Nuo šiol kauniečiai ne tik galės įsigyti mėnesinį maršrutinių taksi bilietą, nemokamai persėsti iš vieno mikroautobuso į kitą, už kelionę susimokėti be grynųjų pinigų, bet ir sekti atvykstančių maršrutinių autobusų laiką viešojo transporto stotelių maršrutų švieslentėse.
Konferencijos metu pristatytos penkios naujovės Kauno viešajame transporte: e. bilietas pradeda galioti ir maršrutiniuose taksi, per 30 minučių nuo kelionės pradžios galima persėsti į kitą maršrutinį taksi (su vienkartiniu e. bilietu), per 30 minučių nuo kelionės pradžios galima nemokamai persėsti iš mikriuko į autobusą/troleibusą ir atvirkščiai, atsiranda galimybė už 35 eurus įsigyti mėnesinį e. bilietą, kuriuo maršrutiniais taksi galima keliauti neribotai, informacija apie atvažiuojančius maršrutinius taksi atsiranda viešojo transporto stotelių švieslentėse.
Šiuo metu keturiasdešimtyje Kauno viešojo transporto stotelių veikia švieslentės. Ateityje žadama didinti jų skaičių. Iš viso stotelių yra apie 600. Tačiau mobiliosios aplikacijos pagalba galima bet kurioje stotelėje sužinoti, kada koks autobusas ar troleibusas atvažiuoja.
Nuo sausio mėnesio papildyti e. bilietus ir juos įsigyti naujus bus galima ir iš mikroautobuso vairuotojo.
Jungtinė kelionė su persėdimu, jei jame dalyvauja maršrutinis taksi, kainuos eurą, nesvarbu, iš kur į kur buvo persėdama. Jei jungtinėje kelionėje nedalyvauja maršrutinis taksi, bilietų kainos lieka galioti tokios, kokios buvo. Popieriniai vienkartiniai bilietai persėdimo galimybės nesuteikia. Tad naujovės lies tik e. kortelių turėtojus. Vienintelis privalomas dalykas – persėdus transporte kaskart pažymėti kortelę priglaudžiant ją prie komposterio.
Pasak Kauno miesto savivaldybės, keleiviai sutaupys. Žmogus, kasdien važiuodamas maršrutiniais taksi į darbą iš namų per mėnesį išleidžia 44 eurus (o jei dar kartais važiuoja ir savaitgaliais – apie 50 eurų). Nuolatinis mėnesinis maršrutinio taksi e. bilietas kainuos 35 eurus. Nuolaida jam nebus taikoma, tačiau keliauti juo bus galima neribotai. Šis mėnesinis bilietas nesuteiks teisės važiuoti miesto autobusais, troleibusais. Jis galios tik miesto maršrutiniuose taksi (51–57 maršrutuose).
Be to, keleiviui, norinčiam pasiekti tikslą ir persėdančiam į kitą mikriuką ar autobusą/troleibusą, kelionė iki šiol kainuodavo iki 2 eurų. Dabar galima persėsti nemokamai, o kelionė iš viso kainuos 1 eurą.
Naujoji sistema patogesnė, nes nebereikės krapštyti grynųjų – galima atsiskaityti ta pačia Kauno kortele (el. bilietu).
Kauno miesto savivaldybės vicemeras Povilas Mačiulis teigia, jog Kaune viešuoju transportu reguliariai naudojasi apie 100 tūkst. žmonių (kas trečias kaunietis). Maršrutiniais taksi naudojasi maždaug dešimtadalis jų.
Be to, keleiviui, norinčiam pasiekti tikslą ir persėdančiam į kitą mikriuką ar autobusą/troleibusą, kelionė iki šiol kainuodavo iki 2 eurų. Dabar galima persėsti nemokamai, o kelionė iš viso kainuos 1 eurą.
„Vyravo konkurencija tarp autobusų, troleibusų ir maršrutinių taksi. Vieni neva viešieji, kiti – privatūs. Dabar tai baigsis. Veiks vieninga sistema. Persėsti iš autobuso ar troleibuso į maršrutinį taksi bus galima elektroninio bilieto pagalba. Kainuos jis 35 eurus. Galima bus įsigyti nuo sausio 1 d. Popieriniai bilietai eis užmarštin.
Nuskaičius eurą kainuojantį bilietą, per pusvalandį bus galima persėsti nemokamai. Prieinamumas viešojo transporto bus paprastesnis. Švieslentėse bus rodomi nuo šiol ir maršrutinių taksi atvykimo laikai“, – teigė UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
„Kautros“ Eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas patikino, jog egzistuoja 79 priemonės, kuriose įrengti kasos aparatai, komposteriai. Naujieji kasos aparatai leidžia sekti vairuotojui grafiką, matyti „pliusą“ ir „minusą“.
„Akcentavome vairuotojams, kad jie atidžiai turi pravažiuoti stoteles, kad nepaliktų nė vieno keleivio. Nes dabar, matydami atvykimo laikus švieslentėse, galvos, kad maršrutiniai taksi privalo stoti, bet viskas lieka taip, kaip iki šiol. Keleivis turės nuspręsti, ar mokėti el. bilietu, ar mokėti eurą“, – teigė A.Periokas.
Pasak UAB „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, šis projektas buvo pilnas iššūkių, tačiau su juo susitvarkyta sklandžiai.
„Šiuo žingsniu maršrutiniai taksi iš atskirų maršrutų tampa sistema. Tinklas tampa integralus. Naudojantis jais, galima optimaliai išnaudoti visas viešojo transporto galimybes. Skatiname el. bilietą, nes visa tai veiks tik su jais. Tai skatins ir saugumą, nes vairuotojams teks pardavinėti mažiau popierinių bilietų. Akcentuoju, jog maršrutiniai taksi ir toliau stos tik stabdomi“, – teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
„80 proc. keleivių naudoja el. bilietus jau dabar. Taip veikia viskas efektyviau, greičiau. Mažinamos kuro sąnaudos, mažinamos eilės. Jau išbandėme šias korteles. Keleiviai, matydami naujuosius komposterius, bandė žymėti senuosius bilietus. „Kautros“ mikroautobusuose jau buvo 400 pažymėjusiųjų elektroninius bilietus ir persėdusių į miesto autobusus ar kitus maršrutinius taksi. Mes pervežame 80 mln. keleivių“, – tikino „Kauno autobusų“ rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.
Viešojo transporto atstovai pabrėžia, kad privalumai galios tik elektroniniame biliete, tačiau viešajame transporte kaip ir anksčiau bus galima įsigyti popierinį bilietą. Naujoji sistema kainavo apie 250 tūkst. eurų. Tai bendras „Kautros“ ir „Kauno autobusų“ projektas, tad ir išlaidas dalijosi abi įmonės.
Pirkdami naujas e. korteles, keleiviai gaus išsamius informacinius lankstinukus, kuriuose bus paaiškinta, kaip veiks naujosios kortelės.
Šiais pokyčiais bus siekiama padidinti viešojo transporto keleivių skaičių 10 proc.
„Turtinga šalimi laikoma ne ta, kurioje viešuoju transportu važinėjasi nepasiturintieji, o ta, kurioje autobusais ir troleibusais važinėjasi turtingieji. Reikia to siekti“, - teigė P.Keras.
L.Skardžiukas pripažino, kad kol kas nežino, ar bendrovei atsipirks naujovė. Anksčiau „Kautra“ yra skelbusi, jog keleivius veža nuostolingai.
Planuojama atsiskaitymą už viešąjį transportą ateityje perkelti į mobiliuosius įrenginius – tai, pasak savivaldybės atstovų, yra ateities siekiamybė.
„Po pirmų metų tunelio gale nematėme jokios šviesos, tai dabar didžiulis garvežys atvažiuoja, tai nežinia, kaip bus. Tai miestiečiams patogu. Tikiu, kad e. bilietas vieną dieną taps tikrai vieningu, nes dabar mes dar neturime vieno nuolatinio bilieto, kuris turėtų vieną kainą ir žmogus galėtų lengvai migruoti“, – sakė L.Skardžiukas.
Vidutinė kelionė maršrutiniu taksi trunka apie 20 min. (be persėdimo), todėl galimybe persėsti pasinaudoti galės daugelis kauniečių savo įprastinių kelionių metu.
Planuojama atsiskaitymą už viešąjį transportą ateityje perkelti į mobiliuosius įrenginius – tai, pasak savivaldybės atstovų, yra ateities siekiamybė.
Iš viso Kauno mieste septyniais skirtingais maršrutais važinėja 73 maršrutiniai taksi. Populiariausias – 57-ojo maršruto mikroautobusas.