Šis automobilis gaminamas tik GTC kėbulu, tačiau jame daug kas pakeista ir patobulinta. Važiuoklė pažeminta vienu centimetru, amortizatoriai sureguliuoti sportiškiau, pakaba – trečdaliu standesnė, jame sumontuotas mechaninis riboto praslydimo diferencialo blokavimo įrenginys, OPC versijoje montuojamas hidraulinis, o ne elektrinis vairo stiprintuvas, todėl jausti automobilį posūkiuose kur kas lengviau. Savo elgesiu kelyje jis beveik niekuo neprimena paprastojo GTC.
Tai tikras velnias. Tačiau kaip ir dauguma šiuolaikinių sportinių automobilių juo galima bobutę vežioti į parduotuvę – automobilis važiuojant ramiai gan komfortiškas. Bet išvažiavę į vingiuotą užmiesčio keliuką nuspauskite „OPC“ mygtuką ir reikalai pakrypsta ekremalia linkme. Gero vairuotojo rankose jis Niurburgringo trasoje priverstų paprakaituoti net „Audi R8“ vairuotojus.
Sukibimo tiek daug, kad pajausti, kada jis baigiasi gali tik itin drąsūs vairuotojai. Automobilis tiesiog vykdo jūsų komandas ir net nežada slįsti. O kur dar tas variklio garsas! Smarkiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą iš variklio išmetamos dujos atidaro specialią duslintuvo sklendę ir automobilio salone pasigirsta kvapą gniaužiantis švilpesys. Fantastika!
Gamintojo nuotr./„Opel Astra OPC“ |
Stabdžiai čia taip pat kitokie, gerokai galingesni. Jų efektyvumui – jokių priekaištų. Tik stabdžių pedalo eiga kiek per didelė, tačiau tai būdinga visiems „Opel“ modeliams, neišskiriant nė „Corsa OPC Nurburgring“.
Ar automobilis turi trūkumų? Išskyrus kainą, įvardinti kažką akivaizdaus būtų sunku. Pradinė „Astra“ OPC kaina prasideda nuo 101 000 litų, tuo tarpu kai „Volkswagen Golf GTI“ kainuoja nepilnus 90 000 litų. Tiesa, pastarasis jau senas ir negražus, be to, ir gerokai silpnesnis. Naujojo GTI laukiam kitą pavasarį ir jis kainuos tikrai daugiau nei dabartinis.
Netrukus Lietuvoje turėtumėm sulaukti ir sportiško „Focus“, bet jis tiap pat silpnesnis, o arklio galios tokių automobilių pirkėjams yra toli gražu ne paskutinėje vietoje.
Gaila tik, kad rinkos tokiems automobiliams pas mus nėra, nemėgsta lietuviai „karštų hečbekų“, bent jau naujų...
Techniniai „Opel Astra OPC“ duomenys
Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis: 4466/1840/1489 mm
Variklis: 4 cilindrų su turbina
Darbinis tūris: 1998 cm3
Maksimali galia: 280 AG esant 5500 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm esant 2500-4500 aps/min
Degalų bako talpa: 56 l
Maksimalus greitis: 250 km/h
Įsibėgėjimas: nuo 0 iki 100 km/h per 6,0 sek.
Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai 10,8/6,5/8,1 l/100 km
Ratų bazė: 2695 mm
Bagažinės talpa: 380-1165 l
Masė: 1393 kg
Kaina: nuo 101 547 lt.
Gamintojo nuotr./„Opel Astra OPC“ |