Bet reikia pripažinti, kad laikai ne tik keičiasi, bet jau ir pasikeitė. Tik tuo pačiu reikia pripažinti, kad pasikeitė jie tikrai ne į bloga – čia liūdžiu tikrai ne todėl, kad ateitis su elektra laukia nuobodi. Liūdžiu labiau dėl to, kad kiekvienas pokytis, sujaukiantis status quo, priverčia jam priešintis iki tol, kol prisitaikai ir susitaikai.
Taip filosofiškai mane nuteikė jau nebesuskaičiuojamas kiekis naujų elektromobilių, pasirodžiusių per pastaruosius metus. Ir aš čia kalbu vien apie tuos, kurie yra sukurti ant naujų, tik elektromobiliams skirtų platformų. Kiekvienas gamintojas naudoja savo ar su partneriais kurtas platformas, kurios leidžia inžinieriams bei dizaineriams pasileisti plaukus ir kurti automobilį iš naujo. Dažniausiai tai ir matome – visi tie elektrinukai išsiskiria savo dizainu, formomis, dinamika ir naujausiomis technologijomis. Vieną tokių, kaip jau galėjote suprasti iš nuotraukų ar pavadinimo, visai neseniai teko išbandyti.
Pasisemta įkvėpimo iš ralinio automobilio
Nori ar nenori, bet „KIA EV6“ dizainas traukia akį ir priverčia stabtelti minutei. Tai tikrai išskirtinis automobilis, o juo važinėdamas po Ispanijos kurortų gatveles susilaukiau išskirtinai daug dėmesio iš aplinkinių – galiu lažintis, kad tai neturi nieko bendro su tuo, kad esu ne ispanas. Automobilio pristatymo metu vienas iš „KIA“ dizainerių paminėjo, kad kurdamas automobilį sėmėsi įkvėpimo iš vieno seno ralyje dalyvavusio modelio, bet neatskleidė kurio.
Nepraėjo nė pora minučių kol atradome, kad tai turėjo būti „Lancia Stratos“. Nustebino, kaip ryškiai EV6 matomos tos „Lancia“ įkvėptos linijos! Vien apie dizaino sprendimus, matyt, būtų galima kalbėti pakankamai ilgai, bet automobilį tiesiog reikia pamatyti ir susidaryti įspūdį patiems.
Tai labai kitoks daiktas gatvėje, kurį akys pastebi iš toli. Dideli komplimentai gamintojams ir už tai, kad, nors šis automobilis techniškai turi labai daug bendro su „IONIQ 5“, išoriškai bei pagal charakterį tai absoliučiai skirtingi automobiliai.
Valdosi jie taip pat labai skirtingai. „IONIQ 5“ skirtas norintiems važiuoti komfortiškai ir ramiai. Jo važiuoklė susitvarko su duobėmis ir keleiviams leidžia žinoti tik apie didesnius kelio nelygumus, tad ir vairuoti joniką norisi atitinkamai – ramiai ir taupant elektrą.
Visai kitokia situacija įlipus į EV6. Jau pirmuose kilometruose pasijaučia, kad inžinieriai padirbėjo ties važiuoklės tikslumu ir standumu.
Gamintojai parūpino mums netrumpą slalomo trasą, kurioje galėjome išbandyti „KIA“ dinamines savybes. Keisčiausia, turbūt, buvo tai, kad sėdint prie vairo ir vairuojant atrodo, kad valdai „VW Golf“ dydžio automobilį, nors iš tiesų tai gerokai didesnė mašina. Gamintojai sako, kad automobilyje sumontuoti amortizatoriai turi specialius „stabdžius“ eigos pabaigoje, todėl leidžia suvaldyti tokią didelę masę ekstremaliausiomis sąlygomis, o ir pati masė tarp ašių paskirstyta 53:47 santykiu – artimu taip visų siekiamam 50:50.
EV6 labai klusniai reagavo į visus vairo nurodymus, o apie akceleraciją net nekalbu – vairuojant galingiausią 325 AG visais keturiais ratais varomą versiją dinamika skųstis tikrai nėra ko. Beje, gamintojas žada ir apie 500 AG turinčią GT versiją, kuri 100 km/val pasieks per 3,5 sekundės.
Tiesa, kad ir kiek būtų arklio galių, elektromobiliai yra sunkūs ir kiekviename stabdyme tai tikrai jaučiasi. Panašu, kad tol, kol turėsime „Mazda Miata“ valdomumui prilygstantį elektromobilį, reikės dar ilgai palaukti. Kad ir koks smagus EV6 trasoje ar kalnų serpantinuose, tai tikrai nereiškia, kad mieste su juo važinėti bus blogai – tai jokiu būdu nėra per kietą važiuoklę turintis automobilis kasdienėms reikmėms.
Visgi, jei dažnai važinėsite tokiais keliais kaip Vilnius-Utena, turbūt geresnis variantas bus „IONIQ 5“ – važiuojant didesniu greičiu per kelio nelygumus tikrai galima prisiminti, kad EV6 važiuoklė orientuota į standumą. Porą kartų pagalvojau, kad norėčiau įsijungti „Comfort“ režimą.
Tinkamas ilgoms kelionėms
Daug važinėjantys užmiestyje tikrai įvertins išmanią traukos kontrolės sistemą, kuri pati reaguoja į kelio ženklus ir atitinkamai parenka greitį. Taip pat šiame automobilyje pristatytos ir pažangios saugumo bei komforto technologijos, stabdančios automobilį esant pavojingoms situacijoms ar galinčios priparkuoti jį vairuotojui jau išlipus iš automobilio.
Kai kurios jų tikrai labai palengvins kasdienį gyvenimą, dalis jų veiks jums nežinant, bet yra ir tokių, kurias panaudosite tik tam, kad išbandytumėte ir pamirštumėte. Važiuojant greitkeliu ir parodžius posūkio signalą automobilis geba pats persirikiuoti į kitą eismo juostą, bet tai trunka taip ilgai, kad pavargsti laukti. Pabandžiau, nepatiko, nereikia, ačiū.
Dalykas, apie kurį pagalvojau tik iš smalsumo, tai baterijos įkrovos lygis. Jau tampa net šiek tiek keista, bet kalbant apie naujai pristatomus elektromobilius jų baterijos dydis bei nuvažiuojamas atstumas toli gražu nebėra pirmo būtinumo klausimas. Nežinau kokie turi būti poreikiai, kad šio elektromobilio neužtektų. EV6 komplektuoti galima dviem arba keturiais ratais varomą su 77,4 kWh arba 58 kWh baterijomis. Didesne baterija aprūpinta tik galiniais ratais varoma versija nuvažiuos net iki 528 km pagal WLTP, varoma keturiais – 506 km. Nors norint pasiekti tuos deklaruojamus 528 km reikės pataupyti gazą, spėju, kad 450 km mieste nuvažiuoti galima net kartais palenktyniaujant nuo šviesoforo. Užmiestyje, žinoma, sąnaudos didesnės – važiuojant greitkeliais 110-120 km/val greičiu jos siekė apie 20 kWh/100 km. Matematika paprasta – tokios sąnaudos žada maždaug 350-380 km viena įkrova.
Dėl 800V sistemos bateriją įkrauti nuo 10 iki 80 procentų greito įkrovimo stotelėje užtruks mažiau nei 20 minučių. Įkrovimo, deja, pabandyti neteko, bet tikiu, kad gamintojas nemeluoja. Aišku, Jūsų ką tik mintyse išsakytas argumentas apie įkrovimo stotelių infrastruktūros netobulumus Lietuvoje yra visiškai teisingas – jų kol kas dar trūksta, dalis stotelių neveikia, o tų, kurios bateriją įkraus per kelioliką minučių, reikia su žiburiu ieškoti. Bet aš šventai tikiu, kad rinkos dėsniai čia suveiks ir atsiradus paklausai tikrai atsiras pasiūla, tik turbūt čia bus poros metų nepatogumo tarpas.
Salonas ekologiškas ir patogus
Kadangi jau aptariau, jog važiuoti su šiuo automobiliu galima toli, tai labai svarbu ir vairuotojo darbo vieta. Daug medžiagų čia pagaminta iš perdirbto plastiko ir kitų aplinkai draugiškų medžiagų, bet apie tai labai nesiplėsiu. Jau supratome, kad automobilis žalias, eko ir visaip kitaip draugiškas. Kalbant apie interjerą vėl turiu pagirti gamintojus – nors iš esmės tai beveik tas pats automobilis kaip „IONIQ 5“, bet vidus čia labai skirtingas.
Patiko centrinėje konsolėje įmontuota lietimui jautri juosta, kurioje galima rinktis klimato kontrolės arba bendrus automobilio valdiklius. Tai ekranas, primenantis prieš 15 metų buvusius madingus MP3 grotuvus ir turiu pripažinti, kad man labai patinka kai nebūna persistengta su technologijomis. Dabar visur ir visada galima įdėti spalvotą ir raiškų ekraną, bet ne visur to reikia – kuklumas tai dorybė. Žinoma, gerokai patogiau ten būtų spaudomi mygtukai, kaip ir yra hiundajuje, bet čia tikrai nėra blogas lietimo paviršiaus pavyzdys.
Tiesa, labai prašauta su ergonomika buvo montuojant sėdynių šildymo ir šaldymo jutiklius, mat kiekvieną kartą patogiai pasidėjus ranką ir reguliuojant ką nors toje jau paminėtoje juostoje, nejučiomis įsijungdavo šildomos/šaldomos sėdynės. Taip buvo ne man vienam – nesuprantu kaip automobilių gamintojai pražiūri tokius dalykus. Prašauta, mano manymu, ir su kai kuriais dizaino sprendimais. Priekinė panelė turi skirtingus raštus, priklausomai nuo pasirinktos komplektacijos, bet toli gražu ne visi jie gražūs, o ir vairo forma baisoka. Situacija geresnė GT Line komplektacijoje – ten vairaratis storesnis ir su nukirsta apačia, tad gerokai patogesnis. Galima prašauti ir su salono spalvomis, nes kai kurie jų deriniai atrodė šiaip sau, bet yra ir tikrai gražiai atrodančių variantų.
Visa kita – puiku. „Meridian“ audio aparatūra groja jeigu ne puikiai, tai tikrai gerai. Viskas valdoma labai aiškiai ir suprantamai, garso izoliacija gera. Sėdynės, beje, labai patogios – valdomos labai daug krypčių, o norint pailsėti kol kraunasi baterija, galima jas atlenkti vos ne į gulamą padėtį. Gal kiek prasčiau jos atrodo sėdintiems gale, nes priekinių sėdynių nugarėlėse matoma daug pigiai atrodančio plastiko. Gelbėja tik tai, kad gale vietos tiek, kad prastesnį regėjimą turintys keleiviai net neįžiūrės priekinių sėdynių.
„KIA EV6“ yra geras elektromobilis ir gali būti vienas iš gerųjų pavyzdžių apie tai, kad automobilizmo ateitis tikrai nėra liūdna. Elektromobiliai turi savo charakterius, jie yra skirtingi ir kiekvienas gali rasti sau tinkamą. EV6, tikiu, atlieps labai didelio klientų rato lūkesčius, o aiškūs skirtumai nuo artimo giminaičio „IONIQ 5“ tik palengvins pasirinkimą. Visi, kas nori elektromobilio, turėtų apsvarstyti šį variantą. Visi, kas dar nežino, ar nori elektromobilio, turėtų išbandyti šį modelį.
Tik nepritariu vienam gamintojų teiginiui – EV6 nėra krosoveris! Arba aš nebesuprantu kas yra krosoveris.