Karjera JAV: lietuvis kelią skinasi automobilių technologijų kompanijoje

„Šimtai valandų, praleistų sprendžiant įvairias problemas, tampa ne tokios svarbios, kai matai, jog sistema veikia – automobilis pats save valdo, atpažįsta kelio ženklus, pėsčiuosius, vaikus ir užtikrina saugumą“, – pasakoja Tomas Daujotas, šiuo metu dirbantis techninių projektų vadovu tarptautinėje kompanijoje „Valeo“ JAV padalinyje Mičigane.
Tomas Daujotas
Tomas Daujotas / KTU / Asmeninio archyvo nuotr.

Šioje technologijų kompanijoje T.Daujotas teigia besijaučiantis kaip žuvis vandenyje – pradėjęs nuo elektronikos inžinieriaus pareigų, sėkmingai kopia karjeros laiptais, dirba prie įdomių projektų ir neketina sulėtinti tempo.

„Valeo“ kuria ir gamina inovatyvius produktus ir sistemas automobilių pramonei, turi 184 gamyklas, 20 tyrimų ir 35 produktų vystymo centrus bei yra įdarbinusi 111,6 tūkst. darbuotojų 33-ose pasaulio šalyse.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ CO² emisijos mažinimas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ CO² emisijos mažinimas

Šiandien „Valeo“ didelį dėmesį skiria pažangioms pagalbos vairuotojui sistemoms (start-stop technologijai, užgesinančiai variklį automobiliui sustojus ir paleidžiančiai jį vos atleidus stabdžius, automatinio parkavimo sistemoms ir pan.) bei CO² emisijos mažinimo automobiliuose sprendimams.

Karjeros pradžioje – kultūrinis šokas

Smalsavimas, kaip veikia daiktai, IT besidomintys draugai, elektros inžinerijos studijos Kauno technologijos universitete (KTU) bei įsitraukimas į projektus laisvalaikiu – tokius žingsnius T.Daujotas nuėjo iki karjeros starto didžiulėje tarptautinėje bendrovėje.

Elektronika – mano hobis nuo vaikystės.

„Elektronika – mano hobis nuo vaikystės. Nuo pat mažų dienų buvo įdomu konstruoti ir žiūrėti, kaip daiktas veikia arba jau nebeveikia, – prisimena jis. – Baigus mokyklą, elektronikos inžinerijos studijos buvo natūralus pasirinkimas“.

Stojimo dokumentuose įrašęs du pageidavimus – IT ir elektronikos studijas, vaikinas sako buvo įsitikinęs, jog būtent šios specialybės užtikrins darbą ateityje. „Beje, šiandien elektronikoje yra daugiau programavimo, nei tuomet galėjau įsivaizduoti“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas T.Daujotas.

Apsisprendęs darbo ieškoti tarptautinėse įmonėse, inžinierius dalyvavo atrankose įvairiose įmonėse, tačiau „Valeo“ pasiūlytos sąlygos esą pasirodė patraukliausios.

„Svarbu buvo ne tik tai, ką aš galiu suteikti kompanijai produkto kūrimo prasme, bet ir tai, ar sutaps bendri interesai ir kitų inžinierių savybės, ar man ten patiks. Tokie dalykai itin svarbu ten, kur dirba daug įvairių kultūrų žmonių“, – pasakoja T.Daujotas, karjerą „Valeo“ pradėjęs elektronikos inžinieriaus pareigose Airijos padalinyje, o šiuo metu besidarbuojantis „Valeo“ Trojaus (Mičigano valstija, JAV) padalinyje, kuriame komandą sudaro inžinieriai iš Kinijos, Japonijos, Indijos, Ukrainos, Rusijos, Meksikos, Brazilijos ir kitų šalių.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Valeo“
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Valeo“

T.Daujotas neslepia, jog tik pradėjęs karjerą tarptautinėje kompanijoje iš pradžių patyrė šiokį tokį kultūrinį šoką: „Nauja buvo viskas – tiesiog kitaip, nei buvau įpratęs. Airijos padalinyje dirbo specialistai iš 36 pasaulio valstybių. Visas projektavimo etapas stipriai reglamentuotas iki smulkiausių detalių. Įsiminė ir vienas pirmųjų patarimų: „Klausk visų ir visko, ką norėtum sužinoti, nes nėra kvailų klausimų, yra tik kvaili atsakymai“.

30-metis kaunietis sako šiuo patarimu ne kartą naudojęsis, o sunkesnius etapus įveikti padėjo užsispyrimas ir siekis būti geriausiu.

Darbo daug, bet motyvacijos dar daugiau

Atsakomybė, rezultatai ir pagarba inžinieriams – šie trys dalykai, pasak T.Daujoto, labiausiai motyvuoja dirbti daug, greitai ir kokybiškai.

Didieji automobilių gamintojai nelaukia, rezultato jiems reikia čia ir dabar.

„Didieji automobilių gamintojai nelaukia, rezultato jiems reikia čia ir dabar“, – pasakoja T.Daujotas. Pasak jo, darbo diena čia retai prasideda 8 val. ir baigiasi 17 val., nes darbas su inžinieriais Airijoje, Indijoje, Kinijoje, Vokietijoje ir Egipte įpareigoja dalį laiko dirbti arba labai anksti ryte, arba vėlai vakare.

„Diena „Valeo“ prabėga žaibiškai, tad turėjau išmokti atsirinkti, kas svarbu, susidėlioti prioritetus, sprendimų ieškoti konstruktyviai ir efektyviai sugaištant kuo mažiau laiko“, – dėsto T.Daujotas.

KTU / Asmeninio archyvo nuotr./Tomas Daujotas
KTU / Asmeninio archyvo nuotr./Tomas Daujotas

Jo teigimu, žmonės JAV daug dirba, nemažai darbuotojų neima atostogų: „Nenori grįžę rasti 500 neatsakytų el. laiškų. Nemažai žmonių tokio tempo neatlaiko, tačiau kiti, pabandę išeiti į ramesnę aplinką, sugrįžta į „Valeo“ – jiems reikia azarto ir greitos įvykių kaitos“.

Greitas tempas, anot inžinieriaus, veda prie greitų rezultatų, tad esą nuobodu nebūna. Po metų darbo „Valeo“ elektronikos inžinieriaus pareigose T.Daujotas tapo sistemų architektu ir suprojektavo galinio vaizdo veidrodėlių pakeitimo sistemą kameromis.

VIDEO: Sightstream®: enhanced safety & reduced fuel consumption

Vėliau, tapęs techniniu projektų vadovu, kartu su komanda kūrė kitą sistemą, kuri netrukus pasirodys „General Motors“ automobiliuose.

O trečias vystomas projektas susijęs su 360° parkavimo sistema, objektų atpažinimu ir automatiniu stabdymu. „Pastarojo projekto detalių atskleisti negaliu, nes produktai vis dar kūrimo stadijoje, o automobiliuose atsiras tik kitąmet“, – teigia T.Daujotas.

Kompanijoje priskirta atsakomybė (vadovavimas naujos kartos kameros projektams, pagalba kituose projektuose kaip sistemų architektui, „Valeo“ eksperto nominacija ir pagalba kitiems inžinieriams), pagarbos kultūra visiems kompanijos darbuotojams, pasak T.Daujoto, taip pat motyvuoja, ypač kai darbo rezultatai – akivaizdūs.

Ne visada patirtis svarbiausia

„Manau, ne visada darbdavys ieško patirties, – pastebi T.Daujotas. – Jei darbuotojas parodo, kad vienais ar kitais būdais domisi tam tikra sritimi, tai yra ženklas, jog turi ambicijų ir noro. Šiandien „Valeo“ turime žmonių, kurie labai domisi dirbtiniu intelektu, o atėjo dirbti iš medicinos srities“.

Paklaustas, kaip jaunimas sutinkamas kompanijoje, T.Daujotas teigia, kad „žalio“ jaunimo įdarbinimas – gan paplitusi praktika, tačiau jaunųjų kolegų esą niekas nemeta „į ugnį“, nes išgąsdinti labai paprasta.

Įmonė rizikuoja įdarbindama daug jaunimo, bet tie, kurie galų gale lieka, – būna labai produktyvūs ir kompanijai atneša daug naudos.

Anot jo, stengiamasi naujus darbuotojus kuo labiau įtraukti į kompanijos gyvenimą: „Taip galime pamatyti, kam patinka darbas, kas yra alkanas žinių, o kam galbūt reikėtų rinktis kažką kito. Jei darbas nepatinka, žmonės pasiprašo pabandyti kitą poziciją arba tiesiog išeina. Įmonė rizikuoja įdarbindama daug jaunimo, bet tie, kurie galų gale lieka, – būna labai produktyvūs ir kompanijai atneša daug naudos.“

Pasak T.Daujoto, didžiosios kompanijos stengiasi rasti žmoguje tai, kas geriausia, ir stengiasi jam pagelbėti tapti geriausiu savo srityje: „Manau, jog didiesiems darbdaviams svarbiausia – noras tobulėti. Galima rasti gerą darbuotoją, bet šiai dienai to nepakanka – reikia lanksčių, greitų ir efektyvių žmonių.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis