Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kas antras naudotas automobilis daužtas – ar įmanoma tokio išvengti?

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš pirmo žvilgsnio tvarkingus automobilius įsigiję žmonės jau po kelių dienų ar vos po kelių kilometrų sužino esą apgauti, rašoma pranešime.
„Audi A6“
„Audi A6“ / Autoplius.lt nuotr.

carVertical.lt turinio projektų vadovo Mato Buzelio teigimu, tik tada pirkėjai pasvarsto, ar tikrai padarė viską, kad nustatytų perkamo automobilio būklę.

„Pirmojo nusivylimo metu pirkėjai pagalvoja, ar tikrai sutaupė, rinkdamiesi pigesnį tačiau naujesnį automobilį iš įtartino pardavėjo? Jie tik tada pasidomi, kodėl jų nupirktas automobilis buvo parduodamas pigiau nei kiti analogiški variantai“, – tvirtina M. Buzelis.

Problema abipusė

Automobilių rinkos eksperto teigimu, tai yra kompleksinė problema, liečianti abi puses – ir pardavėją, ir pirkėją.

„Viskas labai paprasta: vieni priklauso nuo kitų. Pardavėjai nori kuo daugiau uždirbti, o pirkėjai – įsigyti kuo geresnį automobilį už kuo mažiau pinigų. Pirkėjams trūksta kritiško požiūrio bei elementaraus pasidomėjimo. Jie automobilio pirkimo procese praleidžia kelis svarbius žingsnius“, – automobilių rinkos subtilybes įvardina M.Buzelis.

Pirkėjams jau daugelį metų komunikuojama, kad prieš pasirašant automobilio pirkimo – pardavimo sutartį reikėtų tinkamai susipažinti su transporto priemonės būkle. Tam, anot Mato Buzelio, reikėtų pasidomėti konkretaus modelio istorija pagal kėbulo numerį bei fiziškai patikrinti jį servise. Specialistas pabrėžia, kad tik susipažinus su istorija bei stoviu galima įvertinti galimas eksploatacines išlaidas ar tinkamumą.

Ir vietoje to, kad vairuotojai įsigytų tvarkingą, gerai išlaikytą automobilį žmonės perka nekokybiškai suremontuotus, o neretai ir paslėptų defektų turinčius automobilius. Pasak specialisto, jeigu nepirktų – tokių niekas net nepardavinėtų. „Čia savotiškas vištos ir kiaušinio klausimas“, – priduria automobilių istorijos patikros platformos carVertical.lt atstovas.

Sunku išsirinkti gerą

Automobilių rinkos ekspertas pastebi, kad maždaug kas šeštas naudotas automobilis (16,6 proc.) Lietuvoje turi suklastotą ridą, o dažnesnis nei kas antras – turėjo bent vieną eismo įvykį.

„Įsigyti eismo įvykyje nedalyvavusį automobilį nėra taip paprasta. Ir kartais to plika akimi nesimato. Tačiau istoriniai, iš daugybės valstybių surinkti duomenys gali atskleisti, kad konkreti transporto priemonė buvo patekusi į didelį eismo įvykį, o tai indikuoja, į kurias vietas, tikrinant konkretų automobilį, reikėtų atkreipti dėmesį. Dėl to labai svarbu rinktis ne kainą, o patikimą pardavėją ir geros būklės automobilį“, – pastebi autorinkos ekspertas.

Bendrovė atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad su suklastota rida automobilių kainos gali būti nepagrįstai išpučiamos net ketvirtadaliu. Pirkėjas, nežinantis fakto apie jį dominančio automobilio suklastotą ridą neturi jokio derybinio pranašumo ir gali arba labai stipriai permokėti, arba dar blogiau – įsigyti nesibaigiantį finansinį košmarą.

Pirkėjų lūkesčiai – anekdotiniai

M. Buzelis pastebi ir kitą keistą Lietuvos automobilių rinkos subtilybę – pirkėjų lūkesčius. Specialistas tvirtina, kad statistiniai šalies automobilių pirkėjai yra racionalūs žmonės, tačiau kai kurie vairuotojai už 1000 eurų renkasi automobilį taip, lyg šis būtų naujas.

„Tokios istorijos yra atskira, dėmesio verta tema. Vis dar atsiranda pirkėjų, kurie renkasi 25 metų ar senesnį automobilį bei stato jam neįgyvendinamus reikalavimus. Jie derasi dėl menkiausio įbrėžimo ar korozijos židinio, nors daugiau nei trys ketvirčiai arba net 76 proc. tokio amžiaus automobilių yra patekę į eismo įvykius“, – atskleidžia automobilių rinkos ekspertas.

Jis pažymi, jog tokie seni automobiliai vis dar sudaro reikšmingą Lietuvos autoparko dalį ir yra vis dar labai populiarūs šalies regionuose.

Gera reputacija – pusė darbo

carVertical.lt atstovas M. Buzelis tai pat siūlo vengti įtarimus keliančių automobilių pardavėjų. Anot jo, esant įtartinam pardavėjo bendravimui reikėtų negaišti laiko ir ieškoti kito panašaus modelio.

Taip pat reikėtų pasidomėti tokių modelių kainomis užsienyje ir pagalvoti, ar gali iš Vakarų įvežtas naudotas modelis būti pigesnis nei savo pirmosios registracijos šalyje. Jeigu taip – galbūt buvo atgabentas sudaužytas arba labai daug pravažiavęs automobilis, o Lietuvoje atlikti paviršutiniški remonto darbai, o gal net ridos korekcija?“ – neskubėti ragina automobilių rinkos ekspertas.

Už kruopštų bei sąžiningą darbą visada atsilyginama su kaupu. Laimingi pirkėjai savo transporto priemonės pardavėjams gali atvesti naujų klientų. Tuo tarpu pardavę netvarkingus automobilius su paslėptais defektais pardavėjai pažeistų savo reputaciją taip stipriai, kad prireiktų ilgo ir didelių pastangų reputacijai atstatyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs