Šį projektą parengė susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus įsakymu sudaryta speciali darbo grupė, jam pritarta pirmajame šiemet vykusiame šios darbo grupės posėdyje.
„Šiuo siūlymu siekiama paskatinti jaunesnius būsimus vairuotojus įgyti daugiau vairavimo praktikos prieš egzaminą valstybės įmonėje „Regitra“. Toks vairuotojų rengimo būdas būtų daug lankstesnis“, – penktadienį išplatintame pranešime cituojamas R.Sinkevičius.
Pirmajame vairuotojų rengimo modelyje numatytas būsimo vairuotojo amžius nuo 16 iki 18 metų. Tokie asmenys turėtų baigti B kategorijai skirtą 40 val. trukmės teorinį ir 30 val. praktinį mokymus. Juos baigę ir vairavimo mokykloje, kurioje mokėsi, išlaikę teorijos bei praktikos egzaminus, būsimi vairuotojai galėtų ilgiau nei pusantrų metų toliau mokytis ir tobulinti vairavimo įgūdžius su šeimos nariu arba vairavimo instruktoriumi. Teorijos ir praktikos egzaminus įmonėje „Regitra“ toks vairuotojas galėtų laikyti tik nuo 18 metų.
Vyresniems nei 18 metų asmenims, norintiems įgyti vairuotojo pažymėjimą, reikėtų baigti trumpesnį – 12 val. – saugaus eismo kursą. Kelių eismo taisykles jis galėtų išmokti savarankiškai arba mokymo įstaigoje ir baigti 30 val. trukmės praktinio vairavimo mokymo kursą. Toks būsimas vairuotojas galėtų rinktis, ar vairavimo praktikos įgytų vairavimo mokykloje, ar su individualia veikla užsiimančiu vairavimo instruktoriumi.
Trečiuoju modeliu siūloma būsimam vairuotojui, turinčiam aukštąjį išsilavinimą, leisti laikyti B kategorijos egzaminus (tiek teorijos, tiek praktikos) įmonėje „Regitra“ be privalomo reikalavimo mokytis vairavimo mokykloje arba su savarankišku vairavimo instruktoriumi.
Šie darbo grupės siūlymai būtų įgyvendinti, jeigu Seimas pritartų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, kurie leistų B kategorijos praktinio vairavimo mokytis nuo 16 metų, dabar leidžiama nuo 17 metų, teigiama Susisiekimo ministerijos pranešime.
Dabar visiems Lietuvos piliečiams galioja vienoda vairuotojų rengimo tvarka.