Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Keturios valandos ir tu jau motociklininkas: ar tikrai galima išsirinkti A1 kategorijos motociklą?

Prieš dvejus metus, 2021 rugpjūčio pirmąją, įsigaliojo nauja tvarka, numatanti, kad vairuotojai, turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, gali supaprastintai įgyti teisę vairuoti lengvuosius A1 kategorijos motociklus.
A1 kategorijos lengvieji motociklai
A1 kategorijos lengvieji motociklai / Gamintojo nuotr.

Kitaip tariant, tai motociklai, kurių variklio darbinis tūris ne didesnis nei 125 kubiniai centimetrai. Ši galimybė skamba kaip lengvas kelias į motociklizmą, tačiau ar tikrai jis toks lengvas ir, svarbiausia, ar turint A1 kategoriją bus galima rinktis įprastą motociklą, ar teks apsiriboti motoroleriu?

Ko reikia, norint vairuoti A1 kategorijos motociklą

Pagal jau du metus galiojančią tvarką, norint gauti teisę vairuoti minėtos kategorijos motociklus, reikia būti bent 24 metų amžiaus ir turėti bent dviejų metų B kategorijos vairavimo patirtį. Atitinkant šiuos kriterijus reikės praeiti 6 akademinių valandų praktinio vairavimo kursus pasirinktoje vairavimo mokykloje. Egzamino laikyti nereikės – po praktinio kurso užteks kreiptis į „Regitros“ padalinį dėl naujo vairuotojo pažymėjimo išdavimo, kuriame prie B kategorijos bus įrašytas kodas 100. Jis ir reiškia, jog leidžiama vairuoti A1 kategoriją atitinkančias transporto priemones.

Tiesa, vairavimo mokyklos dažniausiai leidžia rinktis vieną iš keleto skirtingų dviračių transporto priemonių, kuriomis galima mokytis jų valdymo subtilybių: dažniausiai nedidelį motociklą ar motorolerį. Taip pat gali pasitaikyti elektra varomas motoroleris. Ir nors net vairavimo mokyklos įprastai siūlo kelis variantus, gavus teisę vairuoti lengvąjį motociklą atsiveria kelias į visą motociklizmo pasaulį.

Daugelyje pasaulio šalių motociklai iki 125 kubinių centimetrų varikliais yra kasdienė transporto priemonė, o taip pat tai puikus tramplinas į didesnių ir galingesnių motociklų pasaulį. Jie nesunkūs, lengvai valdomi ir negąsdina savo galia. Jos, beje, visiškai užtenka keliauti kartu su dinamišku Vilniaus ar bet kurio kito Lietuvos miesto ritmu, o taip pat, važiuojant motociklu išnyksta kamščių problema. Tokio tipo modeliams tampant puikia alternatyva automobiliui, Lietuvoje atsiranda vis didesnė jų pasiūla. Neatsilieka ir paklausa –pagal „Regitros“ pateikiamą statistiką, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo 190 245 asmenys, turintys teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones.

Žinoma, motociklas retai yra tik transporto priemonė. Tai asmenybės, stiliaus ir gyvenimo būdo išraiška, todėl labai svarbu išsirinkti tokį, kuris tiktų tiek savo savybėmis, tiek išvaida. Štai pavyzdžiui norintys stilingo, klasikinio ar scrambler tipo motociklo, gali rinktis vis didesnio populiarumo susilaukiančio prekinio ženklo „Mash“ motociklus – tai gamintojas iš Prancūzijos, kuriantis praėjusių dešimtmečių motociklizmo istorijos įkvėpto dizaino modelius. Norintys moderniau atrodančių modelių gali žvalgytis į 1929 metais Milane įkurto gamintojo „F.B.Mondial“ gaminius. Kadangi ši kompanija labiausiai žinoma savo dominavimu motociklų pasaulio čempionatuose nuo 1949m iki 1957m, sportiškumas atsispindi ir jų šiandieniniuose modeliuose.

Scrambler, coffee racer, enduro, naked ar supermoto – tai tik keli motociklų tipai, kuriuos užpildo A1 kategoriją atitinkantys modeliai. Beje, Vilniuje, T.Ševčenko gatvėje 16A, atsidarė naujas motociklų salonas „Dude Bikes“, kuriame daugiausiai prekiaujama būtent tokio tipo modeliais. Salono atstovai sako, kad savo veiklą pradėjo Latvijoje, kurioje A1 tipo motociklus galima vairuoti visiems, turintiems B kategorijos pažymėjimą, o praktika parodė, kad tai yra vienas geriausių pasirinkimų vis augantiems mūsų miestams. Savo srities žinovai tikina, jog mielai pasidalins patarimais ne tik apie pačius motociklus, bet ir apie važinėjimą jais – nors kelios praktikos valandos vairavimo mokykloje leis suprasti pagrindus, mokymasis važiuoti motociklais niekada nesibaigia.

Tiesa, nors šie motociklai nėra galingi, jie nė kiek neatsilieka nuo didelio miesto eismo srauto. Tai reiškia, kad net ir žengiant pirmuosius motociklizmo žingsnius su lengvuoju motociklu, pirmiausiai reikia pasirūpinti savo saugumu – šalmas, pirštinės, batai ir viršutiniai rūbai turėtų būti kiekvienos kelionės palydovai. Kadangi tai neatskiriama šio pasaulio dalis, visus reikiamus aksesuarus naujai atsidaręs salonas taip pat turi vietoje. Žinoma, saugumas šiais laikais reiškia ir stilių – šalmas ar striukė su apsaugomis dabar gali būti dėvimi toli gražu ne iš reikalo, o veikiau dėl stiliaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos