„Noriu pranešti apie tai, kaip Kauno savivaldybė bei jos parinktas rangovas „šauniai“ organizuoja dviračio tako tiesimą nuo tilto per Nevėžį iki Raudondvario ribos (sankryžos su Pakalnės g.). Kadangi viena eismo juosta uždaryta jau antras mėnuo darbo valandomis, eismas antrąja reguliuojamas šviesoforu. Keisčiausia tai, kad kitomis darbo dienomis eismą reguliuoja rangovo darbuotojai, o jau antrą penktadienį įjungiamas šviesoforas. Rezultatas toks, kad 14.30 val. sustojęs spūstyje tie Raudondvario plente veikiančia „Maxima“, Raudondvarį pasiekiau tik 15.50 val.“, – stebėjosi 15min skaitytojas Andrius (vardas pakeistas).
Didžiausias kuriozas, pasak jo, tas, kad pagaliau pravažiavus reguliuojamą atkarpą, paaiškėjo, jog nuo Raudondvario pusės ties šviesoforu stovėjo mažiau nei 10 automobilių.
„Transporto srautas darbo dienos antroje pusėje kelias dešimtis kartų didesnis važiuojant iš Kauno, nei nuo Raudondvario pusės. Šviesoforo signalas, matyt, dega vienodai. Tad iš Kauno pusės nusidriekia kelių kilometrų automobilių eilė. Tų kelių kilometrų atstumui įveikti prireikia net ir dviejų valandų. Nei valdžia, nei rangovas jokių išvadų nedaro. Niekam nerūpi. Darbų pabaigos šiame objekte dar nesimato, todėl panašu, kad šią vasarą dar laukia ne vienas panašus penktadienis“, – piktinosi vairuotojas.
Jo teigimu, reikėtų priimti labai paprastus sprendimus: reguliuoti eismą kaip ir kitomis dienomis – pavedant šį darbą žmonėms, ar bent jau sureguliuoti šviesoforą taip, kad žalio signalo degimo laikas būtų nustatytas atsižvelgiant į transporto srautus.
„Pabandykite paskaičiuoti, kiek dėl savivaldybės bei rangovo aplaidumo žmonės bereikalingai praranda laiko penktadienio popietę. Tarkime, pravažiuoja 1 000 automobilių, kuriais vidutiniškai vyksta du žmonės. Sugaištama po dvi valandas, iš viso – 4 000 valandų?“, – pats savo skaičiavimų rezultatais stebėjosi Andrius.
Ruožas buvo labai nesaugus
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius 15min informavo, kad darbus šioje vietoje Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu vykdo AB „Kauno tiltai“. Įrenginėjamas dviračių takas, atraminė sienelė, tvarkoma važiuojamoji dalis. Visa tai daroma ne Kauno miesto teritorijoje ir ne Kauno miesto savivaldybės, kurią skunde minėjo jo autorius, užsakymu.
„Vis dėlto, su rangovu susisieksime ir pareikalausime pateikti eismo organizavimo schemą bei pabandysime paderinti šviesoforus pagal esamą situaciją“, – žadėjo Kauno miesto savivaldybės atstovas.
Kauno rajono savivaldybės mero patarėjas Edmundas Mališauskas 15min informavo, kad valstybinės reikšmės kelio ruožas tarp Nevėžio tilto ir Raudondvario ribos buvo labai nesaugus: dviratininkai ir pėstieji daug metų buvo priversti važiuoti ir eiti beveik kilometro ilgio pramintu taku šalia šlaito arba važiuojamąja kelio dalimi, todėl dėl jo rekonstrukcijos Kauno rajono savivaldybė jau seniai tarėsi su Susisiekimo ministerijos atstovais.
Pernai, anot Kauno rajono valdžios atstovo, buvo parengtas ruožo rekonstrukcijos projektas, rudenį prasidėjo darbai: iškirsti menkaverčiai krūmai, išrauti kelmai, įrengtos pakopos, pradėta formuoti sankasa, pakloti vamzdžiai, skirti lietaus vandeniui nutekėti. Nuo 2018 m. gruodžio 15 d. iki šių metų kovo 15 d. buvo padaryta technologinė pertrauka. Šiemet sukalti poliai, įrengta atraminė sienelė.
Darbus numatyta baigti 2019 m. liepos 10 d. Taigi, jau netrukus.
„Darbus numatyta baigti 2019 m. liepos 10 d. Taigi, jau netrukus. Kelio rekonstrukcija visada susijusi su didesniais ar mažesniais nepatogumais, tačiau šiuo atveju jie turėtų greitai baigtis.
Šioje vietoje yra tik vienas tiltas, todėl trumpesnės apylankos alternatyvų beveik nėra. Patekti į Raudondvarį galima ir važiuojant automagistrale A1 – ties Babtais yra posūkis į Žemaitkiemį: asfaltuotu keliu galima lengvai pasiekti Bernatonius ir Raudondvarį. Žinoma, tai nemažas lankstas. Svarbu, kad ateityje kelio ruožas ties Raudondvariu bus saugesnis ir vairuotojams, ir pėstiesiems, ir dviratininkams“, – patikino E.Mališauskas.
Skundų negavo
Šių darbų užsakovės – Lietuvos automobilių kelių direkcijos, atstovas Saulius Jansonas teigė, kad už eismo organizavimą, prieš tai suderintą su atsakingomis institucijomis, yra atsakingas rangovas.
„Rangos sutartis eismo organizavimui atskirų išimčių nenumato. Taip pat rangovo darbo laikui galioja Darbo kodeksas. Iki šiol mūsų skyrius vairuotojų skundų negavo. Apie galimą problemą informavome rangovą, kad įvertintų situaciją dėl šviesoforo ciklų“, – teigė S.Jansonas.
Klausimus dėl šviesoforų ciklų „Kauno tiltams“ uždavė ir 15min žurnalistė, tačiau atsakymo, ar jie bus derinami prie nevienodų transporto srautų, nesulaukė.
Pasak „Kauno tiltų“ Kelių remonto aikštelės Nr. 1 vadovo Alvydo Kudirkos, vykdant darbus, 520 metrų atkarpoje eismas visomis dienomis nuo 7 iki 18 val. reguliuojamas šviesoforais. Tai daroma jau nuo birželio 3 d. Siekiant sumažinti spūstis ir užtikrinti sklandesnį transporto judėjimą abiem kryptimis, intensyviausiu dienos metu (ryte 7-8.30 val. ir vakare 16.30–18 val.) eismą reguliuoja „Kauno tiltų“ darbuotojai. Po 18 val. šviesoforas išjungiamas ir eismas vyksta įprasta tvarka abiem kryptimis.
„Numatytiems darbams įgyvendinti eismo ribojimai numatomi iki liepos pabaigos. Atsiprašome už laikinus nepatogumus ir tikimės kauniečių bei miesto svečių geranoriško supratingumo“, – vylėsi A.Kudirka.