„Pamatytumėt, šalia kelio – bedugnė. Siaubas ima važiuojant autobusu, tik ir žiūri ar neapsiversi. Šlaitas toks aukštas, kad avarijos atveju gyvų neliktų. Juk dabar taip slidu, temsta anksti“, – emocijų neslėpė kaunietė.
15min ji pasakojo, kad važiuojančių šiuo keliu netrūksta: daug kas skuba į darbus, kiti – prekybos centrus. Pasak pašnekovės, anksčiau namus buvo galima pasiekti aplinkkeliu, tačiau maždaug prieš du mėnesius jis buvo panaikintas.
„Važiuodavome puikiai sutvarkytu aplinkkeliu. Nesvarbu, kad užtrukdavome ilgiau, svarbiausia, kad tai buvo visiškai saugu. O dabar, vieną gražią dieną pranešė, kad autobusai važiuos čia tiesiai. Galvojom, gal jau sutvarkė kelią. Pasirodo, ten dar didesni darbai vyksta“, – 15min pasakojo Palemono gyventoja.
Kiek vėliau, sausio 16 dieną, 15min dar kartą susisiekus su pašnekove paaiškėjo, kad kone prieš savaitę situacija pagerėjo. Moteris džiaugėsi, kad jau kurį laiką autobusai važiuoja toliau nuo šlaito bei vylėsi, kad ir ateityje į namus keliaus saugiai.
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras 15min paaiškino, kad autobusai važiuoja maždaug 10 metrų atstumu nuo šlaito, tad jokio pavojaus viešojo transporto keleiviams nėra. Paklaustas, kodėl nuspręsta panaikinti aplinkkelį, jis teigė, kad vykstant šiuo maršrutu sutrumpėja kelionės.
Pasak Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjo Vigimanto Abramavičiaus, vystant „Rail Baltica“ projektą miesto valdžia turi sutvarkyti privažiavimus. 15min jis atskleidė, kad ateityje neliks Amalių geležinkelio pervažos.
„Vairuotojai, norintys kirsti geležinkelį, turės pavažiuoti apie pusę kilometro link Kauno marių, kur bus įrengtas požeminis tunelis. Senoji Amalių pervaža bus pritaikyta dviratininkams ir pėstiesiems, ji taip pat taps požemine. Kai tik leis oro sąlygos privažiavimų iki požeminių tunelių įrengimas bus atnaujintas: bus įrengiami pagrindai, tvarkomi šaligatviai, statomas naujas apšvietimas, klojamas asfaltas“, – paaiškino jis.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento projektų vadovas Domas Jurevičius 15min patvirtino, kad Palemono stotyje ketinama įrengti naują požeminę pervažą automobiliams. Pasak jo, bus įrengtos triukšmą slopinančios sienutės, o ant bėgių – vibraciją ir triukšmą mažinanti įranga.
Pašnekovo teigimu, Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptvertos segmentine tvora, o geležinkelio ruožas nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stočių – metalinio tinklo tvora. Joje bus įtaisyti specialūs vienvėriai varteliai atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės, skirti gyvūnams iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos pasišalinti.
„Tarpstotyje Kaunas-Palemonas taip pat bus įrengta požeminė automobilių pervaža, požeminis pėsčiųjų praėjimas, savivaldybė įrengs tunelį skirtą spec. transportui ir pėstiesiems, taip pat bus pastatytas viadukas. Baigus šį projektą, 9 km ruože bus rekonstruota apie 15 km geležinkelio kelio: t.y. nutiesta 9 km naujo 1435 mm vėžės ir 2 km sugretinto 1435/1520 mm vėžės geležinkelio kelio (Kauno geležinkelio tunelyje – 1,29 km) bei rekonstruota 3,6 km esamo 1520 mm vėžės kelio, įrengti 27 iešmai (1435 mm vėžei – 15 vnt., 1520 mm vėžei – 12 vnt.)“, – dėstė D.Jurevičius.