Liepos pradžioje prie Rusijos muitų sistemos prisijungus Baltarusijai ir Kazachstanui, mūsų šalyje katastrofiškai krito naudotų automobilių pirkėjų srautas, lietuvių uždarbiai pastebimai sumažėjo, nes nuo liepos norėdami įvežti senesnius kaip septynerių metų automobilius prekiautojai turi mokėti gerokai didesnius muitus nei anksčiau, trečiadienį rašo dienraštis „Kauno diena“.
Automobilių turgų prižiūrinčios bendrovės „Varanas“ direktoriaus Valentino Naujanio teigimu, nei Kazachstano, nei Baltarusijos gyventojai automobilių Kauno turguje nebeieško.
Dabar baltarusiai ėmė pirkti padangas ir automobilių detales. Prekiautojų iš Kazachstano po liepos turguje iš viso nematyti.
„Anksčiau aikštelėse stovėdavo po 9 tūkst. automobilių, dabar – tik 3 tūkst. Teko žiūrinėti baltarusiškus tinklalapius – anksčiau muitas už seną automobilį sudarydavo apie 800 eurų, o dabar už tokį patį tektų pakloti 3 tūkst. eurų. Nesuprantu, kodėl jie taip padarė“, – skundėsi V.Naujanis.
Anksčiau pagrindiniai naudotų automobilių prekyba besiverčiančių lietuvių klientai buvo atvykėliai iš keturių valstybių – Tadžikijos, Kirgizijos, Baltarusijos ir Kazachstano. Kaip tik pastarieji, pasak lietuvių, buvo mokiausi – pirkdavo geresnes mašinas, nesibaimindavo aukštesnių kainų.
Nuslopus pirkėjų iš Azijos bangai, sumažėjo ir į Lietuvą vežamų automobilių srautas.
V.Naujanio duomenimis, anksčiau per dieną į turgų įvažiuodavo po 50 autovežių, dabar – ne daugiau kaip penki.