Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Karinė Turkijos BMC pusė: Lietuvoje įsikuriantis gamintojas techniką tiekia karinėms pajėgoms

Į Baltijos šalis ir Lenkiją per savo atstovę lietuviško kapitalo įmonę „Autobagi“ žengianti Turkijos kompanija „BMC Automotive Industry and Trade A.S.” (sutrumpintai – BMC) turi ką pasiūlyti ne vien komercinio sunkiojo transporto naudotojams, tačiau ir kariškiams.
Balninis vilkikas BMC
Balninis vilkikas BMC / BMC nuotr.

Turkai gamina pačios įvairiausios paskirties vikšrinę ir ratuotą techniką su šarvais ar be jų, o didžioji produkcijos dalis skiriama pačios Turkijos kariuomenei. Padidintą susidomėjimą kelia pėstininkams bei specialiosios paskirties daliniams skirti šarvuočiai ir tankai, mūšio metu dažniausia naudojami puolant įtvirtintas priešo pozicijas.

BMC nuotr./Tankas „Altay“ serijiniu būdu gaminamas nuo 2018 metų.
BMC nuotr./Tankas „Altay“ serijiniu būdu gaminamas nuo 2018 metų.

Tankas generolo garbei

Nuo BMC gamintojo konvejerių ridenami koviniai tankai vadinami „Altay“. Pavadinimas sutampa su Rusijos Altajaus krašto pavadinimu. Vis dėlto su šalies agresorės žemėmis turkiškasis „Altay“ neturi nieko bendra. Pagrindinis Turkijos karinių pajėgų kovinis tankas buvo pavadintas kovų už šalies nepriklausomybę simbolio generolo Fahretino Altajaus (1880-1974) garbei.

BMC nuotr./Lengvasis šarvuotis automobilis „Kirpi 2“.
BMC nuotr./Lengvasis šarvuotis automobilis „Kirpi 2“.

2018 m. BMC laimėjo turkų kariuomenės skelbtą konkursą 250 tankų įsigyti. Tai buvo pirmosios kregždės. Dabar „Altay“ yra pagrindinis Turkijos armijos tankas, sėkmingai konkuruojantis su vokiškais „Leopard 1“ ir „Leopard 2“, amerikietiškais „Abrams“. Vienas svarbiausių turkiško tanko kozirių konkurencinėje kovoje yra palyginti maža „Altay“ kaina (prieš penkerius metus vienas Turkijos kariuomenei parduotas BMC pagamintas tankas kainavo vidutiniškai 5,5 mln. JAV dolerių, kai tuo pat metu visiškai naujas vokiškas analogas gali būti net iki dešimties kartų brangesnis) ir didelis patikimumas realiuose kariniuose veiksmuose.

„Altay“ ekipažą sudaro 4 žmonės: tanko vadas, vairuotojas, taikytojas ir užtaisytojas. „Altay“ vikšrus suka 1500 AG dyzelis, kurio dėka mašina bekele gali judėti 45 km/h, plentu – 65 km/h greičiu. Atbuline eiga mašina važiuoja vidutiniškai 30 proc. mažesniu greičiu. Deja, tačiau oficialiame BMC internetiniame puslapyje informacija apie tanko svorį nėra pateikiama. Kai kurie kiti šaltiniai informuoja, jog „Altay“ sveria 60 tonų. Vis dėlto realu, jog tai – ne visai tiesa. Turkiškas tankas niekur nėra vadinamas „sunkiuoju“, greičiausiai tai yra mašina, užimanti tarpinę padėtį tarp sunkiųjų ir lengvųjų tankų, o tokiu atveju jo svoris turėtų būti apie 40 tonų.

„Altay“ apginkluotas lygiavamzde 120 mm kalibro patranka, ant jo ir jame gali būti montuojami du kulkosvaidžiai – priešo gyvajai jėgai naikinti naudojamas 7,62 mm kalibro įrenginys, oro taikiniams numušinėti – 12,7 milimetrų. Patrankos padėtis valdoma specialiu elektroniniu stabilizatoriumi, atstumas iki taikinio nustatomas lazeriu, kurio grįžęs atgal spindulys padeda ir taikliai paleisti sviedinį. Specialiai konkrečiai operacijai parengta mašina gali įveikti 4 m vandens kliūtis, neparuošta – 1,2 metro. Beveik aštuonių metrų ilgio monstras efektyviai mūšiuose gali dalyvauti oro temperatūrai esant nuo – 32 iki +52 laipsnių pagal Celsijų, tad gali kautis iš esmės bet kuriame Žemės rutulio kampelyje, išskyrus tolimosios Arkties rajonus ir Antarktidą.

Šarvuočių margumyne

Tankas taip pat priskiriamas prie šarvuočių. Tačiau ši savaeigė mašina visada išskiriama iš kitų antžeminių mašinų su šarvais dėl savo didžiulio manevringumo, efektyvumo palaikant puolimo operacijas. BMC nuo konvejerių taip pat ridena savaeigius vikšrinius artilerijos pabūklus su 1000 AG dyzelinėmis jėgainėmis, turinčius 155 mm kalibro patrankas, kurios gali svaidyti sviedinius iki 20 km atstumu. Ratinius kovinius ratinius šarvuočius „Altug“ su 35 mm patrankomis ir 7,62 mm kalibro kulkosvaidžiais dažniausiai naudoja pėstininkai.

Kaip ir dauguma kitos BMC gaminamos karinės technikos, kovinės pėstininkų mašinos gali kopti į 60 laipsnių statumo aukštumas, todėl yra patogios kalnų mūšiuose. Kur kas universalesni „Kirpi“ ir „Kirpi 2“, taip pat – „Amazon“ lengvieji ratuoti šarvuočiai, kuriuos galima naudoti ne tik pėstininkų, bet ir kitų pajėgų, įskaitant specialiąsias, operacijoms, diversijoms priešo užnugaryje, riaušėms malšinti. Dalyje tokių mašinų sumontuota medicininė įranga, jos yra paverstos greitosios pagalbos visureigiais.

„Kirpi“ ir „Kirpi 2“ yra lengvesni už „Amazon“, tad iš dalies gali priminti šarvais apklotus sunkiuosius visureigius, kurių reikšmė dėl didelio šios kategorijos technikos mobilumo šiuolaikiniame kare nuolat didėja. „Kirpi 2“ net ir bekele gali skrieti iki 100 km/h greičiu, pilno dyzelino bako šarvuočiui užtenka įveikti 720 km atstumą. Mašinos gali turėti 4 varančiuosius ratus, arba jų gali būti 6, iš kurių 4 - varantieji. Šarvuočiai su daugiau ratų yra atsparesni prieštankinėms minoms. Iš kitų taktinių ratinių transporto priemonių, kuriose naudojamos pačios moderniausios technologijos, paminėtini BMC sunkvežimiai, skirti gabenti raketų paleidimo įrenginius ir pačias raketas.

Turkijos gamintojo gaminamos karinės technikos sąraše – daug karo logistikos palaikymo transporto priemonių. Gamintojas kariūnams siūlo cisternas, įskaitant šarvuotas, vandeniui, degalams vežioti, remonto ir kitos karinės technikos priežiūros mašinas, mobiliąsias „virtuves“ ir t.t. Oficiali BMC atstovė Lietuvoje UAB „Autobagi“ kol kas nežino, ar su turkiška karine technika dalyvaus Lietuvos kariuomenės skelbiamuose viešuosiuose konkursuose. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Giedriaus Diktano, artimiausiais metais pirmiausia bus siekiama įsitvirtinti vietinio komercinio transporto rinkoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų