Dažniau su visureigiais siejama 4x4 pavara pasižymi puikiomis pravažumo savybėmis, tačiau ji iš esmės riboja manevrų laisvę – ši sistema skirta judėjimui tiesiąja ar lėtam išvažiavimui iš klampaus kelio ruožo. Kai kurių kitų gamintojų AWD sistemos veikia tik iki tam tikro greičio, pavyzdžiui, 40 ar 60 km/val., o vėliau atsijungia. Šių gamintojų filosofija remiasi prielaida, jog AWD reikalinga tik važiuojant nedideliu greičiu.
Didžioji dalis nuo surinkimo konvejerių nuriedančių „Subaru“ automobilių turi per kelis dešimtmečius ištobulintą „Symmetrical AWD“ nuolat varomų visų ratų sistemą, todėl nieko stebėtino, kad šis gamintojas savo prioritetu pasirinko būtent aktyvųjį saugumą.
Ruduo ir žiema – klastingiausi
Rudenį ir žiemą, kai oras dažnai pateikia nemalonių staigmenų, „Symmetrical AWD“ sistema ypač efektyvi. Dėl nešvarumų, nukritusių lapų, naftos produktų likučių ir asfalto danga tampa slidi ir klastinga. Dar nepaminėjome šlapdribos ar pirmojo sniego – tada eismo srautas sulėtėja ir klaidos kaina gali tapti kur kas didesnė.
Galios perdavimas į visus keturis ratus leidžia tiksliau nukreipti automobilį pasirinkta trajektorija: jeigu padangos geros, tokie standartiniai manevrai mieste jums nekels jokių rūpesčių. Skirtingai nuo priekiniais ar užpakaliniais ratais varomų automobilių, kuriuos tradiciškai „kankina“ per mažas arba per didelis pasukamumas.
Net miesto eismo sraute, kur greitis yra santykinai nedidelis, išbandymų netrūksta. Juk bus „kolegų“, kurie pamėgins „prašokti per geltoną“, staigiai stabdys ar nerodydami posūkio staiga pamėgins persirikiuoti į kitą eismo juostą. Spustelėsite stabdį ar vairu pamėginsite pakeisti kad ir nelabai greitai važiuojančio automobilio trajektoriją – o ratai ant neprognozuojamos šaltojo metų laiko dangos pradeda čiuožti. Iki nelaimės – vos vienas žingsnis ar kelios sekundės dalys.
Tokių nemalonių situacijų kur kas lengviau išvengia „Subaru“ modeliai, turintys „Symmetrical AWD“ pavarą. Jie vairavimą miestų gatvėse ir kasdienes keliones paverčia kur kas malonesnėmis bei saugesnėmis.
Aišku, fizikos dėsnius būtina prisiminti – bet kurio gamintojo automobiliams galioja inercijos ir kitos taisyklės. Tačiau valdyti „Subaru AWD“ automobilį yra tikrai lengviau. Ir jei turite galimybę – išbandykite: tuos klastingus ruožus, kuriuose automobilis gali pradėti slysti (tai gali būti ir elementarus posūkis sankryžoje), „Subaru“ įveiks be jokio vairuotojui sukeliamo streso.