Kelių direkcija: įpusėjo Lentvario pervažos rekonstrukcija

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad įpusėjo Lentvario pervažos rekonstrukcija: užbaigta sudėtingiausia šio projekto dalis – gelžbetoninių tunelio konstrukcijų stūmimas po geležinkelio bėgiais, nestabdant traukinių eismo. Toliau tęsiami infrastruktūros rengimo darbai: tunelyje įrenginėjama pėsčiųjų zona, ties požemine perėja – autobusų ir automobilių aikštelės ir kt., rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcija
Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcija / Lietuvos automobilių kelių direkcijos nuotr.

Automobiliams ir pėstiesiems skirtas tunelis yra 64 m ilgio 15,4 m pločio, sveria 6720 tonų. Tokia tunelio įrengimo technologija, kai tunelis stumiamas po geležinkelio bėgiais, nenutraukiant traukinių eismo –– Lietuvoje ir Baltijos šalyse taikoma pirmąkart. Geležinkelio keliai buvo „pakabinti“ ant laikinų plieninių konstrukcijų, kurios rėmėsi į laikinus mikropolių tipo pamatus. Reikiamame aukštyje įrengtoje statybvietėje buvo išbetonuoti tunelio segmentai, kurie su domkratais buvo stumiami išilgai tunelio ašies, tuo pat metu kasant ir išvežant gruntą.

Atliekant šio ruožo rekonstravimą, dėmesys buvo teikiamas pėsčiųjų infrastruktūrai ir saugumui. Tunelyje įrengta nuo automobilių eismo visiškai atskirta 3 m pločio pėsčiųjų zona.

Lentvaryje, naujai rengiamos Dzūkų gatvės tęsinyje, ties požemine geležinkelio perėja, įrengta autobusų sustojimo aikštelė bei automobilių stovėjimo aikštelė automobiliams ir autobusams, todėl norintiems keliauti traukiniais sudaryta galimybė Lentvario traukinių stotį pasiekti ne tik viešuoju transportu, bet ir savo automobiliais. Transporto priemonių ir pėsčiųjų eismą tuneliu planuojama atnaujinti šių metų rudenį.

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas R.Lipkevičius teigia, kad Lentvario miestą, padalintą į dvi dalis, po rekonstrukcijos tunelis sujungs – todėl susisiekimas taps daug patogesnis tiek Lentvario gyventojams, kasdien vykstantiems į darbus, mokyklas, darželius, apsipirkti ar kitur, tiek keliaujantiems į Vilnių ar Trakus.

„Pertvarkydami Lentvario pervažą į šiuolaikišką dviejų lygių pervažą, kuriame ne tik patogų, tačiau ypatingai saugų susisiekimą. Naujoji Lentvario pervaža užtikrins pačias saugiausias sąlygas kirsti geležinkelį automobiliams, dviratininkams, pėstiesiems, o taip pat ženkliai padidins specialiuosius poreikius turinčių žmonių mobilumą. Pertvarkyta pervaža sudarys prielaidas kokybiškai naujai organizuoti traukinių eismą per miestą, kad Lentvario gyventojams būtų užtikrintas kuo mažiausias triukšmo lygis, o gyvenimas šalia geležinkelio taptų kuo patogesnis,“ – sako AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

„Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcija – didžiausias ir svarbiausias projektas, vykdomas Trakų rajone, kurio darbai jau įpusėjo ir tai mus džiugina. Suprantame, kad Lentvario geležinkelio pervaža – vienas svarbiausių susisiekimo mazgų Lietuvoje, tačiau intensyvus traukinių eismas ženkliai koreguodavo vietinių gyventojų, svečių darbotvarkes ir gyvenimus. Todėl šis projektas jau sprendžia ir galutinai išspręs dešimtmečių problemą bei normalizuos Trakų rajono gyventojų (ypatingai lentvariečių) gyvenimo ritmą. Beje, itin džiugu, kad būtent Lentvaryje pirmąsyk pritaikyta visame pasaulyje jau naudojama tunelio įrengimo technologija, leido nenutraukti visai Lietuvai svarbaus traukinių eismo. Dėkojame rangovams už operatyvų ir sklandų darbą, o gyventojams už kantrybę”, – savivaldybės mero pavaduotoja, pavaduojanti savivaldybės merą, Marija Puč.

Iki šiol dėl intensyvaus traukinių eismo ties pervaža nuolat susidarydavo automobilių spūstys. Vairuotojams tekdavo laukti net po 40 minučių. Dėl intensyvaus traukinių eismo Lentvario pervaža būdavo uždaryta net 11 valandų per parą. Kiekvieną dieną per ją pravažiuodavo apie 7000 automobilių, o geležinkelio linija – iki 200 traukinių.

Lentvario pervažos rekonstrukcijos projektą bendrai įgyvendina VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, Trakų rajono savivaldybė ir AB „Lietuvos geležinkeliai“.

Darbų vertė – 20,7 mln. eurų su PVM. Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų