Sutartis su bendrove dėl kelio nuo 85 iki 97 km projektavimo pasirašyta antradienį, jos vertė – 575,9 tūkst. eurų, BNS informavo Lietuvos automobilių kelių direkcija.
„Rekonstruotas „Via Baltica“ ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus. Šiuo metu tai vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje, kuriame vidutinis metinis paros eismo intensyvumas siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų iki 50 proc. sudaro krovininis transportas.
Rekonstravus ruožą turėtų nelikti priešpriešinio eismo susidūrimų, bus įrengtos skirtingų lygių sankryžos, sankirtos, jungiamieji keliai. Tikėtina, kad bendras eismo įvykių skaičius turėtų mažėti apie 70 proc.“, – sako Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
2019 metų pabaigoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus minėto „Via Baltica“ ruožo rekonstravimo specialųjį planą, pradėtos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.
Planuojama žemės paėmimo procedūras ir viso apie 40 km ruožo projektavimą baigti 2022 m.
Rangos darbų pradžia numatyta 2022 m., o pabaiga – 2025 m. gruodžio mėn. Šio projekto įgyvendinimui gali prireikti apie 300 mln. eurų.
2021 metais planuojama pradėti rengti priešprojektinius sprendinius kitai „Via Baltica“ daliai, t. y. nuo Kauno iki Latvijos sienos.
Numatyta, kad iki 2030 m. visas „Via Baltica“ kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas taip, kad atitiktų pagrindiniam TEN-T kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.