Su naujais „Optima“ variantais korėjiečiai žurnalistus pakvietė susipažinti Vokietijoje, Miuncheno mieste. Bavarijos sostinėje žurnalistų laukė kelios dešimtys bandymui paruoštų modelių, kuriais korėjiečiai pasiryžo sužavėti prie vokiškų automobilių madų per daugelį metų pripratusius žurnalistus.
Natūralu, kad konkurencija D segmente yra milžiniška, o tvirtas pozicijas šiame segmente yra užėmę vokiečiai, tad įsitvirtinti šioje rinkoje gali būti itin sudėtinga. Ar korėjiečiai sukūrė kažką naujo, inovatyvaus? Ir taip, ir ne.
Iki šiol – tik 2 varikliai
Nesuklysime pasakydami, kad iki šiol „Optima“ gama buvo ganėtinai skurdi. Šiuo metu negalima įsigyti „Optima“ universalo, nėra jokios galingesnės versijos.
Kol kas siūlomi tik „Optima“ modeliai, kurie pakinkyti 1,7 litro darbo tūrio dyzeliniais, arba 2 litrų darbo tūrio benzininiais varikliais.
Šių automobilių dinamika nėra itin stulbinama – 1,7 litro darbo tūrio dyzeliukas turi 141 arklio galią, kuri leidžia važinėti ganėtinai taupiai, šios komplektacijos „Optima“ sunaudoja vos apie 4,5 litrus dyzelino šimtui kilometrų. Kiek galingesnė versija, kurios variklis turi 163 arklio galias ir geria benziną, suvartoja apie 7,5 litrus šių degalų.
„Optimą“, priklausomai nuo techninių specifikacijų ir komplektacijos, šiuo metu galima įsigyti nuo maždaug 23 tūkstančių eurų.
Žinoma, dviem šio automobilio variantais korėjiečiai apsiriboti tikrai nežada ir jau greitu metu Lietuvos rinką pasieks kiti, Bavarijos sostinėje pristatyti modeliai.
Praturtino modelių gamą
Pirmasis, kuriuo žurnalistams patarta važinėtis serpantinais ir „autobanais“ – „Kia Optima GT“. Tai galingas automobilis, kuris bus gaminamas kaip sedanas arba kaip universalas. „Optima GT“ komplektuojamas su dviejų litrų darbo tūrio turbo benzininiu varikliu, kuris išvysto 245 arklio galias.
Korėjiečiai, sukūrę šį modelį, žengė drąsų ir konkurencingą žingsnį. Retas gamintojas siūlo D segmento „performance“ modelį, koks yra „Optima“ GT. Pastarasis variantas pasižymi ne tik agresyvia išvaizda ar galingu varikliu. Deklaruojama, kad iki 100 km/val. šis automobilis įsibėgės per maždaug 7 sekundes, o benzino sąnaudos bus sąlyginai mažos – apie 8,2 litrus šimtui kilometrų.
„Optima GT“ turės adaptyvią važiuoklę, kurią galima konfigūruoti pagal asmeninius poreikius – automobilis gali tapti įprastai važiuojančiu D segmento atstovu, tačiau kelių mygtukų paspaudimu jis tampa agresyvus ir sportiškas.
Dar vienas iš pristatytų automobilių – „Optima GT-line“. Šiame automobilyje nenumatyta jokių didelių vidaus pasikeitimų – išliks jau matytas 1,7 litro darbo tūrio dyzeliukas, išoriškai atrodantis kaip GT. Paprastesniais žodžiais tariant – tai jau matytas „Optima“ su daugiau raumenų.
Paskutinis automobilis, kurį korėjiečiai atvežė į Alpių pašonėje esantį Miuncheną – „Optima plug-in hybrid“. Tai – paskutinis mados klyksmas automobilių pasaulyje. Vidaus degimo variklis dirba įkandin su elektros motoru, kurį galima pakrauti iš išorinio elektros prietaiso. Šį automobilį į priekį varo dviejų litrų darbo tūrio benzininis ir 9,8 kWh elektrinis motorai. Kartu jie sukuria 205 AG.
Žinoma, bandymai buvo palyginti trumpi, kad būtų galima nuodugniai aprašyti kiekvieną modelį, tad išsamias kiekvieno „Optima“ apžvalgas portale 15min rasite greitu metu.
Kiek teko važinėtis šiais automobiliais, labiausiai nustebino degalų sąnaudos, ypač „Optima GT“. Visiškai netaupant korėjiečių nupirkto benzino ir išnaudojant visus Vokietijos kelių suteikiamus malonumus, degalų suvartojimo vidurkis siekė apie 8,9 – 9,1 litro šimtui kilometrų. Priminsime, kad deklaruojamos šio automobilio sąnaudos yra 8,2 litrai, kurie, greičiausiai, buvo išmatuoti automobilį bandant šiltnamio sąlygomis.
„Plug-in“ hibrido degalų sąnaudos taip pat, sąlygiškai tenkina. Žinoma, deklaruojama, kad šio automobilio sąnaudos yra 1,6, tačiau visi supranta, kad pasiekti tokius rezultatus įmanoma tik pirmą šimtą kilometrų, kol elektros variklis yra visiškai pakrautas. Beje, su visiškai pakrautu elektros varikliu, naudojant vien šią energiją, galima nuvažiuoti iki 50 kilometrų, o benzino variklis nenaudos iki pasieksite 120 km/val greitį.
Panašius skaičius turi kone visi „plug-in“ tipo hibridai, tad „Kia“ šiuo automobiliu nesukūrė nieko naujo.
Panašius skaičius turi kone visi „plug-in“ tipo hibridai, tad „Kia“ šiuo automobiliu nesukūrė nieko naujo.
Pagyrų verta ženklų atpažinimo sistema. Kitų automobilių sistemos nesupranta, ką reiškia balto automobilio kontūrai žaliame fone (aut. past. – automagistralė) ir liepia važiuoti ne greičiau negu 90 km/val., „Optima“ visus ženklus supranta kuo puikiausiai. Iš tiesų ši sistema netgi „žino“, kad yra Vokietijoje, kur užmiesčio keliuose galima važiuoti 100, o ne 90 km/val. greičiu.
Sistemos
Naujosios „Optimos“ turės aibę saugumo, patogumo sistemų, komforto įrangos. Korėjietiškas D segmento automobilis turės viską – nuo šildomų ir ventiliuojamų sėdynių, šildomo vairo, iki autonominės stabdymo sistemos.
GT modelis taip pat turės vairavimo režimo pasirinkimą, kuris juntamas itin gerai. Pasirinkus sporto režimą, akivaizdžiai sukietėja pakaba, variklis pradeda riaumoti garsiau.
„Optimoje“ taip pat bus jau matytos saugumo sistemos kituose modeliuose – kelio linijų atpažinimo sistema, adaptyvi traukos kontrolė, aklosios zonos jutikliai, 360 laipsnių apimanti kamera.
Konkurencija
„Kia Optima“ bus ganėtinai sunku konkuruoti su kitais automobilių gamintojais. Ypač sudėtinga bus pavergti „Volkswagen“ mylėtojus, kadangi vokiškasis D segmento atstovas „Passat“ pamažu tampa kone dažniausiai matomu nauju automobiliu Lietuvos keliuose.
Į šį segmentą įsispraudė ir „Renault Talisman“, o gamintojas ką tik pristatė universalo kėbulo „Talisman Grandtour“. Šio automobilio apžvalgą portale 15min galėsite rasti rugsėjo antroje pusėje, o dabar galite paskaityti kokie įspūdžiai išbandžius sedaną „Talisman“.
Šio segmento atstovų, kuriuos galite įsigyti Lietuvoje, priskaičiuojama daugiau kaip 14. Kai kurių populiariausių D segmento atstovų kainų palyginimą su „Kia Optima“ galite panagrinėti žemiau esančioje lentelėje:
„Kia Optima“ | „Hyundai i40“ | „Renault Talisman“ | „Toyota Avensis“ | „Volkswagen Passat“ | „Skoda Superb“ | „Ford Mondeo“ |
23 190 Eur (2,0 163 AG Benzininis variklis) | 19 990 Eur (1,6 135 AG Benzininis variklis) | 22 840 Eur (1,5 110 AG Dyzelinis variklis) | 18 350 Eur (1,6 132 AG Benzininis variklis) | 20 668 Eur (1,4 125 AG Benzininis variklis) | 18 772 Eur (1,4 125 AG Benzininis variklis) | 24 049 Eur (1,0 125 AG Benzininis variklis) |
„Kia“ pardavėjų duomenimis, naujieji GT modeliai mūsų šalyje turėtų kainuoti panašiai tiek, kiek kainuos kaimyninėje Latvijoje. Skelbiama, kad sedanas GT Latvijoje kainuos nuo 35 990 eurų, o universalaus kėbulo GT kaina prasidės nuo 37 090 eurų.
Kuklesnė „Optima“, su sportine išore „GT line“ kainuos nuo 24 iki 34 tūkstančių eurų, priklausomai su kokiais žaisliukais pageidausite sukomplektuotos „Optima“.
Hibridinės versijos kainos kol kas nėra žinomos, o pats modelis mūsų šalyje pasirodys tik kitų metų antroje pusėje.
Na, o likusieji „Optima“, manoma, kad prekybos salonus pasieks kelios savaitės ar mėnuo po rugsėjo pabaigoje vykstančios Paryžiaus automobilių parodos.
Kitus „Kia“ produktus žmonės spėjo įvertinti ir pamilti, todėl visiškai tikėtina, kad „Optima“ taip pat bus rimtas iššūkis D segmente įsitvirtinusiems gamintojams.
Su tokia pilna D segmento automobilių „Optima“ gama korėjiečiai gali bandyti įkąsti vokiečiams. Tačiau kainų segmente laimi vokiečiai. Pavyzdžiui, pigiausias „Volkswagen Passat“ parduodamas kone trimis tūkstančiais eurų pigiau. Korėjiečiai sumanė pasukti kitu keliu, parduodami bazines versijas brangiau, tačiau turinčias daugiau opcijų. Ar tokia kainų politika pasiteisins, pamatysime netolimoje ateityje.