2013 10 11 /13:39

Kelias į Vilniaus oro uostą ir „Ikea“ bus patogesnis: atidarytas naujasis viadukas virš Žirnių gatvės

Vilniuje baigti Žirnių gatvės ir Vilniaus tarptautinio oro uosto jungties statybos darbai. 6 mėnesius trukęs projektas ne tik pagerino susisiekimą su oro uostu bei naujuoju prekybos centru „Ikea“, bet ir sujungė į vieną visumą svarbiausius Lietuvos kelius: magistralę Vilnius–Kaunas–Klaipėda, kelius Vilnius–Minskas, Vilnius–Panevėžys ir Vilnius–Lyda.
Nuo šiol automobiliai į „Ikea“ ir Vilniaus oro uostą važinės patogiau
Nuo šiol automobiliai į „Ikea“ ir Vilniaus oro uostą važinės patogiau / Mato Dauginio /15min.lt nuotr.

Šis projektas išskirtinis tuo, kad įgyvendintas per itin trumpą laiką – vos 6 mėnesius. Naujosios gatvės, kuri prasideda nuo Žirnių gatvės, driekiasi palei prekybos centrą „Ikea“ ir baigiasi ties įvažiavimu į Vilniaus oro uostą, statybos darbai prasidėjo balandžio 10-ąją.

Spalio 11 dieną jie jau visiškai baigti: nutiesta nauja gatvė į oro uostą, pastatytas viadukas virš Žirnių gatvės, rekonstruotos buvusios gatvės, nutiesti jungiamieji keliai. Taip pat įrengta visa būgtina infrastruktūra: trys šviesoforais reguliuojamos sankryžos, modernus gatvės apšvietimas, šaligatviai, dviračių takai.

Projekto vertė – 53 mln. Lt. Statybų teritorijoje dviem pamainomis dirbo 150 darbininkų ir 130 įvairios technikos. Iškasta daugiau kaip 600 tūkst. tonų grunto, kurį pervežė 40 tūkst. sunkvežimių. Kelio dangos įrengimui sunaudota daugiau kaip 8 000 kub.m arba 800 sunkvežimių dolomitinės skaldos. Asfaltuojant gatves ir jungiamuosius kelius iš viso buvo paklota apie 16 tūkst. tonų asfalto.

Iš viso įrengta daugiau kaip 14 km inžinerinių tinklų, nutiesta 9 379 kv.m šaligatvių ir 5 442 kv. m dviračių takų. Pastatyti 539 kelio ženklai, sužymėta 3 385 kv. m kelio linijų ir ženklų. Įrengta 1 390 kelio atšvaitų. Sumontuota 1 076 m metalinių atitvarų.

Viaduko perdangos betonavimo darbai vyko 16 valandų be pertraukos. 90 m ilgio ir 20,25 metrų pločio viaduko perdangai įrengti panaudota 1 060 kub. m betono, 90 tonų armatūros ir 42 tonų lynų, asfaltavimui prireikė 285 t asfalto. Viadukas gali išlaikyti daugiau kaip 100 tonų svorio arba 70 lengvųjų automobilių.

Intensyvioje Žirnių gatvėje transporto eismas nebuvo stabdomas net vykdant sudėtingiausius darbus, tik ribojamas didžiausias leistinas greitis. Projektą vykdo bendrovė „Kauno tiltai“.

Anot Vilniaus mero Artūro Zuoko, ši jungtis puikiai parodė, kad Lietuvos verslininkai yra pajėgūs įgyvendinti išties sudėtingus projektus per trumpą laiką. „Perduodu linkėjimus ir nuo „Ikea“ vadovų, kurie neslepia netikėję, jog įmanoma per tokį trumpą laiką pastatyti šitą gatvę, – gatvės statytojus gyrė neras. – Šis transporto infrastruktūros projektas įgyvendintas per įspūdingai trumpą terminą. Manau, kad Vakarų Europos bendrovės būtų pasakiusios, kad tai neįmanoma.“

Mero teigimu, iki šiol F.Vaitkaus g oro uosto link kasdien pravažiuodavo 15,8 tūkst. automobilių, dabar šis srautas bus perskirstytas ir į naująją Vikingų gatvę.

„Kauno tiltų“ valdybos pirmininkas Nerijus Eidukevičius neneigė, kad projektas buvo tikras iššūkis bendrovei, tačiau viskas pavyko pagal planą.

Labai panašus projektas savo darbų apimtimi ir verte yra vykdomas Geležinio Vilko gatvėje Vilniuje, kur statomas naujas viadukas į A.Goštauto g. Darbai šioje itin intensyvaus eismo gatvėje prasidėjo 2012 m. rudenį, juos planuojama pabaigti 2014 m. gegužę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų