Penktadienį ties Nemuno sala surengtas pasirodymas vėlavo apie dešimt minučių, o dūmų spalvos buvo sunkiai matomos. Dėl viso to kaltas šaltukas.
„Plaukimo metu dėl oro sąlygų apledijo propeleriai, o tai sunkino pasirodymą. Pirotechnika taip pat nedavė efekto, kokio buvo tikimasi. Tai ne pirmas kartas, kada vykdau panašius plaukimus. Šiais metais vasario 16-ąją planavau paminėti šiek tiek paprasčiau. Tačiau atsiradus rėmėjams, kurie skyrė pinigų įsigyti užtaisams, vis dėlto pasiryžau“, – 15min teigė E.Saikaukas.
Laivo su oro pagalve gamyba truko beveik metus.
Ši vandens transporto priemonė nėra pirmoji, kurią sukonstravo kaunietis. Tiesa, idėja pasigaminti „Hovercraft 18-SPW“ – visiškas atsitiktinumas.
Su pirmąja pagaminta „Skeeto Ski Boat“ tipo originalia valtimi, kurią Egidijus sukonstravo per kelis mėnesius savo garaže, teko plaukioti Kauno mariose, Nemune, iki Raudondvario ir atgal. Dėl nedidelės degalų bako talpos valtimi į vieną pusę buvo galima plaukti apie valandą. Tiek pat trukdavo ir grįžti atgal.
Maršrutas atsibodo ir Egidijus pradėjo galvoti apie įdomesnės transporto priemonės gamybą. Gvildeno plaukiojančio namo mintį, kad būtų galima ramiai nuplaukti iki Nidos ar Palangos. Tačiau susirašinėjimas su amerikiečių kompanija, su kuria konsultavosi dėl šios priemonės gamybos, nutrūko.
Egidijus pradėjo ieškoti naujų galimybių ir atsitiktinai internete aptiko „Universal Hovercraft“ parduodamus brėžinius su 40 proc. nuolaida.
Taip ir prasidėjo šio laivo su oro pagalve „Universal Hovercraft 18-SPW“ gamyba, trukusi beveik metus.
Variklis paimtas iš 1984 m. pagaminto „Subaru Leone“. Visas kitas detales Egidijui teko pasigaminti pačiam arba užsakyti jų gamybą Lietuvoje.
Nors pirmasis bandymas plaukti šia originalia transporto priemone vykdytas dar 2014 m., tam tikrų patobulinimų prireikia ir dabar.
„Kiek kainavo ši priemonė, sunku pasakyti. Suma svyruoja apie 12 tūkst. eurų. O didžiausias greitis, kurį teko pasiekti su šia „valtimi“, – 112 km/val. Ateityje esu numatęs naujų projektų, kuriuos norėčiau įgyvendinti, tačiau kol kas dar viskas tik mintyse. Iniciatyvą su dūmų užtaisais taip pat norisi atnaujinti ir, tikiuosi, greitai nustebinsiu tai darydamas su ugnimi“, – artimiausius planus išdavė E.Saikauskas.