Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kas penktas pardavėjas atskleidžia visus parduodamo automobilio trūkumus

Siekdami už norimą kainą parduoti naudotą automobilį, vairuotojai neretai gudrauja ir nutyli parduodamos transporto priemonės defektus. Tik kas penktas automobilio pardavėjas pirkėjui atskleidžia visą tiesą apie parduodamą transporto priemonę. Tokie duomenys gauti lankomiausiame transporto skelbimų portale Autoplius.lt atlikus apklausą, kurioje birželio mėnesį dalyvavo daugiau nei 900 respondentų.
Turguje sunku rasti mašiną, kuri būtų nuvažiavusi daugiau nei 200 tūkst. km.
Turguje sunku rasti mašiną, kuri būtų nuvažiavusi daugiau nei 200 tūkst. km. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

41 proc. apklausos dalyvių teigė, kad parduodami automobilį jie pirkėjui nurodė pagrindines problemas, tačiau smulkius gedimus nutylėjo. 28 proc. respondentų atsakė, kad jeigu pirkėjas neklausia, jie apie visus buvusius ar esamus automobilio gedimus nepasakoja, o 12 proc. imasi gudrybių, nutyli net ir pirkėjų paklausti, kad greičiau ir brangiau parduotų transporto priemonę.

Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, teigimu, pardavėjai privalo pirkėjams nurodyti esminius automobilio trūkumus, nes priešingu atveju pirkėjas gali kreiptis į teisines institucijas, pareikalauti kompensacijos už patirtą žalą, o galiausiai – nutylėti automobilio gedimai gali turėti įtakos ir vairuojančiojo saugumui.

„Apgauti pirkėjai gali kreiptis į teismą ir pareikalauti kompensuoti patirtą žalą, todėl geriau apsiriboti mažesne pinigų suma negu vėliau spręsti susiklosčiusią situaciją teisinėse institucijose. Pirkėjams patariame nuodugniai patikrinti automobilį, klausti pardavėjo, domėtis, nes tik nuo jų smalsumo ir suinteresuotumo įsigyti tikrai gerą ir kainą atitinkantį automobilį priklausys, ar vėliau jie džiaugsis pirkiniu“, – pataria V. Daukšas.

Nurodydami automobilio pardavimo priežastį, daugiausiai – 55 proc. – apklausos dalyvių paminėjo, kad nori turimą geros techninės būklės automobilį pakeisti nauju. 36 proc. nori seną, bet jau susidėvėjusią transporto priemonę pakeisti nauja. Tik 6 proc. parduoda automobilį dėl brangios priežiūros, pabrangusio kuro.

Įdomu, kad 34 proc. respondentų ieško naujo ir pardavinėja turimą automobilį tuo pačiu metu. 30 proc. pirmiausia parduoda senąjį ir tik po to pradeda naujojo automobilio paiešką, o 17 proc. elgiasi atvirkščiai – pirmiausia įsigyja naują ir tik vėliau parduoda seną automobilį. 19 proc. kiekvieną kartą renkasi kitą pardavimo ir pirkimo būdą.

„Idealiu atveju turimas automobilis parduodamas ir naujas nusiperkamas vienu metu. Tačiau taip įvyksta retai. Perkant naują ir drauge pasiliekant senąją transporto priemonę, gali pristigti lėšų. Jeigu prieš tai parduodamas senasis, tenka kurį laiką išsiversti be automobilio, o tai daugeliui sukelia nepatogumų. Autoplius.lt atlikti tyrimai rodo, kad pirkimo procesas – nuo apsisprendimo įsigyti iki įsigijimo – 65   proc. vairuotojų užtrunka nuo savaitės iki mėnesio“, – pasakoja V. Daukšas.

Atsakydami į klausimą, kokius darbus atlieka ruošdami automobilį pardavimui, daugiausiai – 53 proc. – pažymėjo, kad nuplauna, išsiurbia, nublizgina automobilį, kad atrodytų kaip naujas. 38 proc. sutvarko pagrindinius techninius gedimus, 35 proc. turimą automobilį pardavinėja nieko nekeisdami. Trečdalis gerai ir profesionaliai nufotografuoja automobilį ir jo nuotraukas publikuoja transporto skelbimų portale.

Pasak V. Daukšo, kasdienį automobilį reikia paversti preke, nes naudotas automobilis kitam vairuotojui – naujas pirkinys, todėl jis turi būti ir švarus, ir tvarkingas.

„Jeigu automobilį parduodate interneto portale, tuomet nuplovę ir išvalę būtinai padarykite gražias ir kokybiškas nuotraukas. Jos atskleidžia automobilio būklę geriau negu tūkstantis žodžių. Žinoma, įdėkite ir detalesnį ar netgi kūrybiškesnį skelbimą, kuris sudomintų potencialius pirkėjus”, – pataria Autoplius.lt plėtros vadovas.76 proc. apklausos dalyvių dažniausiai automobilį parduoda specializuotame transporto priemonių portale, 13 proc. – bendrame skelbimų portale, 5 proc. – laikraščių skelbimuose, 3 proc. – automobilių turguose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos