Vėsoką vidurvasario rytą keturračiais ir motociklais prekiaujančios įmonės „Motorider“ atstovai ir jų partneriai susirinko į Ukmergės apylinkėse esančią sodybą. Susirinkimo tikslas – pristatyti naujausius „CFMOTO“ produktus. Atstovai taip pat panoro su šia transporto priemone supažindinti ir keletą žurnalistų, tarp kurių – niekad tokiu motociklu nevažiavęs šio teksto autorius.
Ir į miestą, ir į sodą
Anot „Motorider“ direktoriaus Valdo Radvilavičiaus, daug kas neteisingai mano, kad keturratis tai nedrausta, neturinti jokio techninės apžiūros patvirtinančio dokumento transporto priemonė, vairuojama neturint reikiamos kategorijos.
Keturračio panaudojimo sritis tai toli gražu ne pasivažinėjimas miškingose vietovėse, bekelėse, kur jūsų nesustabdys policijos patrulis.
Keturračius perka ir ekstremalaus vairavimo propaguotojai, ir ūkininkai.
Kaip teigia V. Radvilavičius, o taip pat ir kiti pardavėjai, klientų ratas yra išties didelis. Keturračius perka ir ekstremalaus vairavimo propaguotojai, ir ūkininkai. Keturratis puikiai pasitarnauja ūkio darbuose – su priekaba galima vežti tam tikro svorio neviršijančius krovinius, valyti sniegą, galimi netgi specialūs žemės ūkiui skirti padargai.
Keturračiai, kuriuos „CFMOTO“ atstovai pakvietė išbandyti Ukmergės apylinkėse, vairuojami tik turint B kategoriją. Su jais galima važinėti viešo naudojimo keliais, ten pat kur važinėja ir kitokios transporto priemonės.
Ar sunku jį vairuoti?
Kaip jau paminėta aukščiau, šių eilučių autorius dar nėra buvęs važiavęs analogiška transporto priemone. Tačiau viskas nėra taip baisu ir komplikuota, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
Daugelis šiuolaikinių keturračių turi vairo stiprintuvus. Tai gerokai palengvina specifinį keturračio valdymą. Įveikiant posūkius dirba visiškai kiti raumenys, negu sukiojant automobilio vairą.
Vairuojant keturratį nereikia virsti į šoną, kaip tai daro motociklininkai. Tačiau, norint įveikti kiek staigesnį posūkį, tenka savo paties svoriu keisti transporto priemonės svorio centrą.
Vairuojant keturratį nereikia virsti į šoną, kaip tai daro motociklininkai.
Važiuoti atsistojus taip pat nėra sudėtinga, kadangi akceleracija perduodama mažos rankenėlės paspaudimu, kuri valdoma dešinės rankos nykščiu.
„CFMOTO“ turi automatinę pavarų perjungimo sistemą – variatorių. Tai taip pat gerokai palengvina ATV valdymą, kadangi nereikia papildomai dirbti su sankaba. CVT dėžė tokiame agregate turi palėtintoją, o taip pat yra galimybė stabdyti varikliu.
Keleivio vieta – nelabai patogi
Visgi keturratis yra gerokai komplikuotas dalykas sėdinčiam keleiviui. Važiuoti lygiu paviršiumi, pavyzdžiui asfaltu, viskas gerai – sėdėjimo vieta yra patogi. Tačiau, važinėjant miškingomis apylinkėmis, šokinėjant per nelygumus, keleivis gali pasijusti ir nekomfortiškai. Ilgai važinėjant keleivio vietoje tokiu režimu gali tekti anksčiau ar vėliau gultis po magnetinio rezonanso tomografu – aparatu, kuris nustatys, kodėl jums vis skauda nugarą.
Tai turbūt yra vienintelis minusas – jeigu važinėjama nelygiu reljefu, keturratis tampa transporto priemone, skirta tik vienam asmeniui. Patys renginio organizatoriai taip pat neslėpė – važinėti keleivio vietoje yra ganėtinai baisu.
Kiek kainuoja šis džiaugsmas? Priklausomai nuo techninių parametrų, paskirties ir komplektacijos. Keturračiai skirstomi į darbo ir sporto transporto priemones. Jie vieni nuo kitų skiriasi savo techninėmis savybėmis, komforto aspektais ir pan.
Naują keturratį galima nupirkti už maždaug 5000 eurų. Tačiau kaina gali kisti dėl komplektacijos. Žinoma, vien savaitgalio pasivažinėjimams miškuose ar bet kur kitur, tokia suma daugeliui atrodo kosminė. Nes už ją galima nupirkti tikrai gerą automobilį.
Tačiau, jeigu keturratis yra naudojamas ne tik laisvalaikio praleidimui bet ir darbui, ši investicija gali labai greitai atsipirkti.
Bandytų keturračių techniniai duomenys:
CFMOTO C550 | CFMOTO X8 | |
Variklio darbinis tūris, cm3 | 495 | 800 |
Degalų įpurškimas | El. degalų įpurškimas | El. degalų įpurškimas |
Galia, kW/rpm | 28/5850 | 46/6700 |
Maksimalus greitis, km/val | 90 | 130 |
Pakaba | Dujiniai amortizatoriai | Dujiniai amortizatoriai |
Degalų bako talpa, l | 18,5 | 23 |
Sukimo momentas, nM/rpm | 46/6300 | 72/6000 |
Matmenys, mm | 2350/1180/1400 | 2320/1180/1400 |
Ratų bazė, mm | 1480 | 1490 |
Svoris su degalais ir akumuliatoriumi, kg | 360 | 397 |
Kaina, Eur | 6700 | 8590 |