Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno gatvėmis rieda Lietuvos mokslininkų kūrinys – permatomas troleibusas „Dancer“

Trečiadienį Kaune buvo pristatytas pirmasis permatomas elektrinis troleibusas skambiu pavadinimu – „Dancer“. Iš 32 metus eksploatuoto troleibuso Lietuvos mokslininkai ir inžinieriai sukūrė ekologišką, ekonomišką, permatomą transporto priemonę, kuri tamsiuoju paros metu pavirsta interaktyviu įvairiomis spalvomis šviečiančiu meno kūriniu.
Eksperimentinis troleibusas
Eksperimentinis troleibusas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pirmąjį Lietuvoje tokio tipo troleibusą pagamino Klaipėdos įmonė „Vėjo projektai“. Troleibusas sukurtas iš ilgus metus UAB „Kauno autobusai“ tarnavusio „Škoda 14Tr“. Jame pakeista važiuoklė, perdaryta elektrinė pavara, jos valdymas, transformuotas techninis ir interjero dizainas. Kūrėjų tikslas buvo sukurti ekologišką, ekonomišką ir patrauklią transporto priemonę, kuri sunaudotų kuo mažiau elektros energijos. 

VIDEO: Kaune pristatytas bandomasis permatomo troleibuso modelis

„Toks naujo tipo autobusas atitinka šiuolaikinio miesto standartus. Miestas išsiplėtė, todėl reikia modifikuoti ir transportą. Daugelis Europos šalių modernizuoja savo viešojo transporto sistemą, mes irgi siekiame orientuotis į naujas technologijas ir ieškome patrauklių alternatyvų senajam transportui“, – teigia vienas iš šios transporto priemonės kūrėjų profesorius Rimantas Didžiokas. 

L. Sėlenienė/Rimantas Didžiokas
L. Sėlenienė/Rimantas Didžiokas

Pasak profesoriaus, šis modifikuotas troleibusas yra prototipas, laboratorija ant ratų, per artimiausias dienas bus atlikti bandomieji važiavimai, privaloma techninė patikra ir nustatytos sąnaudos bei eksploatavimo galimybės.

Troleibusas – meno kūrinys

„Siekėme sukurti tokią viešojo transporto priemonę, kuri neapkrautų miesto vaizdo, netgi priešingai, projektorių pagalba galėtų prisitaikyti tiek prie industrinių, tiek prie senamiesčio vaizdų. Na, o tamsiuoju paros metu, lempučių pagalba šviestų įvairiomis spalvomis ir taip džiugintų miestiečių akis“, – apie meno kūriniu vadinamą transporto priemonę pasakojo R.Didžiokas. 

Ateities perspektyvos 

R.Didžioko teigimu, atliekant tyrimus ir pritaikant jį rinkai bus taikoma nemažai techninių ir dizaino pakeitimų. 

„Troleibuso dizainas yra nuolat kintantis, jeigu jis būtų naudojamas, keistųsi dizainas, nes kol kas jis yra pritaikytas važiuoti tik vairuotojui ir dviems mokslininkams, atliekantiems tyrimus važiavimų metu. Taip pat ateityje jis bus konstruojamas naujovišku moduliniu principu, paprasčiau tariant, eismo įvykio ar gedimo atveju bus lengvai keičiamas reikiamas modulis ir gedimai šalinami nestabdant eismo.“  

Naujai sena transporto priemonė

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Mindaugas Grigelis
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Mindaugas Grigelis

„Džiaugiamės, jog į mūsų miestą ateina naujovės, šiame projekte dalyvaujame jau keletą metų ir nustebome pamatę, kaip iš seno, beveik nenaudojamo troleibuso, buvo sukurtas toks unikalus kūrinys.

Idėja graži, žinoma, mums yra svarbu, kad troleibusas būtų ne tik ekologiškas ir patrauklus, bet ir ekonomiškas. Lietuvos kūrėjai ir gamintojai sparčiai juda į priekį, todėl noriai prisidedame prie jų projektų, kurie, tikimės, sulauks pasisekimo. Jeigu ateityje bus pasiūlymų, už ganėtinai gerą kainą mes mielai eksploatuotume naujojo tipo troleibusus“, –  nauja idėja džiaugiasi bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. 

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Eksperimentinis troleibusas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Eksperimentinis troleibusas

Modifikuotas troleibusas buvo pagamintas atnaujinus uždarajai akcinei bendrovei „Kauno autobusai“ priklausiusį 1982 m. gamybos, 32 metus eksploatuotą troleibusą „Škoda 14Tr“.

Buvo sutvarkyta važiuoklė, perdaryta elektrinė pavara, jos valdymas, įdiegta ličio jonų baterijų sistema, transformuotas techninis ir interjero dizainas. Baterijos energijos talpa – 75 kW.

Vieną kartą pakrautas nuo skirstomojo elektros tinklo atsijungęs prototipas gali nuvažiuoti apie 80 km. Tai leidžia eksploatuoti viešąjį transportą neinvestuojant į skirstomojo tinklo plėtrą. Vidutinės elektros sąnaudos, priklausomai nuo keleivių skaičiaus, yra 750–900 Wh vienam kilometrui, bendra masė – 8000 kg, leistina apkrovos masė – 7220 kg.

Permatomas troleibusas riedės Kauno gatvėmis birželio 17–19 dienomis, jis bus testuojamas įvairiuose miesto viešojo transporto maršrutuose. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai