„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Karolis Mieliauskas BBC serijose „Baikal Icebraker“ atskleidė 50 Baikalo ledo atspalvių

Keliautojas ir nuomonės formuotojas Karolis Mieliauskas 15min skaitytojams suteikė galimybę pamatyti unikalius BBC dokumentikos kadrus.

Laidoje „Gazas ir stabdis“ Karolis Mieliauskas pasakojo apie projekto „Baikal Icebreaker“ (liet. – Baikalo ledlaužis) idėją, kurią įgyvendino su bičiuliais, pažįstamais iš ankstesnių kelionių į šalčiausią pasaulio gyvenvietę Oimiakoną arba kelionių motociklais Baikalo ledu.

Savaitę trukusios ekspedicijos automobiliu LADA (1977 m.), kuriam nupjovė stogą, Karolis su bičiuliais Jurgiu Dzvonkumi bei Maksimu Anokhinu nuvažiavo ledu daugiau nei 1000 km.

Kam reikėjo nupjauti stogą

Daugeliui rūpėjo, kam reikėjo plauti stogą LADA automobiliui? Negi tik dėl geresnio šou BBC žiūrovams? Iš dalies taip. Karolis sutinka, kad parodyti žmones lengviau, kai automobilis be stogo.

Tačiau yra ir dar viena labai svarbi priežastis – saugumas. Važiuoti Baikalo ežero ledu labai pavojinga. Nesvarbu, kad kai kur jo ledo storis siekia 1,5 m. Baikalas yra aktyvioje seisminėje zonoje. Tai reiškia, kad jo ledas juda ir lūžinėja.

Todėl nereikia galvoti, kad Baikalas yra didžiulė čiuožykla, kurią saugiai gali pervažiuoti bet kas. Judantis ledas suformuoja ir nepravažiuojamas kliūtis, ir kelių metrų pločio properšas. Tai – tarsi miniatiūrinės upės. Kartais tokie didžiuliai įtrūkimai, pripildyti vandens, tęsiasi dešimtis kilometrų.

„Kai sustoji šalia tokio plyšio, tikrai nesinori ten ilgai užsibūti, o juo labiau nakvoti. Tad mes nuolat būdavome pasirengę iššokti iš automobilio, jei jis netyčia patektų į tokius ledo spąstus. Žinoma, lengviausia iššokti sėdinčiam galinėje sėdynėje. Sunkiausia – vairuojančiam. Tačiau bet kuriuo atveju nupjautas stogas padidina galimybes išsigelbėti tokioje situacijoje“, – pasakojo Karolis Mieliauskas.

Ledo spąstai privertė važiuoti ir sutemus

Ledo spalva, atspalviai, struktūra, judėjimas priklauso nuo daugelio dalykų. Žinoma, keliautojai rėmėsi kelių dienų senumo palydovinėmis nuotraukomis, kuriose matėsi dauguma ežero paviršiau pokyčių. Bet ne visi.

Todėl kartą po pietų teko, užuot pasukus kranto kryptimi (visas nakvynes keliautojai planavo ant stabilios žemės), važiuoti gilyn į ežerą beveik iki pat kito kranto. Taip nutiko dėl to, kad vieno ledo plyšio niekaip nepavyko apvažiuoti ar peršokti, pasistačius „tiltą“ iš ledo.

Daugiau neįtikėtinų Karolio ir jo bičiulių nuotykių – laidoje „Gazas ir stabdis“:

VIDEO: Gazas ir Stabdis. 50 pilkų Baikalo ledo atspalvių, Karolis Mieliauskas ir LADA nupjautu stogu

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“