Karališkų automobilių klubas Kazlų Rūdos pušynuose: „MG TD Midget“, „Jaguar MK2“ ir kiti grynuoliai

Daugiau nei šeši tūkstančiai nedidelio Marijampolės rajone esančio miestelio Kazlų Rūdos gyventojų gerai žino čia įsikūrusį „Ikea“ logistikos centrą, iš čia kilusius žymius žmones Kazį Grinių, Rytį Ciciną. Ir Vytautą Mašanauską. Pušų apsuptyje esančio ramaus miestelio gyvenimą sudrumsčia nebent pravažiuojantis traukinys, į logistikos centrą važiuojantys vilkikai arba V.Mašanausko automobiliai.

Kazlų Rūdoje įvairius verslus valdantis V.Mašanauskas gali pasigirti ir išskirtinių automobilių kolekcija. Jo kieme galima rasti greičiausio sedano vardą prieš pusšimtį metų turėjusį „Jaguar MK2“, bene geriausiai Lietuvoje atrodantį „MG TD Midget“ ar vieną pirmųjų šalyje nupirktų „Mercedes-Benz 600SEL“.

Tiesa, ne visi automobiliai priklauso jam: šiuo pomėgiu verslininkas užkrėtė ir vaikus, ir draugus, o šiuo metu užsiima pažįstamam priklausančios „Čaikos“ restauracija.

MG – tarsi žmogus

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vytauto Mašanausko valdose saugoma automobilių kolekcija
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vytauto Mašanausko valdose saugoma automobilių kolekcija

„Po kapotu esančioje lentelėje įrašytas numeris – jį įvedus į registrą, rastume, jog MG pagamintas 1953-ų metų vasario 23 dieną. Švenčiu jo gimtadienį“, – apie mėgstamiausią savo kolekcijos eksponatą prakalbo V.Mašanauskas. Kai automobilis beveik prieš dešimtmetį atvyko į Mašanauskų kiemą, žmona neslėpė nuostabos – mašina buvo netinkama net gėlėms auginti. Tačiau Vytautas turėjo viziją ir per keletą metų ją įgyvendino.

Automobilis buvo restauruotas nuo A iki Ž. Atnaujintos visos kėbulo detalės, stogas, interjeras, variklis, važiuoklės dalys. Kiek laiko ir pinigų kainuoja tokio automobilio restauracija? Entuziastas įsitikinęs: jeigu iš anksto apskaičiuoji savo finansinius pajėgumus ir turi užtektinai noro, automobilį galima restauruoti per pusę metų.

MG TD negali nežavėti. 1953-iaisiais pagamintas automobilis turi 1,2 l darbinio tūrio variklį, išvystantį 54 AG. Jis – dvivietis ir jų viso buvo pagaminta apie 30 tūkst. Daugiau nei 23 tūkst. buvo eksportuoti į JAV, iš kur ir atkeliavo V.Mašanausko egzempliorius – daug metų jis stovėjo apleistas, surūdijęs ir netgi apdegęs. Vyras prisimena, kad jo žmona nenudžiugo išvydusi į namų kiemą atgabentą britišką kabrioletą: „Jis netinka net gėlėms sodinti.“

Tačiau entuziastas ėmėsi darbo. Kiekvieną menkiausią detalę jis atnaujino ar nupirko visiškai naują ir taip MG jau kelerius metus džiugina visos Lietuvos gyventojus savo pasirodymais istorinių automobilių raliuose, parodose ar tiesiog pravažiuodamas mieste.

„Kur buvo natūrali oda, ten ir yra natūrali oda. Kur dirbtinė, ten dirbtinė. Anglai rūpinasi senų automobilių detalių gamyba. Stabdžių šlangutes paimi, parašyta „Made in Malaysia“, bet pridedi prie senos – ir vienas prie vieno“, – apie restauravimo niuansus kalbėjo V.Mašanauskas.

Jis sakė nusiuntęs atkurto automobilio nuotraukas britų istorinių automobilių klubui, kurio nariai tokiu darbu liko sužavėti. „Įtraukė į savo registrą, kad toks Lietuvoje yra. Prisiuntė medalių, tad MG dabar priklauso karališkų automobilių klubui“, – pasakojo restauratorius.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vytauto Mašanausko valdose saugoma automobilių kolekcija
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vytauto Mašanausko valdose saugoma automobilių kolekcija

Galingiausias sedanas

Kitas kolekcijos eksponatas – 1960-aisiais pagamintas „Jaguar Mark 2“. Savo gimimo metu buvęs galingiausiu masinės gamybos sedanu pasaulyje, techniniais duomenimis „Mark 2“ neatrodo prastai ir šiandien. Jo 3,8 l darbinio tūrio variklis išvysto 220 AG, o užpakaliniais ratais varomas sedanas nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,5 sek. ir gali pasiekti didžiausią 201 km/val. greitį.

Jis turi ir automatinę pavarų dėžę, vairo bei stabdžių stiprintuvus. Šie dalykai, kaip ir diskiniai stabdžiai visiems keturiems ratams, buvo jau standartinėje brito įrangoje. Versijose su 3,8 l varikliu buvo ir riboto praslydimo diferencialas.

Automobilio interjere – tikrų tikriausia oda, durelių apdailos – iš tikro raudonmedžio. Jokio sukčiavimo kokybės sąskaita – tokio principo restauruodamas išskirtinį „Jaguar“ laikėsi V.Mašanauskas. Net langų apiplovimo skysčio bakelį, vietoje kurio galima buvo įmontuoti bet kokią talpą, restauratorius pirko originalų.

Iš viso buvo pagaminta beveik 84 tūkst. „Jaguar MK2“ automobilių, iš jų 30 tūkst. su 3,8 l varikliu.

Prabangus ir pirktas Lietuvoje

V.Mašanauskas aprodė ir du vokiškus pasididžiavimus – aštuntos serijos BMW ir S klasės „Mercedes-Benz“. Abu automobiliai yra puikios būklės ir jau kelerius metus yra medžiojami automobilių kolekcininkų: jų vertė pamažu kyla.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vytauto Mašanausko valdose saugoma automobilių kolekcija
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vytauto Mašanausko valdose saugoma automobilių kolekcija

Jeigu BMW dar galima vadinti daugiau ar mažiau „eiliniu BMW 8“, tai „Mercedes-Benz“ yra neeilinis modelis, prailgintas ir turintis V12 variklį. Pilnas jo pavadinimas – „Mercedes-Benz SEL600“, o įrangos sąrašas padarytų įspūdį ir šių dienų reprezentacinių automobilių vairuotojams. Įdomiausia tai, kad jis 1992-aisiais naujas pirktas Lietuvoje.

„Mercedes-Benz“ sedanas turi ne tik odines sėdynes, automatinę pavarų dėžę, greičio palaikymo kontrolę ir daug kitų šiandien įprastais esančių privalumų. Jo įrangoje šildomos ne tik priekinės sėdynes, bet ir gale esanti sofa. Jos sėdimoji dalis, beje, reguliuojama elektra, o kad keleiviams nebūtų nuobodu, jie gali žiūrėti TV priekinių sėdynių atlošuose įmontuotuose monitoriuose.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vytauto Mašanausko valdose saugoma automobilių kolekcija
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vytauto Mašanausko valdose saugoma automobilių kolekcija

V.Mašanauskas prisiminė, kad šį „Mercedes-Benz“ nupirko apleistą – neveikė tokie elementarūs dalykai kaip valytuvai ar sistema, automatiškai pritraukianti uždaromas duris. Šiandien šis sedanas neprimena naujo, kaip britiški kolekcijos egzemplioriai, tačiau yra idealus pavyzdys, kaip turi funkcionuoti daugiau nei dvidešimt metų turinti transporto priemonė.

Kolekcijos geografija: Amerika ir Rusija

Kazlų Rūdoje stūksinčią kolekciją galima skirstyti pagal valstybes: čia yra kelių keturių automobilių pramonę turinčių valstybių egzemplioriai. JAV atstovauja 1980-ųjų „Chevrolet Corvette“ ir 1968-ųjų „Cadillac Deville“. Kaip ir kiti senesni egzemplioriai, jie turi istorinėms transporto priemonėms išduodamus rudos spalvos valstybinius numerius. Jie ne kartą pasirodė Kauno mieste vykusiose parodose.

„Pobeda“ bei VAZ 2101 – rusiška nostalgija. „Pobeda“ buvo iš pagrindų restauruota, o „žiguliuką“ Vytautui pavyko rasti puikios būklės – buvęs savininkas juo nebuvo nuvažiavęs nė 40 tūkst. kilometrų. Kosmetinių pataisymų mašinai reikėjo, tačiau kone visi mazgai išsilaikę puikios būklės.

V.Mašanauskas pas save yra priglaudęs ne tik nuosavus automobilius: pavyzdžiui, „Chevrolet Corvette“ bei BMW 8 priklauso jo giminaičiams. Rusiška „Čaika“ priklauso kitam draugui, tačiau V.Mašanauskas ją restauruoja ir dar šiemet turėtų baigti. Rudenį rusiškas prabangus sedanas, planuojama, pasipuoš istoriniais rudais numeriais ir taps dar viena geros būklės Lietuvoje esančia „Čaika“. Tokių kol kas – vos kelios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų