Tarybai siūloma grąžinti prieš metus galiojusią tvarką ir rinkliavą už automobilių parkavimą nustatytose vietose darbo dienomis pratęsti iki 18 val.
„Prieš metus sprendimas rinkliavos laiką sutrumpinti iki 17 val. buvo priimtas tikintis padidinti atvykstančiųjų į Laisvės alėją žmonių srautus. Deja, šis eksperimentas nepasitvirtino. Žmonių srautai neišaugo, o miesto biudžetas dėl sutrumpinto rinkliavos laiko prarado pajamų. Todėl siūloma grįžti prie senos tvarkos", – tvirtino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Visas Senamiesčio teritorijoje esančias parkavimo vietas ketinama priskirti Mėlynajai zonai
Atsižvelgė į gyventojų skundus
Tarybai taip pat siūloma pritarti sprendimui įvesti Senamiesčio ir Klinikų teritorijas. Senamiesčio teritorijai siūloma priskirti šias gatves: Prieplaukos krantinė, Muziejaus g., Santakos g., T. Daugirdo g. Jėzuitų sk., A. Jakšto, Papilio g., Pilies g., Raguvos g., V. Sladkevičiaus g., J. Naugardo g., Kurpių g., L. Zamenhofo., A. Mapu g., Palangos g., Vilniaus g. Visas Senamiesčio teritorijoje esančias parkavimo vietas ketinama priskirti Mėlynajai zonai, kurioje mokestis už stovėjimą siektų 2 Lt už 1 val.
„Savivaldybė ne kartą yra sulaukusi paveldosaugininkų pastabų, jog daugybė šioje miesto vietoje įrengtų ženklų bjauroja Senamiestį. Kita vertus, Senamiestyje yra daug vietų, kur dėl gatvės pločio ar kitų priežasčių nėra įmanoma paženklinti mokamų stovėjimo vietų. Tuo pasinaudodami vairuotojai bando išvengti mokėjimo už parkavimą ir neretai užstato įvažiavimus į kiemus ar netgi sustabdo eismą. Dėl to nuolat sulaukiame Senamiesčio gyventojų skundų. Įvedant vieną Senamiesčio teritoriją visiems galios vienodos taisyklės, o ženklai stovės tik ties įvažiavimais į Senamiesčio teritoriją", – teigė P. Keras.
Bus lengviau rasti vietą automobiliui
Kalbėdamas apie siūlymą keisti rinkliavos už stovėjimą tvarką Kauno klinikų prieigose, Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas pabrėžė siekį išspręsti šioje vietoje nuolat kylančias parkavimo problemas. Klinikų teritorijai siūloma priskirti šias gatves: K. Genio, Lankos., Klonio g., A. Jasaičio., Sukilėlių pr. nuo Lazūnų g. iki J. Lukšos-Daumanto g., J. Lukšos-Daumanto g., Iniciatorių g., Ruduokių g., Ūmėdžių g., Tvirtovės al., taip pat aikštelę tarp Lazūnų g. ir Sukilėlių pr.
Dėl didelio automobilių srauto tarp Sukilėlių pr. ir Lazūnų g. esančią aikštelę planuojama priskirti Mėlynajai zonai, kurioje rinkliava siektų 2 Lt už 1 val. Tuo tarpu kitose šiai teritorijai priklausančiose gatvėse galiotų Žaliosios zonos įkainis, siekiantis 1 Lt už 1 val.
„Pagrindinių stovėjimo aikštelių apkrovimas čia viršija 90 proc. Šioje vietoje daug automobilių yra paliekamų visai dienai. Todėl daugeliui į klinikas atvykstančių žmonių yra keblu surasti vietą savo automobiliui. Tarp Sukilėlių ir Lazūnų gatvės esančią aikštelę priskyrus Mėlynajai zonai, žmonėms surasti parkavimo vietą būtų kur kas paprasčiau. Tie vairuotojai, kurie už parkavimą nori mokėti mažiau, tikrai suras galimybę savo automobilius palikti kiek atokiau esančiose gatvėse", – aiškino P. Keras.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo teigimu, šie pakeitimai būtų tik laikinas parkavimo problemų sprendimas. Situacija iš esmės pagerės Kauno klinikoms pastačius daugiaaukštę stovėjimo aikštelę. Savivaldybės žiniomis, Kauno klinikos šiuo metu vykdo viešųjų pirkimų procedūras aikštelės projektavimo ir įrengimo darbams pirkti.
Pasaulyje yra rekomenduojamas stovėjimo vietų užimtumas nuo 80 iki 85 proc.
Tikslas – sumažinti automobilių skaičių
Panašiu būdu siūloma spręsti ir miesto centre esančių gatvių didžiulio apkrovimo problemas. Tarybai siūloma I. Kanto, Maironio, A. Mickevičiaus, E. Ožeškienės, I. Sapiegos ir Vasario 16-osios gatves bei prie Kauno valstybinio muzikinio teatro esančią aikštelę priskirti Geltonajai zonai, kur mokestis už parkavimą siektų 4 Lt/1 val.
„Visur pasaulyje yra rekomenduojamas stovėjimo vietų užimtumas nuo 80 iki 85 proc. Nes priešingu atveju ieškodami stovėjimo vietos, automobilių vairuotojai suka ratus, generuoja papildomą srautą ir taip didina kamščius bei oro taršą. Būtent tokią situaciją kasdien fiksuojame minėtose miesto centro gatvėse. Siūlymo tikslas – sumažinti stovinčių automobilių skaičių juos nukreipiant į kitas stovėjimo erdves. Siekiama, kad šiose gatvėse būtų mažiau stovinčių automobilių", – tvirtino P. Keras.
Siūloma apmokestinti ketvirtadalį Karaliaus Mindaugo pr.
Kauno miesto tarybai siūloma apmokestinti dalį Karaliaus Mindaugo prospekto parkavimo vietų, esančių nuo Karmelitų iki I. Kanto g. Tarybos sprendimo projekte numatyta, jog Laisvės alėjos pusėje esančios maždaug 220 automobilių stovėjimo vietų būtų priskirtos Žaliajai zonai, kurioje rinkliava už stovėjimą siektų 1 Lt/1 val. Karaliaus Mindaugo prospekte iš viso yra apie 850 parkavimo vietų.
„Šiuo metu ši gatvė yra labai apkrauta. Pritarus siūlymui, vairuotojams Karaliaus Mindaugo prospekte bus lengviau surasti vietą nebrangiai pasistatyti savo automobilius", – teigė P. Keras.
Taip pat siūloma prie Karmelitų bažnyčios esančią 100 vietų automobilių stovėjimo aikštelę priskirti Žaliajai zonai.
„Jeigu įvedus šiuos pakeitimus į miesto biudžetą bus surenkama daugiau pajamų, šios lėšos bus naudojamos miesto reikmėms. Kur panaudoti šias lėšas, spręs Taryba. Jos gali būti panaudojamos miesto gatvių būklės ar parkavimo sąlygų gerinimui, neužmirštant požeminių ir daugiaaukščių stovėjimo aikštelių projektų plėtojimo", – akcentavo Kauno miesto tarybos narys Vygantas Gudėnas.