Kas sugalvojo „Stop“ ženklą, pėsčiųjų perėją, eismą ratu?

Saugaus eismo pradininką susirūpinti eismo reguliavimu vertė vaikystės atsiminimai, kai jie su mama įstrigo gatvės spūstyje. Vėliau savo atsiminimuose jis rašė: „Ta pirmoji spūstis (daug metų prieš atsirandant automobiliams) visada išliks mano atmintyje."
Frankfurte
Frankfurte / 15min.lt/Jurgitos Lapienytės nuotr.

Amerikiečiui verslininkui Williamui Phelpsui Eno turėtume būti dėkingi už daugelį ankstyvųjų saugaus eismo inovacijų, kurias naudojame iki šiol. Kartais jis net pavadinamas „eismo saugumo tėvu“.

Eno pasiūlė pagrindinius eismo reguliavimo principus, „stop“ ženklą, pėsčiųjų perėją, eismą ratu, vienakrypčio eismo gatvę, taksi stotelę ir pėsčiųjų „saugumo saleles“ gatvės viduryje.

A. Bertillon/ Wiki Media Commons iliustr./Williamas Phelpsas Eno
A. Bertillon/ Wiki Media Commons iliustr./Williamas Phelpsas Eno

Jo pasiūlymai pirmiausia buvo įgyvendinti Niujorke 1905 metais, o 1907 metais – Paryžiuje. Nors tuo metu automobilių miestuose buvo nedaug, tačiau sumaišties gatvėse netrūko. Beje, gatvės spūstys yra senesnės, nei automobiliai.

Saugaus eismo pradininką susirūpinti eismo reguliavimu vertė vaikystės atsiminimai, kai jie su mama įstrigo gatvės spūstyje. Vėliau savo atsiminimuose jis rašė: „Ta pirmoji spūstis (daug metų prieš atsirandant automobiliams) visada išliks mano atmintyje. Gatvėje buvo tik koks tuzinas karietų, ir viskas, ko reikėjo, kad eismas pajudėtų – tik šiek tiek tvarkos...“ Beje, pats Williamas Phelpsas Eno niekada nevairavo automobilio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų