Karantinas Lietuvos automobilių rinkoje: kokiu atveju nepavyks nei pirkti, nei parduoti naudoto automobilio

Karantinas Lietuvos automobilių rinkoje įjungė lėtesnę pavarą. Ir nors prekyba pastebimai sumažėjo, visgi veiksmo transporto priemonių prekyboje yra. Populiariausios transporto prekybos platformos Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis pastebi, kad paklausa sumenko, tačiau užtikrina, jog neišnyko, rašoma pranešime.
Panevėžio automobilių turguje
Panevėžio automobilių turguje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

„Lietuvoje jau registruotais automobiliais prekiaujama. Sandoriai vyksta, o transporto priemonių pirkimą bei pardavimą leidžiama deklaruoti „Regitros“ e-paslaugose“, – teigia M.Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas įvardija, kad fiziniai asmenys turi galimybę deklaruoti šalyje registruotos transporto priemonės pardavimą tiek Lietuvos, tiek užsienio gyventojams. Taip pat, veikia ir transporto priemonės įsigijimo deklaravimo paslauga, tačiau pažymi, jog tai galioja tik atvejais, kada transporto priemonės savininkas ir valdytojas yra vienas ir tas pats asmuo.

„Jeigu automobilio savininkas bus lizingo bendrovė, o valdytojas – fizinis asmuo, tokio sandorio kol kas deklaruoti internetu nepavyks. Tačiau „Regitros“ specialistai ieško sprendimo būdų ir neabejoju, kad netrukus bus pasiūlyta išeitis“, - atskleidžia Autoplius.lt atstovas.

Didesne problema M.Buzelis įvardija iš užsienio įvežtų naudotų automobilių registravimą.

„Nei fiziniams asmenims, nei naudotų lengvųjų automobilių importu užsiimančiam verslui kol kas tokios galimybės nėra, nes pagal Europos Sąjungos direktyvas tam reikalingas atitikties įvertinimas, kurį „Regitros“ specialistai galės atlikti tik po karantino“, – pastebi Matas Buzelis.

Pasak M.Buzelio, tai veikia kaip sumažėjusi naudotų automobilių pasiūla. Skubiai automobilio ieškantiems vairuotojams tenka dairytis šalyje jau registruos transporto priemonės, tačiau tikėtina, kad pasibaigus karantinui įvyks sandorių sprogimas. Dėl laikinai apribotos prekybos importuotais automobiliais tokio tipo sandoriai sparčiai šaus į viršų.

Lietuvoje kol kas nevykdoma tranzitinių numerių išdavimo bei pratęsimo tvarka, tačiau remiantis naujienomis iš „Regitros“, artimiausiu metu turi būti pasiūlytas sprendimas.

Įmonės, įregistruotos ir įstatymų nustatyta tvarka turinčios leidimą ar licenciją vežti krovinius šalies viduje ar už jos ribų gali įregistruoti į šalį įvežtą sunkųjį transportą.

„Yra nustatyta tvarka, pagal kurią leidžiama įregistruoti įvežtus krovininį sunkųjį transportą – vilkikus, priekabas, puspriekabes. Įmonės turi užpildyti standartizuotą prašymą bei pateikti visus registracijai reikalingus dokumentus. Informaciją gavę „Regitros“ specialistai susisieks su prekeiviais dėl aptarnavimo vietos ir laiko. Tai liečia tik vežėjų darbui reikalingą transportą“, – darbo aplinkybes karantino sąlygomis komentuoja M. Buzelis.

Jis priduria, kad naujų automobilių gamintojų atstovams karantino metu galima transporto priemonę užregistruoti sudarius sutartį su „Regitra“.

„Kovo mėnesis Lietuvos automobilių rinkai bus tikras išbandymų metas. Nors ir transporto priemonių paklausa sumažėjo, perkančiųjų liko daug, todėl labai svarbu atidžiai sekti naujienas, kurios palengvins darbą tiek automobilių pardavėjams, tiek pirkėjams“, – priduria Matas Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas akcentuoja, kad karantino metu keitėsi techninių apžiūrų stočių darbo valandos, todėl norintys atlikti privalomąją techninę apžiūrą turėtų pasidomėti konkrečios stoties darbo grafiku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis