Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Siūlymas pratęsti leidimą važinėti dygliuotomis padangomis: didesnis saugumas keliuose ar jų gadinimas?

Užsitęsus žiemiškiems orams Susisiekimo ministerijos atstovai ketina siūlyti iki gegužės 1 d. pratęsti galimybę važinėti dygliuotomis padangomis. Kai kurių mažesniųjų miestelių ir rajonų merai mano, kad toks sprendimas saugumo problemų neišspręstų – čia pagelbėti galėtų tik didesnis valstybės finansavimas.
Atsargiai! Slidus kelias
Atsargiai! Slidus kelias / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, mūsų šalyje iš viso yra apie 14,6 tūkst. kilometrų rajoninių kelių. Apie 7,6 tūkst. iš jų yra dengti žvyro danga, kiek mažiau – betono danga, o likusi nedidelė dalis – cementbetonis ir grindinys. Labiausiai kelių priežiūros trūksta miestų rajonuose.

Tikisi, kad nešils

„Siūlysiu pratęsti galimybę važinėti dygliuotomis padangomis iki gegužės pirmosios. Manau, kad pavasaris vėluoja apytiksliai tokį dienų skaičių“, – pasiūlymą argumentavo susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pasak jo, baimintis neigiamo dygliuotų padangų poveikio Lietuvos keliams – kad šie bus sugadinti – neverta, esą temperatūra neturėtų pakilti taip smarkiai, kad pakenktų keliams.

Kita alternatyva galėtų būti didesnis finansavimas kelių priežiūrai – mat kai kurios savivaldybės dėl užsitęsusios žiemos jau išeikvojo tradiciškai kelių priežiūrai žiemą skiriamą pinigų limitą. Vis dėlto, tokia galimybė sunkiai įmanoma – šiemet finansavimas ir taip jau buvo padidintas.

„Neseniai buvau susitikęs su miestų ir rajonų merais, dėl finansavimo kelių priežiūrai nusiskundimų nesulaukiau. Šiaip ar taip, vietinių kelių priežiūrai šiemet buvo skirta 4 ar 5 proc. daugiau nei pernai, – pasakojo R.Sinkevičius. – Žinoma, biudžeto pinigai išdalinti visiems metams, tačiau dabar savivaldybės galėtų savo biudžeto sąskaita pagelbėti, o tas padidinimas ateis vėliau.“

Dar trijų milijonų

Alytaus rajono savivaldybės meras Arvydas Vrubliauskas pasakojo, kad šiemet problemų tvarkant rajoninius kelius nebuvo – sudarytos sutartys su keliomis firmomis, kurios operatyviai prižiūrėjo Alytaus rajono kelius. Tiesa, pasak mero, gerų rezultatų pavyko pasiekti tik dėl to, kad nemažos dalies kelių priežiūra buvo finansuojama iš savivaldybės biudžeto – valstybės biudžeto lėšų anaiptol nepakanka.

Siūlysiu pratęsti galimybę važinėti dygliuotomis padangomis iki gegužės pirmosios. Manau, kad pavasaris vėluoja apytiksliai tokį dienų skaičių, – sakė Rimantas Sinkevičius.

„Finansavimas iš valstybės yra labai mažas, iš kelių programos gavome santykinai mažą sumą, pinigų vertę mažina infliacija, tad kelių tiesimo kainos yra pakilusios, todėl nemažą dalį išlaidų dengiame iš savivaldybės biudžeto“, – kalbėjo Alytaus rajono meras. Pasak jo, šiuo metu Alytaus rajonas kelių priežiūrai gavo 3 mln. litų, o tam, kad kelius pavyktų visiškai sutvarkyti, reikėtų kone dvigubai daugiau.

Problemą spręstų kitaip

Tauragės meras Pranas Petrošius taip pat kalba apie dvigubai didesnę savivaldybei reikalingą sumą maksimaliai kelių priežiūros tvarkai palaikyti. Esą finansavimas keliams lyginant su 2005–2007 m. yra sumažintas dvigubai, o keliai nuolat dėvisi.

Šiemet dėl užsitęsusių žiemos orų sulaukta skundų iš Tauragės gyventojų dėl prastai prižiūrimų kelių – kad eismo sąlygoms trukdo slidūs žvyrkeliai, tačiau tų skundų nebuvo daug.

P.Petrošiaus manymu, viceministro siūlymas pratęsti važinėjimą dygliuotomis padangomis mėnesiu galėtų atnešti daugiau žalos nei naudos: „Ne taip reikėtų spręsti problemą. Šiandien nežinome, kokios bus gamtinės sąlygos kitą mėnesį. Gali būti, kad atšilus orams mes gadinsime esamas dangas. Manau, kad ministerija turėtų daugiau dėmesio skirti kelių priežiūrai ir eksploatacijai.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų