„Tai bemaž paskutinis tokios prastos būklės statinys Kaune, kuriuo buvo leidžiamas eismas. Per pastaruosius metus daug dėmesio skyrėme tiltų remontui ir priežiūrai, tad pagaliau atėjo eilė ir Žaliakalnio viadukui“, – išplatintame pranešime spaudai teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Po rekonstrukcijos važiuojamoji viaduko dalis šiek tiek praplatės – bus įrengtos dvi 3 metrų pločio eismo juostos. Viaduko šonuose pėstiesiems nusidrieks po beveik 2 metrus pločio siekiantys šalitilčiai. Tuo pačiu bus sutvarkyta ir po viaduku einanti P.Kalpoko gatvės atkarpa.
Išsprendė įsisenėjusią problemą
Kapitaliai atnaujinus Žemaičių gatvę, šįmet eilės sulaukė ir avarinės būklės 1958 metais pastatytas Žaliakalnio viadukas.
„Lygiagrečiai rengiame P.Kalpoko gatvės važiuojamosios dalies bei šaligatvių sutvarkymo projektą. Čia planuojame startuoti kitąmet“, – ateities planus išdėstė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Pernai Žemaičių gatvėje buvo paklotas naujas asfaltas, įrengti nauji šaligatviai ir apšvietimas, taip pat sutvarkytas slenkantis šlaitas bei atskirtos buities ir lietaus nuotekų sistemos. Būtent šių sistemų atskyrimas padeda liūčių metu išvengti didelio kiekio vandens nubėgimo nuo kalno viršaus į K.Donelaičio gatvę ir Laisvės alėją.
Laukia eismo apribojimai
Nuo rugpjūčio 13 dienos bus uždaromas eismas viaduku Žemaičių gatvėje, o nuo penktadienio – eismas ir P.Kalpoko gatve.
„Pirmiausia bus iškeliamos požeminės komunikacijos, o nuo rugsėjo startuosime su ardymo ir rekonstrukcijos darbais. Kadangi transporto priemonių judėjimas bus organizuojamas laikina apylanka esamomis gatvėmis, eismo dalyvius prašysime būti atidžius ir stebėti informacinius stendus. Atsiprašome už galimus nesklandumus ir iš anksto dėkojame už kantrybę“, – teigė bendrovės „Kauno tiltai“ Transporto infrastruktūros statybos projektų vadovė Jolanta Varkalienė.
Žaliakalnio viaduko būklė kauniečiams ir specialistams jau kurį laiką pagrįstai kėlė nerimą: fasade buvo aiškiai matomi įtrūkiai. Projektuotojų teigimu, dėl konstrukcijose esančių pažeidimų statinys nebegali būti toliau eksploatuojamas.
„Daugiau kaip prieš pusę amžiaus statytas viadukas yra vienoje seniausių Kauno miesto dalių – Žaliakalnyje. Bendradarbiaujant su statytoju ir statybų rangovu, atsakingai parinkti tinkamiausi projekto sprendiniai, saugant unikalų miesto veidą ir atsižvelgiant į technines galimybes juos įgyvendinti“, – pabrėžė „TEC Infrastructure“ projektų vadovas-koordinatorius Andrius Indriliūnas.
Daugiau kaip 1 mln. eurų vertės viaduko kapitalinio atnaujinimo darbus vykdys bendrovė „Kauno tiltai“. Pagal darbų grafiką visą projektą planuojama užbaigti iki gruodžio mėnesio pabaigos.