Projektas gimė tuomet, kai 2014 m. Rusijos vadovai V.Putinas ir D.Medvedevas pradėjo svaidytis frazėmis, neva jau nusibodo važinėti vokiškais „Mercedes“ ir laikas sukurti rusišką limuziną. Šiam tikslui buvo skirta 180 mln. eurų biudžetas, bandyta suvienyti Rusijos automobilių gamintojų pajėgas.
Tačiau didelis triukšmas ir garsios kalbos baigėsi tuo, kad dizainą, labai primenantį „Bentley“ ir „Rolls Royce“, sukūrė rusai, o inžinerinius sprendimus ir variklį – „Porsche“. Taigi rusai, išleidę kalną pinigų, vis tiek patys nieko nesugebėjo sukurti.
Leidinys „Avtovzgliad“ apibendrino: „Gal ir smagu, kad rusai nusitaikė į geriausius pasaulinius pavyzdžius. Tik tenka apgailestauti, kad kopijuoja dizainą aklai – kaip kinai“.
Pats paslaptingiausias projektas
Apie projektą „Kortež“ pranešama labai mažai detalių. Iš dalies gal dėl to, kad patys jo kūrėjai dar nelabai žino, koks limuzinas 2018 m. gegužę riedės per Raudonąją aikštę, veždamas išrinktąjį Rusijos prezidentą. Kas juo bus išrinktas, atspėti nėra labai sunku. Todėl ši transporto priemonė vadinama Putinmobiliu.
Kol kas aišku tik tiek, kad patvirtinta dizaino koncepcija ir kad „Porsche“ tieks V12, V8 formos apytikriai 600 AG variklius bei tradicinius keturių cilindrų – mažiau svarbiems automobiliams, rašo leidinys „Za ruliom“. Tačiau kita naujovė, tik dabar prasprūdusi į viešumą, kad šie automobiliai turės ir hibridinę pavarą. Elektrinis variklis tuo pat metu bus ir starteris-generatorius, ir papildomas galios šaltinis – ypač kai reikia staigiai pagreitėti. Taigi hibridais prezidentas važinės ne dėl taupumo ir ekologijos, o dėl geresnės momentinės dinamikos.
Bandymai laboratorijoje
Jau pagaminti keli prototipai, kurie bandomi, tobulinami ir vėl bandomi po pataisymų. Šiuo metu Gorkio automobilių gamyklos laboratorijoje vykdomi ir klimatiniai bandymai. Įvairiose temperatūrose matuojama, kaip efektyviai veikia ventiliatoriai, variklio radiatorius, ar pakankamas aušinimo sistemos vamzdyno skersmuo.
Šie bandymai turėtų parodyti, ar limuzino agregatai patikimai veiks esant ekstremalioms temperatūroms – alinančiam karščiui ir stingdančiam šalčiui.
Todėl bandymų metu sukuriamos pragariškos sąlygos: nuo -40 iki +50 ºС. Juk svarbu ir kad baterijos veiktų efektyviai, ir kad variklis kuo greičiau pasiektų darbinę temperatūrą. Ir kad neperkaistų. Todėl bandomuosiuose automobiliuose sumontuota apie 200 daviklių, fiksuojančių temperatūros pokyčius. Bandytojai neslepia, kad jau spėjo aptikti keletą probleminių vietų, kurios linkusios kaisti, nes nepakankamai geria ventiliuojamas dugnas.
Vėliau limuzinai bus bandomi ne laboratorijoje, realiomis sąlygomis: po intensyvaus važiavimo greitkeliu stovės miesto transporto spūstyse.