Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Keturi varomi ratai reikalingi ne tik bekelėje, bet ir mieste

Naujo automobilio ieškantis vairuotojas dažnai užduoda logišką klausimą: ar jam reikia nuolat visais ratais varomo AWD automobilio, jeigu dažniausiai važinėjama mieste? Ar reikalingos visos „All Wheel Drive“ galimybės, jei nuo asfalto beveik nenuvažiuojama? Atsakymas labai aiškus – TAIP.
„Subaru“ automobilis
„Subaru“ automobilis / Partnerio nuotr.

AWD automobiliai bet kokioje situacijoje suteikia daugiau galimybių vairuotojams. Su visureigiais siejama 4x4 pavara pasižymi puikiomis pravažumo savybėmis, tačiau ji iš esmės riboja manevrų laisvę – ši sistema skirta judėjimui tiesiąja ar lėtam išvažiavimui iš klampaus kelio ruožo. Kai kurių kitų gamintojų AWD sistemos veikia tik iki tam tikro greičio, pavyzdžiui, 40 ar 60 km/val., o vėliau atsijungia. Šių gamintojų filosofija remiasi prielaida, jog AWD reikalinga tik važiuojant nedideliu greičiu.

Partnerio nuotr./„Subaru“ automobilis
Partnerio nuotr./„Subaru“ automobilis

Didžioji dalis nuo surinkimo konvejerių nuriedančių „Subaru“ automobilių turi per kelis dešimtmečius ištobulintą „Symmetrical AWD“ nuolat varomų visų ratų sistemą, todėl nieko stebėtino, kad šis gamintojas savo prioritetu pasirinko būtent saugumą. Bet kokiu greičiu, bet kokiomis sąlygomis ir bet kuriuo metų laiku.

Svarbiausia – išvengti avarinių situacijų

Šiuolaikiniuose automobiliuose yra daug pasyviosios saugos elementų – saugos oro pagalvės, itin tvirtas ir standus kėbulas ir t. t. Tačiau svarbiausia – nepatekti į avariją arba kritinėje situacijoje sugebėti išvengti incidento. O tokiais atvejais „Symmetrical AWD“ turi nenuginčijamų privalumų. Net ir važiuojant mieste, kur judėjimo greitis paprastai mažesnis nei užmiesčio keliuose.

Partnerio nuotr./„Subaru“ automobilis
Partnerio nuotr./„Subaru“ automobilis

Galima teigti, jog važiuojant eismo taisyklių leistinu greičiu, pavyzdžiui, 50 km/val., grėsmių kyla mažiau. Tačiau juk būtent tamsiuoju ir šaltuoju metų laiku miestuose ir įvyksta didžioji dalis avarijų.

Madingų „miesto visureigių“ gamintojai dažnai pasirenka elektronikos valdomą AWD sistemą, kuri antrą ašį „prikabina“, kai jutikliai nustato, jog automobilio ratai praranda kontaktą su kelio danga. Teiginys, jog sistema paprastą 2WD automobilį akimirksniu paverčia „kvadratiniu“, teisingas, tačiau tas akimirksnis dažnai gali būti lemtingas. Maža to, vairuotojas, valdantis viena ašimi varomą automobilį, pavyzdžiui, posūkyje prognozuoja savo veiksmus, o ant rudeniškos kelio dangos slystelėję ratai pakeičia automobilio savybes: vietoj prognozuotos 2WD trajektorijos automobilis ima elgtis kitaip. Ir kelios sekundės dalys, per kurias vairuotojas gali pakoreguoti savo veiksmus, būna lemtingos: jų tiesiog pritrūksta, kad pavyktų išvengti incidento.

Partnerio nuotr./„Subaru“ automobilis
Partnerio nuotr./„Subaru“ automobilis

„Subaru“ ištobulinta „All Wheel Drive“ sistema tokių silpnybių neturi. Nuolat varomi visi keturi automobilio ratai suteikia daugiau galimybių vairuotojui. Net jeigu pamokas apie kūnų judėjimo pagreičius esate pamiršę, AWD jums primins fiziką realioje situacijoje: į visus ratus perduodama variklio galia leidžia kur kas paprasčiau išsisukti iš išties sudėtingų situacijų. „Subaru AWD“ jūsų automobilio nė akimirkai nepaliks be kontrolės, bet vairuotojas proto ir atsakomybės privalo nepamiršti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos