Tikslas – suderinti greitį ir efektyvumą
Kai elektromobilių technologijos patobulėjo tiek, kad naujausi modeliai iš Vilniaus į Palangą pradėjo važiuoti greitai ir be jokių sustojimų, „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ varžybų organizatoriai pakeitė formatą.
Jau antrus metus iš eilės dalyviams teks varžytis kilometrų skaičiumi: laimės tas ekipažas, kuris per 6 valandas įveiks kuo daugiau kilometrų.
Profesionalūs lenktynininkai moka važiuoti greitai, tačiau varžybos vyks viešo naudojimo keliuose pagal kelių eismo taisykles, ir su elektromobiliais, tad reikia nepamiršti šių ekologiškų transporto priemonių niuansų. Magistralėje galima važiuoti greitai, tačiau čia greičiausiai išsikrauna baterija. Tuomet daugiau laiko bus prarandama įkrovimo stotelėje. Dalyviams reikės suderinti greitį su efektyvumu ir ekonomija.
Ar ralio patirtis bus naudinga?
Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas, važiuosiantis „Audi e-Tron GT“ automobiliu neabejoja, kad ir tokiose varžybose padės lenktynių patirtis.
„Kad ir kur lenktyniautum, bet kuriuo atveju, reikia jausti automobilį. Vairuodamas turi jausti jo dinamiką, kiek naudoji energijos akceleratoriaus įspaudimu, turi matyti kelią, nuokalnes, įkalnes, trajektorijas, kad galėtum važiuoti efektyviai. Šiose varžybose išugdytas automobilių pajautimo gebėjimas nesitrukdys. Tereikės koją prisaugoti, o visa kita – galvoje. Neabejoju, kad Vokietijos inžinierių technikos pranašumas čia pagelbės“, - sakė Vytautas Švedas.
Profesionalus lenktynininkas rezultato neprognozuoja, tačiau tiki, kad „Audi e-Tron GT“ yra pajėgus laimėti lenktynes. Jis turi didelę bateriją ir gali įsikrauti iki 270 kWh sparta. Tik reikia, kad maršrute būtų tokio galingumo stotelė.
Nugalėtojai aiškinsis įkrovimo stotelėse
O vienų pirmųjų elektromobilių lenktynių nugalėtojas Karolis Judzentavičius, važiuosiantis su „Kia e-Niro“ sako, kad šiemet būtent įkrovimas turės didžiausią reikšmę rezultatui.
„Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybose pirmą kartą nebus išskaičiuojamas laukimo prie įkrovimo stotelės laikas. Tai varžybas visiškai priartins prie realaus gyvenimo, tačiau dalyviams ši nauja taisyklė taps rimtu iššūkiu.
„Mes jau ne vienerius metus turime savo taktiką ir jos laikysimės. Vis tik šiemet strateguoti reikės gerokai daugiau, nes svarbiausia čia bus rasti laisvą įkrovimo stotelę. Prarastos minutės laukiant įkrovimo kainuos labai daug“, - laukiančius iššūkius apžvelgė Karolis Judzentavičius.
Elektromobilio testas realiomis sąlygomis
„eTaksi“ atstovas Andrius Norkaitis, važiuosiantis „Jaguar i-Pace“ elektromobiliu būtent šiomis realistiškomis sąlygomis pasinaudos norėdamas patikrinti elektromobilio galimybes teikti keleivių pervežimo paslaugą.
„Įdomu tai, kad tokius automobilius Osle testuoja, kaip jie veikia keleivių pervežimo paslaugoms. Mums tokia elektros sistema yra įdomi ir čia per 6 valandas važiuodami įvairiausiais keliais išbandysime, kaip ji veikia Lietuvoje. Žinome, kad tai galbūt nėra pats ekonomiškiausias elektromobilis, yra labiau į ekonomiją orientuotų elektromobilių rinkoje, bet jie neturi daugelio vartotojams naudingų funkcijų, kurias siūlo „Jaguar“. Neabejoju, kad ir su juo galima pasiekti neblogų rezultatų“, - dėstė Andrius Norkaitis.
Dar vienu keleiviniu elektromobiliu važiuos praėjusių metų klasės iki 50 kWh nugalėtojai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas. Šiemet jie vėl važiuos „Peugeot“, tik gerokai didesniu nei pernai. Kad nebūtų per daug paprasta, pergalingą „e-208“ pakeis elektrinis mikroautobusas „e-Traveler“. 75 kWh bateriją turintis elektromobilis pateks į didžiausias baterijas turinčių automobilių klasę. Vitoldas sako, kad sunkiu ir didelį pasipriešinimą turinčiu kėbulu nebus lengva varžytis prieš didžiausias baterijas turinčius lengvuosius automobilius. Tačiau rankų nenuleidžia.
„Aiškios galimybės laimėti vien automobilio pagalba nėra. Natūralu, kad autobusas vartos daugiau energijos nei lengvieji automobiliai. Tiesiogiai laimėti bus gal ir sunku, bet mes bandysime kažką sustrateguoti. Aidas yra patyręs šturmanas, o aš kasdien važinėju elektromobiliu, tad juos žinau“, - kalbėjo Vitoldas Milius.
Savo įsivaizdavimą, kad elektromobilis – tik miesto automobilis pažindamas Lietuvą bandys paneigti ir užkietėjęs visureigistas Audrius Sutkus, kuris vairuos naująjį „Fiat 500“ elektromobilį.
Ar benzinas, ar elektra – ekonomijos principas tas pats?
Į naują avantiūrą ners ir anksčiau vykusių ekonomiškumo lenktynių organizatorius Valdas Juozas Vilūnas, kuris su kolega lėks „Hyundai Kona“ elektromobiliu.
„Ar važiuoji su vidaus degimo varikliu, ar su elektromobiliu, ekonomiško važiavimo principas nesikeičia: reikia planuoti kelionę, numatyti eismą, vengti bereikalingo stabdžio naudojimo ir naudotis inercija. Elektromobilių varžybose skirtumas tik tas, kad bus problemų su įkrovimu. Reikės surasti laisvą įkrovimo stotelę“, - kalbėjo V. J. Vilūnas.
Ekonomijos lenktynėse ne kartą aukštas pozicijas laimėjęs Dainius Leonavičius prieš „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ ne itin sutinka su Valdu Vilūnu dėl to, kaip reikia važiuoti elektromobilių varžybose. „Mercedes-Benz EQA“ modeliu važiuosiantis TV laidų montažo režisierius ir vedėjas sako, kad čia gerą rezultatą pirmiausia lems taktika.
„Manau, kad čia netiks nei nutrūktgalviškas greitis, nei per didelis ekonomiškumas. Laimės tas, kuris geriausiai susiplanuos maršrutą ir įkrovimą tinkamu laiku tuščioje stotelėje. Lietuvoje dar nėra buvę tokio formato varžybų, tad pažiūrėsime, ko reikės pergalei“, - sakė Dainius Leonavičius.
6 valandos elektromobilių lenktynių
Septintąjį kartą vyksiančios „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių lenktynės startuos Vilniaus savivaldybės aikštėje birželio 18 dienos rytą.
Dalyvių lauks 6 valandos važiavimo pasirinktu maršrutu su 2 tarpinio finišo stotelėmis. Laimės tas ekipažas, kuris per numatytą laiką įveiks daugiausia kilometrų. Nuo rezultato nebus išskaičiuojamas nei įkrovimo, nei įkrovimo stotelės laukimo laikas.