Karštieji hečbekai – ką verta rinktis aštrių pojūčių mėgėjams?

Automobilis dažnam vairuotojui yra ne daugiau nei transporto priemonė. Arba tiesiog būdas nusigauti iš taško A į tašką B. Tačiau ką renkasi vairuotojai, galintys paaukoti degalų sąnaudas, erdvumo pojūtį bei komfortą dėl vestibuliarinį aparatą pamaloninančios traukos, ausiai malonaus garso ar automobilio sugebėjimo telepatiškai skaityti vairuotojo komandas vairu bei pedalais?
Opel Astra H OPC
Opel Astra H OPC / Autoplius.lt nuotr.

Populiariausia transporto prekybos platforma Lietuvoje Autoplius.lt tokiems vairuotojams siūlo susipažinti su energingais bei charizmatiškais hečbekais, kurie kiekvieno tikro entuziasto veidą papuoštų plačia šypsena, rašoma pranešime.

Tai – du vokiški C segmento piktuoliai – „Opel Astra OPC“ bei klasės flagmanu neretai įvardijamas „Volkswagen Golf GTI“, itališkas karštakošis „Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio“, pagal britišką smagaus automobilio sąvoka sukurtas „Mini Cooper S“ bei tikslaus valdymo samurajus – „Honda Civic Type-R“.

„Opel Astra OPC“

Šis hečbekas tikrai nėra tarp dažniausiai sutinkamų mėgėjiškose lenktynėse. Tačiau vertinant bendrai, „Opel Astra OPC“ debiutavo su labai piktu, į konkurentus nukreiptu žvilgsniu. Vokiečiai į C segmento karštųjų hečbekų klasę įsibrovė su birtų bendrovės „Lotus“ pagalba.

Specialiai „OPC“ versijai Didžiosios Britanijos bendrovė modifikavo 2,0 litrų variklį ir aprūpino jį patobulinta galvute, kaltiniais „Mahle“ stūmokliais bei efektyvesne alyvos aušinimo sistema bloko apačioje.

Baziniai tokie modeliai išvystė 240 AG ir 320 Nm, o galia per 6 laipsnių mechaninę transmisiją buvo siunčiama tik į priekinius varančiuosius ratus. Maksimalus šio automobilio greitis siekia net 244 km/val., o iki 100 km/val. „Opel Astra OPC“ pagreitėja tik per 6,4 sekundės. Tai – vienas greičiausių standartinių šios klasės automobilių už savo kainą. Ypač – tiesiame kelyje.

H kartos „Opel Astra OPC“ debiutavo 2005 metais. Šių modelių pasiūlymus Autoplius.lt platformoje galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

„Volkswagen Golf GTI“

Galima sakyti, kad C segmento ekonominės klasės automobilių standartus rinkoje nustatė „Volkswagen Golf“. Ir iš esmės, kiekvienas naujos kartos „Golf“ kartoja šią užduotį. Todėl „GTI“ taip pat yra laikomas vienu geriausių (o gal reikėtų sakyti, racionaliausių?) tokio tipo automobilių.

Autoplius.lt nuotr./Volkswagen Golf GTI salonas
Autoplius.lt nuotr./Volkswagen Golf GTI salonas

„Volkswagen Golf GTI“ yra varomas priekine ašimi, tačiau su penktos kartos modeliu VW pristatė svarbią naujovę – robotizuotą mechaninę pavarų dėžę su dviguba sankaba. Tai iš esmės pakeitė vairuotojų požiūrį į automatines transmisijas, nes pagaliau „automatai“ tapo ir ekonomiškesni, ir greitesni. Ir ne mažiau svarbu tai, kad norint vairuoti tokį automobilį trasoje, procesas reikalavo mažiau patirties vien dėl to, kad automobilio smegenys labai gerai valdė šią gudrią transmisiją.

Po „GTI“ variklio gaubtu slypi 2,0 litrų „turbo“ benzininis motoras, savo standartinėje formoje siūlantis 200 AG ir 280 Nm. Ir su 6 laipsnių automatine DSG pavarų dėže šis karštasis hečbekas 100 km/val. pasiekia per 6,9 sekundės – 0,3 s greičiau nei su mechanine. Maksimalus „Golf GTI“ greitis siekia 243 km/val.

Lietuvoje galima rasti ir nemažai modifikuotų tokių modelių – štai vienas puikiai sukomplektuotas pasiūlymas už gerai darbais pagrįstą 6 tūkst. eurų sumą. Peržiūrėkite Lietuvoje parduodamus GTI.

„Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio“

Autoplius.lt nuotr./Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio
Autoplius.lt nuotr./Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio

Šiek tiek vėliau už pastaruosius vokiečius rinkoje atsirado „Alfa Romeo“ alternatyva. Keturlapiu dobilu papuošimais ant priekinių sparnų bei keisto darbinio tūrio – 1,75 litro keturių cilindrų „turbo“ benzininiu motoru aprūpintas modelis siūlo ne mažiau gerų emocijų autogurmanams nei kulinarinės kelionės po Emilia Romagna Italijos regioną – tikriems gastronomams.

Autoplius.lt nuotr./Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio salonas
Autoplius.lt nuotr./Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio salonas

Tai – dar vienas karštasis hečbekas. 240 AG ir 300 Nm bei 6 laipsnių mechaninė transmisija nuteikia maloniai. Stilingas, kruopščiai suprojektuotas kėbulas „Džiuljetai“ suteikia daugiau šarmo nei klasikiniams ir kiek konservatyvokams vokiečiams.

„Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio“ yra vienas smagiausių savo klasės automobilių. Patogi sėdėjimo pozicija, tikslus valdymas ir šiek tiek provokuojantis charakteris užtikrins, kad į tolimesnes kelionės leistumėtės ne tiesiausiu, o daugiausiai vingių turinčiu keliu.

Šis automobilis galimai sudomintų ir tuos vairuotojus, kurie mėgsta išskirtinumą, nes tai yra vienas rečiausių tokio tipo hečbekų Lietuvoje. O prekybos platformoje Autoplius.lt šiuo metu parduodamas tik vienas toks modelis. Pasiūlymą galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

„Mini Cooper S“

Autoplius.lt nuotr./Mini Cooper S
Autoplius.lt nuotr./Mini Cooper S

Kiekviena didelė automobilius gaminanti valstybė turi savo ikonas, kurios per savo evoliuciją išlaiko nuo seno nubrėžtas vertybes. Štai amerikiečiai turi „Ford Mustang“, vokiečiai – „Porsche 911“, o italai – „Fiat 500“. Ir jeigu reikėtų pagalvoti, ką tokio iki šių dienų išlaikė britai, ko gero atsakymas būtų trumpas arba kitaip sakant, mažas: „Mini Cooper S“.

Po BMW koncerno sparnu priglausta britų kompanija su moderniaisiais „Mini“ gal ir šiek tiek suvokietėjo, tačiau kultinis hečbekas „Mini Cooper S“ sėkmingai išlaikė tiek savo protėvių proporcijas, tiek charakterį. Tai – lengvas, linksmas ir labai vikrus automobilis.

Antrosios kartos modernusis „Mini Cooper S“, dar žinomas R56 kodiniu žymėjimu, nuo savo pirmtako skiriasi dėl to, kad siekdami geresnio efektyvumo vokiečiai šiame modelyje panaudojo 1,6 litro benzininį variklį su turbokompresoriumi. Iki 2006 metų vietoje jo buvo naudojamas mechaninę pavarą turėjęs mechaninis kompresorius.

„Mini“ iš karštųjų hečbekų labiausiai išsiskiria su dideliu dėmesiu stiliui bei madai. Šie automobiliai suteikia išskirtinumo jausmą tiek salone, tiek žvelgiant į automobilį iš bet kurios perspektyvos. Dažnai „Cooper S“ versijos būna papuoštos papildomų spalvų juostomis, o neretai jų stogą puošia Didžiosios Britanijos vėliavos akcentai.

Su 174 AG ir 240 Nm turinčiu 1,6 litro „turbo“ varikliu „Mini“ 100 km/val. greitį išvysto per 7,1 sekundės, o jo maksimalus greitis siekia 224 km/val. Įdomu pastebėti, kad pirmą kartą tokį automobilį išbandę entuziastai labiausiai susižavi kartingą primenančiu valdymu ir itin tiksliai valdoma „Getrag“ 6 laipsnių mechanine transmisija.

Tokių automobilių kainos Lietuvoje prasideda nuo 4500 eurų, o visus šalyje parduodamų „Mini Cooper S“ pasiūlymus galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

„Honda Civic Type-R“

Autoplius.lt nuotr./Honda Civic Type-R
Autoplius.lt nuotr./Honda Civic Type-R

Skirtingai nuo kitų anksčiau įvardintų automobilių, „Honda Civic Type-R“ siūlo kitokią filosofiją ir kitokius pojūčius vairuotojui.

Pamirškite turbokompresoriaus pagalbą pasiekiamą staigų ir didelį sukimo momentą. Pamirškite ir komfortą – dėl trumpų pavarų „Civic Type-R“ yra tiesiog pragariškas pasirinkimas dažnai keliaujantiems toli.

Nuo 2001 iki 2005 metų gamintas EP3 kartos „Honda Civic Type-R“ siūlo aštrų variklio garsą bei sportinius motociklus primenantį charakterį – 2,0 litrų keturių cilindrų atmosferinis K20 agregatas yra vienas dažniausių pasirinkimų įvairiems lenktynių projektams.

Šio motoro gebėjimas suktis bei užburianti, aiškiau nei bet kur kitur girdima panašaus tipo „VTEC“ technologija tiesiog provokuoja važiuoti didelėmis apsukomis.

200 AG esant 7400 aps./min. bei vos 196 Nm sukimo momentas leidžia šiam automobiliui iki 100 km/val. pagreitėti per 6,8 sekundės, o spidometro rodyklė nustoja suktis ties 235 km/val. padala. Tiesa, norint išnaudoti pilną „Civic Type-R“ potencialą reikės tam nusiteikti – būtinas tikslus pavarų perjungimas bei tachometro rodyklės palaikymas aukštų sūkių diapazone.

Rinkoje tokios karštos populiariaus hečbeko „Honda Civic“ versijos parduodamos maždaug nuo 3000 eurų, tačiau galima rasti ir patobulintų automobilių, o būtent tokį, su sportiniais amortizatoriais ir pilna sportine išmetimo sistema, galima įsigyti už 5,2 tūkst. eurų. Šį pasiūlymą galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų