Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaune papildomos sekcijos keičiamos atskirais šviesoforais su rodyklėmis

2012 m. gegužės 1 d. įsigaliojus naujoms Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėms, naujose ir rekonstruojamose sankryžose atskirai reguliuojamiems posūkiams numatyta įrengti atskirus trijų spalvų šviesoforus su rodyklėmis. Iki tol buvo įprasta, kad posūkį reguliuoja papildoma sekcija su žalia rodykle.
Šviesoforais reguliuojama sankryža
Šviesoforais reguliuojama sankryža

Ne vienas vairuotojas susidūręs su situacija, kai nepastebi ar per vėlai pastebi šalia pagrindinio žalio signalo nešviečiančią papildomą sekciją.

Tikimybė nepastebėti nedegančios papildomos sekcijos išauga tamsiu paros metu, esant blogoms oro sąlygoms. Kartais papildomą sekciją „uždengia“ per ryškiai šviečiantis pagrindinis žalias signalas.

Šviesoforais reguliuojama sankryža
Šviesoforais reguliuojama sankryža

Tikslinga žinoti, kad atskirai eismą reguliuojančios papildomos sekcijos paveldėtos iš SSRS laikų. SSRS savaip interpretavo 1968 m. Kelio ženklų ir signalų konvenciją ir taupymo tikslais vietoje atskirų šviesoforų su rodyklėmis numatė įrengti papildomas sekcijas. Net ir atgavus Nepriklausomybę Lietuvoje 1995 m. buvo patvirtintas Lietuvos standartas LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris buvo nukopijuotas nuo analogiško rusiško standarto GOST ir kuriame leista dėl taupymo priežasčių naudoti papildomas sekcijas. Prireikė 22 m. po Nepriklausomybės atkūrimo, kol buvo atsisakyta šio ydingo eismo reguliavimo ir pereita prie europinės (ir pasaulinės) praktikos.

Vienintelis Kauno miestas dar prieš įsigaliojant naujoms šviesoforų įrengimo taisyklėms, nepaisė „taupymo tikslų“ ir 2005 m. – 2012 m. įrengė 9 sankryžas, kuriose posūkiai reguliuojami atskirais šviesoforais su rodyklėmis. Pirmoji tokia sankryža Kaune (ir Lietuvoje) 2005 m. buvo įrengta prie prekybos centro „Mega“.

Šviesoforais reguliuojama sankryža
Šviesoforais reguliuojama sankryža

Naujai įrengiamose ir rekonstruojamose sankryžose posūkiai jau reguliuojami atskirais šviesoforais. Tiesa, naujose šviesoforų įrengimo taisyklėse leista įrengti papildomas sekcijas posūkiui į dešinę, tačiau derinys, kai dega pagrindinio šviesoforo žalias signalas, o papildomos sekcijos signalas yra išjungtas, dėl saugumo yra draudžiamas.

Vienas tokių pavyzdžių – 2015 m. Kaune rekonstruota Šiaurės pr. – Sukilėlių pr. sankryža. Kairysis posūkis reguliuojamas atskirai nuo kitų krypčių, todėl jam įrengtas šviesoforas su rodyklėmis. Papildoma šviesoforo sekcija skirta papildomam dešiniojo posūkio reguliavimui, t.y. ji skirta tam, kad į dešinę būtų leidžiama sukti ne tik visą pagrindinio šviesoforo žalio signalo laiką, bet ir kurį laiką papildomai – užsidegus raudonam šviesoforo signalui.

VIDEO: Kauno Šiaurės pr. - Sukilėlių g. sankryža

Sankryžų rekonstrukcijos reikalauja nemažai lėšų, todėl jos atliekamos tik esant pagrįstoms priežastims – keičiant susidėvėjusią įrangą, eismo organizavimo tvarką ir pan. Todėl daugelis iki 2012 m. įrengtų sankryžų dar ilgai nebus rekonstruojamos.

Tačiau Kauno mieste gimė idėja, kaip be didelių lėšų patobulinti posūkių reguliavimą senose sankryžose, siekiant užtikrinti didesnį eismo saugumą. Tiesiog virš žalios rodyklės įrengiamos dar dvi sekcijos – raudona ir geltona. Šį mėnesį taip rekonstruota Raudondvario pl. sankryža su įvažiavimu į kelią Via Baltica. Video palyginimui – kaip buvo prieš ir kaip yra po rekonstrukcijos.

VIDEO: „Via Baltica“ – Raudondvario pl. sankryža Kaune

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs