Dar viena priežastis – didelis apsisukimo spindulys. Tik kodėl sportiniams automobiliams sunku apsisukti nenaudojant atbulinės pavaros?
Jeremy Clarksonas kadaise stebėjosi, kad labai mažas KTM X-Bow turi labai didelį apsisukimo spindulį. Vos 3,7 metrų ilgio sportinis automobilis gali apsisukti tik 10,8 metrų pločio erdvėje. Iš tikrųjų, prastu manevringumu parkuojant skundžiasi daugybės sportinių automobilių savininkai. Tik kodėl?
Žinoma, tai nėra didelė problema. Nieko baisaus, jei stovėjimo aikštelėje teks šokinėti tarp atbulinio ir pirmo bėgio – juk parkavimas yra tik nedidelė kelionės dalis. Kas atsisakytų KTM X-Bow, Ariel Atom, Ford Focus RS ar Renault Clio V6 vien dėl to, kad jiems sunku apsisukti siauroje gatvėje? Tačiau vis tiek įdomu, kodėl būtent sportiniai automobiliai pasižymi didesniu apsisukimo spinduliu.
Kas lemia apsisukimo spindulio ilgį?
Automobilio apsisukimo spindulys priklauso nuo kelių pagrindinių dydžių – ratų bazės ilgio, vairuojamų ratų pasukamumo, padangų pločio. Theautopian.com mini tokią apsisukimo spindulio (R) formulę – R= 0,5 Padangos plotis+(ratų bazės ilgis/ SIN(ratų pasukimo kampas)).