Vilniuje antradienį atidarytas vakarinio aplinkkelio II etapas. Nutiestas 2,84 km ilgio naujas kelias, pastatytos dvi dviejų lygių sankryžos ir du nauji viadukai. Taip pat įrengtos įvažos ir nuovažos, sutvarkytos įsijungiančių gatvių L.Asanavičiūtės g. ir Pilaitės pr. atkarpos.
Vakarinis aplinkkelis tiesiamas nuo Lazdynų, tarp Karoliniškių ir Pilaitės per Justiniškes Ukmergės plento link. Projektas susideda iš trijų etapų: I etapas, vykęs 2009 m. vasario mėnesį ir 2011 m. sausio mėnesį, – nuo Oslo iki L. Asanavičiūtės g. Šiuo metu baigtas II etapas iki Pilaitės pr. Trečiąjį planuojama pradėti 2015 metais.
Darbai vyko 27 mėnesius
Vakarinio aplinkkelio II etapo statybų vertė siekė daugiau nei 211 mln. Lt. Šių investicijų dėka pagaliau situacija kardinaliai pasikeis Laisvės prospekte, – sakė A.Zuokas.
II etapas pradėtas tiesti 2011 m. rugpjūtį. Planuota, kad darbai bus baigti kitų metų pavasarį, tačiau atidarymas įvyko anksčiau – anot darbus vykdžiusios bendrovės „Kauno tiltai“ techninio direktoriaus pavaduotojo, atsakingo už Vilniaus vakarinio aplinkkelio (II etapo ) statybas, Romualdo Kančaičio, projektas užbaigtas 6 mėnesiais anksčiau ir vykdytas vos 27 mėnesius.
Iš Europos Sąjungos fondo skirta 141,718 mln. Lt, iš valstybės biudžeto – 12,505 mln. Lt, savivaldybė prisidėjo dar apie 16,173 mln. Lt.
„Vakarinio aplinkkelio II etapo statybų vertė siekė daugiau nei 211 mln. Lt. Šių investicijų dėka pagaliau situacija kardinaliai pasikeis Laisvės prospekte, kuriuo per parą pravažiuoja daugiau nei 30 tūkst. automobilių, dabar šis srautas bus perskirstytas ir keliaujantiems pro Lazdynus, Pilaitę, Karoliniškes susisiekimas stipriai pagerės“, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Šešių juostų gatvė
Nutiesta šešių eismo juostų abiem kryptimis 2,84 km ilgio aplinkkelio atkarpa nuo L.Asanavičiūtės g. iki Ozo g. Gatvės įrengimui panaudota 83,3 tūkst. tonų asfalto, asfalto dangos storis – 30 cm. Pastatyti 4 viadukai – trys iš jų transporto, vienas – pėsčiųjų ir dviratininkų. Viadukų ilgis svyruoja nuo 46 m iki 49 m, plotis – nuo 4 m iki 33 m.
Vilniaus Vakarinio aplinkkelio II etape reikėjo, spręsti daugybę klausimų, pavyzdžiui, kur išvežti milžiniškus kiekius iškasto grunto, kada bus galima dirbti po 110 kV elektros linijomis, – sakė Žydrius Baublys
„Abiejų sostinės aplinkkelių statyba yra sudėtingi, didžiulių investicijų reikalaujantys projektai, todėl džiugu, kad Vilniaus savivaldybė nepertraukiamai juos tęsia etapas po etapo. Šiandien, po šiek tiek daugiau kaip dvejus metus intensyviai vykdytų darbų, džiaugiamės puikiais rezultatais – užbaigta beveik 3 km ilgio vakarinio aplinkkelio atkarpa nuo L.Asanavičiūtės iki Ozo g. Tai, kad galime aplinkkeliu važiuoti jau dabar, yra visų projektą įgyvendinusių šalių – Vilniaus savivaldybės, projekto partnerių „Fegda“, „Alvora“ ir kitų subrangovų nuopelnas“, – sakė Giedrius Cvilikas, AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius.
Daugiau kaip 80 proc. vakarinio aplinkkelio (II etapo) yra įrengta iškasoje, kurios gylis svyruoja nuo 6 m iki 14 m. Formuojant aplinkkelio sankasą net 10 mėnesių buvo kasamas gruntas. Iš viso jo iškasta daugiau kaip milijonas kub.m.
Milijonas tonų grunto
„Vilniaus Vakarinio aplinkkelio II etape reikėjo, spręsti daugybę klausimų, pavyzdžiui, kur išvežti milžiniškus kiekius iškasto grunto, kada bus galima dirbti po 110 kV elektros linijomis. Dėkojame Pilaitės mikrorajono gyventojams už kantrybę dėl apriboto eismo Pilaitės pr. sukeltų problemų, manau, atidaromas vakarinis aplinkkelis pilaitiškiams pagerins ir pagreitins susisiekimą su kitais Vilniaus miesto rajonais“, – sakė Žydrius Baublys, UAB „Fegda“ generalinis direktorius.
Per 20 mėnesių aukštos įtampos (110 kV) elektros oro linija pakeista požemine. Bendras paklotų požeminių kabelių ilgis sudaro 12,37 km. Lietaus nuotekynės tinklui įrengti sunaudota 8 374 m įvairaus diametro vamzdžių.
Sumontuota 417 apšvietimo atramų bei 3 400 atšvaitų kelio dangoje ir bortuose. Aplinkkelio trasoje įrengta 39 275 m bortų ir 7 100 m metalinių atitvarų.
III etapo pradžia – po metų?
III etapas dar neturi finansavimo, tačiau tikimasi lėšas gauti iš naujosios ES finansavimo perspektyvos. Anot mero A.Zuoko, šiuo metu svarbiausia išspręsti žemės išpirkimo klausimus, kadangi aplinkkelio teritorijoje grąžinta dalis sklypų savininkams.
„Daug kas tuo spekuliuoja ir mes net einame į teismus, nes savininkai reikalauja didesnių pinigų, negu yra įkainota rinkos vertė. Bet nepaisant visko, dirbame su Susisiekimo ministerija, esu dėkingai jai. Manau, kitų metų panašiu laiku įkasime kapsulę kaip III etapo pradžią ir dar per dvejus su puse metų bus visas vakarinis aplinkkelis baigtas“, – kalbėjo meras.
Šiuo metu miestui reikia 26 mln. Lt – tiek Vilniaus savivaldybė sutinka mokėti už išperkamą žemę pagal turto įvertinimą. „Turto savininkai prašo daugiau, mes su tuo nesutinkame, todėl einame į teismą ir turėsime bylinėtis teisme. Bet tam, kad teisminiai procesai prasidėtų, mes turime sumokėti avansinę garantiją – 24 mln. Lt“, – aiškino A.Zuokas.
Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, paskutiniam vakarinio aplinkkelio etapui lėšų prireiks dvigubai tiek, kiek reikėjo II etapui, tačiau tiek ministerija, tiek savivaldybė pasiruošusios darbus tęsti. Tačiau didžioji lėšų dalis turėtų atkeliauti iš ES fondų.