypač akį traukiantys apelsinai ant ratų. Įprastai vadinti tiesiog „Outspan Orange“ šeši tokie automobiliai „Brian Waite Enterprises“ kompanijos buvo pagaminti 1972-1974 metais. Pagrindinis jų tikslas, žinoma, buvo reklama.

Apelsino formos automobiliai važinėjo po įvairius renginius, muges, dažnai buvo matomi televizijoje ir spaudoje. Toks ir buvo „Outspan“ tikslas – kompanija norėjo, kad „Orange“ taptų jos simboliu, kurį žmonės norės fotografuoti ir apžiūrėti. Taip skatinamas prekės ženklo įsimintinumas.

„Outspan Orange“ buvo sukurtas klasikinio MINI pagrindu. Jo priekyje plakė paprastas keturių cilindrų 1,0 litro variklis, išvystantis 49 AG (apie 36 kW). Per automatinę transmisiją jis suko priekinius automobilio ratus. „Outspan Orange“ ašys yra sumontuotos labai arti viena kitos – šio automobilio ratų bazė yra vos 122 cm. Platforma nebuvo paimta iš „Mini“, ją teko kurti nuo nulio, nes ilgesnė ratų bazė būtų darkiusi apvalų apelsino siluetą. Šis sprendimas turėjo vieną netikėtą privalumą – „Outspan Orange“ galėjo apsisukti 5 metrų pločio kelyje.

Tiesa, nepaisant to, kad ryškus kėbulas buvo sukurtas iš stiklo pluošto, „Outspan“ apelsinas nebuvo greitas. Maksimalus gamintojo numatytas greitis siekė 47 km/val. (30 mylių per valandą). Originalus „Mini“ galėjo važiuoti žymiai greičiau. Toks apribojimas numatytas todėl, kad „Outspan Orange“ buvo pasiruošęs apsiversti net menkiausiame posūkyje. Dėl to gale jis visada vežiojosi 90 kg svorio balastą, kuris turėjo pagerinti automobilio stabilumą.

„Outspan“ savo apelsinus naudojo Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Vokietijoje. Dar visai neseniai vienas buvo toks važinėjo Pietų Afrikos Respublikoje. Tačiau dabar tai – itin reta muziejinė vertybė.

VIDEO: Mini Outspan Orange(1972) Goodwood Revival Meeting

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis