Elektrinis paspirtukas – pavojinga transporto priemonė važiuojant neatsakingai. Tą rodo ir avarijų statistika. Be to, nugriūti nuo mažus ratus turinčios transporto priemonės yra gerokai didesnis pavojus nei, pavyzdžiui, nuo dviračio.
O ir griuvimas visu kūno svoriu ant žemės nuo paspirtuko – pavojingesnis. Kad apsisaugoti nuo skaudžiausių galvos traumų – važiuojant elektriniu paspirtuku rekomenduojama dėvėti šalmą. Nepilnamečiams šalmas yra privalomas. Tačiau Kauno centre akciją surengę Lietuvos policijos, „Bolt“ ir „Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ komandos nariai nematė nei vieno paspirtukininko su nuosavu šalmu.
Per pusdienį tokių transporto priemonių vairuotojams buvo išdalinta kelios dešimtys šalmų. Akcijos iniciatoriai paspirtukus žymėjo lipdukais, kuriame nurodytas rekomenduojamas greitis.
„Mes vykdėme apklausą, kokiu greičiu rekomenduojama miesto gatvėmis ir šaligatviais važiuoti elektriniu paspirtuku. Dauguma žmonių sakė, kad tarp 20 ir 30 km/val. Tačiau specialistai sako, kad norint efektyviai įvertinti galimus pavojus, laiku sustabdyti transporto priemonę, rekomenduojama ja važiuoti ne greičiau nei 15 km/val. greičiu“, - sakė paspirtukus žymėjusi Aistė Antanaitytė – Matukaitė.
Paspirtukų naudotojams taip pat buvo išdalintos atmintinės su Lietuvos policijos paruošta informacija, primenanti vairuotojams, kad jie važiuoja su transporto priemone, kuriai galioja kalių eismo taisyklės.
Elektriniai paspirtukai, kurių variklio galia siekia iki 1kW ir didžiausias greitis neviršija 25 km/val yra priskiriami motoriniams dviračiams, tad jiems reikia laikytis dviratininkams galiojančių kelių eismo taisyklių. Tai reiškia, kad elektrinius paspirtukus keliaujant per pėsčiųjų perėją privaloma vestis, kaip ir dviračius, važiuojant šaligatviu ir prisivijus ta pačia kryptimi einantį pėsčiąjį privaloma sumažinti važiavimo greitį, kad būtų galima saugiai apvažiuoti priekyje einantį. Draudžiama vairuoti elektrinį paspirtuką apsvaigus nuo alkoholio.